Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Uitrichten schotel

Recommended Posts

Guest

Hallo!

Ik wil voor mijn (nog te starten bedrijfje) weten met welk apparaat ik zo nauwkeurig mogelijk een schotel (en LNB's) uit kan richten. Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt! Grtz :-)

Dat kan met de Satlook Digitaal:

610314-satlook.gif

Dat is het nauwkeurigste meten, hangt wel een prijskaartje van 799 euro aan!

Of de iets goedkopere SATLOOK MARK III, Satelliet-meter / spectrum-analyzer (599 euro):

610314-satlook.jpg

post-4989-1318257955,985_thumb.jpg

De Satlook digital is een leuk ding om hobbymatig te gebruiken, ik heb het apparaat zelf ook voor de hobby, maar als je bedrijfsmatig schotels wilt gaan richten dan zou ik zeer zeker niet voor dit apparaat gaan kiezen. Zowel de constructie als ook de nauwkeurigheid alsmede de mogelijkheden zijn gewoon TE beperkt. Daar is de prijs dan ook naar, minder dan 1000 euro voor een spectrumanalyzer is gewoon weinig geld.

Er zijn plenty wel goede en degelijke apparaten te koop die echter wel een heel stuk duurder zijn. De echt goede apparaten kosten toch minimaal 2000 euro of meer. Ik zelf ben zeer gecharmeerd van de Rover's. Veel mogelijkheden, hufterproof en stoot en schokbestendig. Toch wel een grote pre als je weet wat zo'n apparaat normaalgesproken allemaal voor z'n kiezen krijgt als je weer eens in de regen op een ladder staat te stunten.

groeten,

Peter.