Ga naar inhoud


nieuws groep


tank

Aanbevolen berichten

wie kan mij helpen ik krijg deze error.

@home internet breedband

 

Server cannot be found:

Configuration:

Account: news

Server: news

Protocol: NNTP

Port: 119

Secure(SSL): 0

Code: 800ccc0d

 

ik heb de dns al geflusht stond op hun site.

ik heg zonealarm uitgeschakelt,hielp niet.

en ik heb de port in de e-tech router opengezet.niks heeft geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Server: news


Dat is niet volledig...ik ken die gegevens niet van @home, maar ik weet wel dat dit niet juist is.
Bij telenet Vlaanderen moet hier staan: news.telenet.be
Dus...moet je dit gegeven ééns ff nakijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad vreemd...hoe kan jou computer nou weten met welke newsserver hij verbinding moet maken,als daar enkel "news" staat? Er zijn duizenden newsservers waarop je je zou kunnen abonneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sloom draait verschillende news servers (allemaal ruk maar goed) kijk hier maar eens http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=instellingen#vraag6

 

Als tip heb ik als je serieus gebruik wilt maken van news, neem een commerciele news server: retentie is veel beter, meer nieuwsgroepen, en niet zoveel storingen. Een commerciele news server heb je al voor 8 a 9 euro per maand met 50 gb download. (browse eens wat langer op die troubles at home site)

if you gotta go, go with a smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad vreemd...hoe kan jou computer nou weten met welke newsserver hij verbinding moet maken,als daar enkel "news" staat? Er zijn duizenden newsservers waarop je je zou kunnen abonneren.

 

Dat kan als de DNS van de ISP die je gebruikt zo naar hun eigen newsserver verwijst, @Home doet dat bijv. ook met de mailservers. Kloppen doet het echter totaal niet, en volgens de RFC's mag het ook niet zo. Het is trouwens sowieso slimmer om het adres van de newsserver (en andere servers) als FQDN in te stellen als je bij @Home zit, de informatie vind je zoals je gezegd bij Troubles@Home. Dat geeft meer zekerheid dat het blijft werken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...