Ga naar inhoud


Zondag 6 juni topfield 4000 meating/ ombouwdag


SatDonkey

Aanbevolen berichten

Sateh, moet jij in ieder topic van die onzin uitkramen?

Ik heb net een paar recaties van je gezien in andere topics waar de honden geen brood van lusten. Als je niets zinnigs te zeggen hebt, heb ik liever dat je niets zegt.

--------------

USB2.0 is sneller dan Firewire en iedere PC heeft tegenwoordig USB standaard on board en firewire niet.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites


He tox, de pot verwijt de ketel...

 

Beweren dat USB2 sneller is dan Firewire klopt ook weer niet. Er is nu Firewire/800, dus op 800 megabit en da's dan weer sneller dan de 480 van USB2... and the race continues... Zal wel weer een USB3 op gigabit ofzo komen.

 

Maar elke discussie over de "snelheid" van deze interface doet weinig terzake. Alsof de harddisk al die bandbreedte zou kunnen benutten (48MB/s is wel errug veel voor 'n stil 5400rpm 40GB diskje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxicq en Sateh spreken toch ook over Firewire en niet over Firewire/800

 

Daarbij zijn de postings van sateh niet erg educatief en storen bepaalde users zich aan de toon van zijn postings.

 

Toxicq is uren per dag aktief om mensen te helpen, het forum op orde te houden en met enorme uitbreidingen bezig.

Dit geheel zonder betaling. (sterker nog het kost hem geld.)

Maar dus voor de hobby en om andere mensen van dienst te zijn.

 

"De pot verwijt de ketel" is dus niet echt een opmerking die op zijn plaats is en ook niet erg respectvol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Beweren dat USB2 sneller is dan Firewire klopt ook weer niet. Er is nu Firewire/800, dus op 800 megabit en da's dan weer sneller dan de 480 van USB2... and the race continues... Zal wel weer een USB3 op gigabit ofzo komen.

 

Maar elke discussie over de "snelheid" van deze interface doet weinig terzake. Alsof de harddisk al die bandbreedte zou kunnen benutten (48MB/s is wel errug veel voor 'n stil 5400rpm 40GB diskje)B

 

Ik betwijfel of dat nou echt interresant is. Als ik naar de FT5000 kijk transfert hij ongeveer 3 Mb/s en blijft dus ver onder het kunnen van USB2 of Firewire. Kortom who cares, maar feit is wel dat USB op alle moderne pc's aanwezig is en firewire toch wat minder.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 'de pot' enzo bedoel ik dat hij ook niet uitsluitend glimmende waarheden verkondigt nu. 't Is niet mijn bedoeling om iemand af te kraken.

 

Enfin, Winwiz heeft 't anders verwoord - het maakt niet uit wat je gebruikt, al soldeer je er een UW-LVD SCSI setje tegenaan, de beperking is toch de disk zelf.

 

Overigens verwacht ik van een omgebouwde TF4000 toch minstens een throughput van 10 a 20 MB/s. In de TF5000 is de TF zelf de beperking...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik wil zelf mijn tf4000 ombouwen (ben wel handig) echter waar hebben jullie die USB2IDE converters vandaan? Ik kan wel een extern HD kastje kopen voor 40 euro en dan het printje eruit halen en de rest weggooien, echter een los printje moet toch goedkoper te krijgen zijn?

 

toch?

 

Bedankt,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik mij er even mee bemoei, maar Firewire is gewoon sneller dan USB2. Ik heb hier een Maxtor externe harddisk van 250 Gb die én firewire, én USB2 aansluitingen heeft, mijn PC heeft ook beide, en firewire, hoewel op papier langzamer, draait in de praktijk gewoon ongeveer 20% sneller. Zal wel te maken hebben met allerlei protocollen en weet ik veel, heb ik geen echt verstand van, ik zie alleen wat er uit de bus komt. Is overigens ook al een keer beschreven in een of ander computertijdschrift.

 

Voordat jullie over mij heenvallen, ik weet dat het maar een zijspoortje van de topic was, en ik weet dat er nu eenmaal gekozen is voor USB2 (ook door Topfield in de 5000) en ik weet dat USB2 langzamerhand een gangbaarder aansluiting wordt dan firewire, het is nu eenmaal zo dat de beste techniek niet altijd wint. Het zij zo.

 

Groet'n van de Veluwe

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb plannen met een TF4000. Het zou leuk zijn te vernemen welke chip gebruikt is en is ergens een beschrijving van die modificatie?? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar in de veelheid van onderwerpen werd geen modificatie besproken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we geheimen?? Ik zie niets wat op een antwoord lijkt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn??

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...