Ga naar inhoud


Slam FM


Gerard20

Aanbevolen berichten


Lijkt me toch geen enkel probleem.<BR>Bovenstaande suggestie moet kunnen, al zal je wel een zak met geld mee moeten nemen. De Jongens / Meisjes van C+ willen ook brood op de plank, en als mogelijk een dikke benz onder hun weledelgestrenge gat.<BR>Je kan ook direct naar Astra stappen, of ruimte bij een willekeurig andere provider huren. Ook bij andere organisaties zal men je graag zien komen. Op elke sat is er wel een plekje voor slam fm te vinden.<BR>Goedkoop zal het nergens zijn, zeker niet als je niet over eigen uplink faciliteiten beschikt. Huurlijntje naar het dichtstbijzijnde uplinkstation, huur van de transponder, beetje centjes voor mijn "vrienden" van de buma stemra (dat zijn pas echt ratten), en dan nog zo wat vaste kosten. In het verleden zijn er al heel wat mensen mee bezig geweest. Toen de "illegale" radiostations die bij mij te ontvangen waren (Delta, Keizerstad, Contact, Midland FM, sjuul, decibel, en wat grapjurken uit het gooise) ermee moesten ophouden vanwege een wetswijziging is hier al een haalbaarheidsonderzoek naar gedaan.<BR>Het was dus niet haalbaar.<BR>Ook niet als er werd meegelift op transponders die in gebruik waren bij bestaande tv. stations. Helaas.<BR>Dit waarschijnlijk ook vanwege de toendertijd geldende wetgeving die het nu eenmaal verbood een nederlands commerciel radiostation erop na te houden. Het moest toen via bv. Luxenburg(U bocht constructie).<BR>Misschien dat het nu wel haalbare kaart is ?<BR>Laat het eens uitzoeken.<BR>succes<BR>Peter.<P>ps. What the fuck is Slam FM ???

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prutsie<P>Die haalbaarheidsstudie waar jij het over hebt, als het tenminste dezelfde is waar ik het over hebt, toonde wel degelijk aan dat bepaalde illigale radiostations (Keizerstad en Delta) wel degelijk een goede kans van slagen hadden om te kunnen overleven. Een voorwaarde daarvoor was dat het bereik van het aantal huishoudens intact zou blijven. Dat kan met geen één alternatief bereikt worden dus werd toen afgezien van de legale commerciële doorstart en werd in het geval van Delta (Trend FM Huissen) en Keizerstad (Keizerstad Elst) een lokale doorstart gemaakt binnen een jaar.<P>In het geval van Slam FM!. Slam zal nu geen geld gaan uitgeven om op de satelliet te komen. Alle centjes die ID&T nu zou willen uitgeven aan Slam is gereserveerd voor de naderende etherfrequnetie veiling en satellietdoorgifte heeft weinig tot geen prioriteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen.....effe wachten tot ze weer genoeg geld hebben verdient aan Innercity en vraag daarna via een e-mailtje of ze dat geld in een sateliet uitzending willen stoppen.....of het kans heeft???....denk het niet want ik heb het namelijk ook al geprobeerd en toen vertelde ze me dat dit pas in een later status wordt bekeken of dit iets is om te doen....dus nog effe wachten voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als radio zender geen terrestische frequency krijgt kun je het wel shaken.<BR>Wie luistert er nu eigenlijk naar satellietradio, behalve wij mafkezen...?<BR>Daar komt nog bij dat vrijwel iedere satelliet ontvanger (vooral de zo geliefde Hummers) totaal, maar dan ook absoluut totaal "gebruikers onvriendelijk" zijn wat de radio ontvangst betreft. Je moet in feite je TV erbij aanzetten om te zien naar welke radiozender je luistert. Luxe zoals de radionaam in het display heeft bijna geen één fabrikant aan gedacht. Probeer er als leek maar eens een radiokanaal bij de zaplijst in te zetten. Ik zie mijn schoonmoeder van 80 dat al doen, hahaha.<BR>Dus voor Jaap Snotneus is dit niet weggelegt. Die luistert toch gewoon naar de FM band en met een beetje geluk naar één of andere exoot op de kabel. Ik heb laatst bij mijn buurman een Hummer en een schoteltje geinstalleerd. Die man is er erg blij mee, maar snapt er geen zak van. Laat staan dat hij zelfstandig in staat is dat ding te programmeren. Als ik niet de verbinding van de Hummer naar zijn stereo installatie had gelegt, was het er nooit van gekomen. Nu luistert hij braaf naar "GoldStar Radio" omdat ik hem dat verteld heb en dat helemaal zijn smaak is. En zo is het met 99% van de bevolking. (Inklusief mijn schoonmoeder)<BR>Groeten tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satwatcher.<P>Yeps, je hebt helemaal gelijk, alleen ik weet niet zeker (meer) of de plannen voor de huur van een transponder als onhaalbaar werden bestempeld voordat bekend werd dat er wellicht mogelijkheden waren voor een legale voortzetting, of erna.<BR>Ik weet alleen dat dit een tijdje een zeer serieuze overweging is geweest, samen met nog wat dolle plannen zoals het opzetten van een am/sw zeezender.<BR>Ook de mogelijkheid van het "illegaal" doorprikken van het legale signaal van de sat is natuurlijk overwogen om het bereik intact te houden. Wat ik er toen van begrepen heb is dat men dat niet als haalbaar zag vanwege de vrij simpele link tussen de legale, en illegale tak. vooral het financieren van de illegale tak zou theoretisch onmogelijk zijn.<BR>Ook het opzetten van een luxenburgs radiostation vergde wat teveel centjes.<BR>Een aantal van de financiers zagen het niet meer zitten, en stopten ermee.<BR>Wat ervan waar is, en wat onzin weet ik niet. Ooit heb ik eens een paar uurtjes met een van de financiers (volgens hemzelf) aan een bar zitten ouwenelen.<BR>Wel jammer dat dat allemaal vergane glorie is.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal je een geheimpje vertellen.... Het heeft zelfs een keertje 's nachts op een audio transponder gezeten als test. Er werd toen alleen nonstop muziek gedraaid zonder jingles. Men wilde wel eens zien of de kwaliteit van de upload en download wel goed was. Reden waarom dit hele verhaal toen werd afgeketst was inderdaad geld. Men wilde ook de Nederlandse buitenlanders bedienen met dit plan en hoopte daarmee bij financiers geld los te krijgen wat dus niet lukte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...