Ga naar inhoud


Sitecom problemen, hulp gezocht


Aanbevolen berichten

Geachte medegebruikers en experts.

 

Het lukt mij maar niet om een laptop draadloos met een netwerk te verbinden. Ik heb al van alles geprobeerd. Gisteren nog een half uur met de helpdesk van Sitecom gestoeid.

 

Omdat ik het nu zat ben en ik het systeem gewoon werkbaar wil hebben, ben ik op zoek naar een computerexpert liefst met ervaring in Wifi - Sitecom.

 

Vanzelfsprekend betaal ik hier voor.

Kan iemand mij een persoon aanbevelen?

Plaats van handeling is Uithoorn!

 

Materiaal is van Sitecom; router WL-025 - en kaart WL-011.

Operating systeem is Windows 98 SE.

 

Ruud

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien kunnen we je hier eerst online helpen...

Waar gaat het precies fout/wat lukt er niet?

Heb je de PCMCIA kaart al aan het draaien en zie je op je laptop het netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Maze,

 

bedankt voor je snelle reactie!

 

De laptop heeft een signaal van een goede sterkte en kwaliteit met encryptie aan op 128bit.

Bij opstarten van IE verschijnt steeds het scherm: kan server niet vinden of DNS fout.

Bovenin zie ik dan nog de tekst: res\C://........etc. in IE.

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wel in het controlpanel van je wirelessrouter/accesspoint komen door het ip adres in te typen bij internetexplorer op je laptop? Dit zou hetzelfde ip adres moeten zijn dan wanneer je hem via een kabel hebt geconfigureerd.

 

Probeer anders eerste eens of lukt met wep encrpytie uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat Maze aangeeft, wel internet als ie op de kabel zit?

Mac en wep enzo allemaal uit, verbinding testen en daarna security opbouwen.

Settings goed zodat die ap met modem kan praten.

Wat voor modem is het, is het router op router ? zoals nu aangesloten, dan moet ie een routing/forwarding hebben naar bv 10.0.0.138 bij een 510 modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Net wat Maze aangeeft, wel internet als ie op de kabel zit?

Noh ja, dat was niet helemaal wat ik bedoelde..

Hij heeft het accesspoint/wireless router al geconfigureerd via een utp-kabel waarschijnlijk.
Dit zou ook draadloos moeten kunnen.
Aangezien dit "configuratiescherm" onafhankelijk is van de internetverbinding is dit altijd een mooie draadloze verbindingstest.(dns is bovendien ook niet belangrijk in dat geval)
Je hebt wel gelijk verder hoor met het opbouwen van beveiliging, maar ik neem toch niet aan dat ie 2 routers thuis heeft staan.

Heb je overigens misschien @Home? Dan moet de router in de werkgroep @HOME zitten geloof ik(weet het niet helemaal zeker)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de router er nu tussen uitgehaald want ik kan niet eens een bericht versturen naar dit board!

Voorgaande berichten zijn via Pc werk verstuurd!

Encryptie is uitgezet. Werkt niet.

Geen ander firewall aanwezig (zonelab gekilled)

Mac adres laptop nooit opgegeven.

192.168.0.1 (setupmenu) is met laptop niet bereikbaar

Bericht IE blijft: <a href="res://C:\window\system\shdloc.dll\dnserror.htm" target="_blank">res://C:\window\system\shdloc.dll\dnserror.htm</a>

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht IE moet zijn (sorry typefoutje): <a href="res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/dnserror.htm" target="_blank">res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/dnserror.htm</a>

 

modem is geleverd door tiscali en is van het type ZyXEL.

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de geleverde modem door Tiscali een Zyxel 650R-31 i, zitten daar wel haken en ogen aan.

 

Ik heb zelf ook dezelfde configuratie en ik heb er ook een nacht over gedaan om het werkend te krijgen.

 

Het probleem is dat de Zyxel ook een router is. Dus heb je eigenlijk 2 routers.

 

Je moet eerst de Sitecom router installeren, zorg dat je verbinding hebt. Ik heb het ip-adres 192.168.0.254 gekozen.

Daarna sluit je de Zyxel aan (eventueel de Sitecom er eerst af) en geef hem ip-adres 192.168.1.254, om ervoor te zorgen dat ze niet in dezelfde range zitten.

 

Vervolgens sluit je de Sitecom aan en op de WAN poort de Zyxel. In de Sitecom moet je nu de internetverbinding klaarmaken, en daar moet je juist niet kiezen voor BBNed/ADSL, want dan lukt het niet. Je moet kiezen voor "ADSL van KPN (voorheen MXStream) met speedtouch 510(i) modem".

 

Dan zul je als het goed is internetverbindig hebben.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ok, ik bedoel dat er modems zijn met router en gooi je een ap met router er op, dan is het questie van ap > modem.Zit pc aan utp aan ap en internet, dan verder met draadloze verbinding.Soort forwarding/routing hoe je het noemen wil in de ap settings en dns en ip opnemen van de modem en dat moet het theoretisch werken, heb zelf diverse setjes, zo aan de praat gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je proxy server gebruiken wel uit staan bij extra->internetopties->verbindingen->lan instellingen?

 

Niet vergeten om de wep encryptie ook uit te zetten bij de laptopinstellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De firma ZyXEL brengt, voor zover mij bekend, 3 modellen modems (via Tiscali abbo's) op de markt. Ik krijg niet de indruk dat mijn modem tevens router is.

Wel bemerk ik dat als ik de router verwijder de snelheid (performance) van surfen flink toeneemt! Is dit normaal?

 

Even voor de goede orde:

Uit de diverse tips, waarvoor overigens hartelijk bedankt, begrijp ik dat:

1) het setupmenu bereikbaar moet zijn voor alle Pc's, bedraad of niet bedraad, als de encryptie uit staat?

2)het probleem mogelijk primair aan de instelling van de router ligt en niet zo zeer van TC/IP of Internet Explorer instellingen?

 

Indien bovenstaande aannames juist zijn overweeg ik alles los te koppelen en opnieuw te installeren cq. te resetten.

Ik vraag mij dan alleen af of het zinvol is om meteen de modem opnieuw te instaleren. (Deze werkt overigens zonder router beter)

 

Verwachten jullie dat dit een beter resultaat zal geven?

Wederom bedankt voor de tips!

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou idd even alles resetten.

Check even op type modem of deze wel of geen router heeft.

Via laptop in de config komen v/d ap kan je aan en uitzetten, dus zelf regelen.Beste is uit laten.

Niet normaal als je surf snelheid veel sneller is dan zonder ap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er maar een computerexpert bijgehaald! Het koste de expert ongeveer een uur en mij 50 Euro, hetgeen ik er overigens graag voor over had!

Het probleem lag o.a. aan diverse verkeerde setting die conflicteerden.

 

Tevens ontbrak een vertaalprogramma die ip nummers omzet in adressen. DNS is nu ingevoerd met ip adres.

 

Sorry voor de slechte uitleg, maar het werkt nu en dat wilde ik jullie toch even laten weten.

 

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...