Ga naar inhoud


Audio / Video distributie


Gast Cappie

Aanbevolen berichten


Eenvoudigste oplossing is gebruik te maken van draadloze zenders zoals marmitek spul.

Een model met IR retoursignaal levert de basismogelijkheden de boel nog te bedienen.

Een model met daarnaast nog een uhf modulator zet het uigangssignaal ook nog op een bepaald kanaal van je coaxkabel zodat je geen losse ontvanger hoeft te hebben.

Waar je gebruik maakt van alleen de modulator heb je wel een probleem met de bediening.

 

Koop een dreambox of dbox2 en een Xbox,

koop bij de xbox de uhf modulator kit én een RF controller.

 

Via de xbox kun je je dreambox bedienen en door de uhf modulator én de RF controller kun je hem ook vanuit een andere kamer bedienen.

Moet je wel geen groot huis hebben of de RF controller aan de ontvangst zijde uitrusten met een wat betere "externe" antenne.

 

Voordelen zijn dat je naast dvd's en sat ook allerlei andere formaten af kunt spelenZelfs divx of quicktime movies zijn dan geen probleem meer.

Nadeel is dat je het dreambox signaal streamt via het netwerk en dat je dus enige vertraging hebt.

Het switchen van de ene naar een andere zender gaat dus wat omslachtiger.

Affijn, kan over zo'n setup nog een hele sloot kanttekeningen plaatsen maar mogelijk is het zeker.

 

Maar zo'n powermid zender/ontvanger van marmitek liefst mét IR retourkanaal zou het dus ook kunnen en is een stuk goedkoper.

Moet je wel op die 2e locatie een "passende" AB hebben.

 

Maar zo'n vraagstelling verdient eigenlijk geen antwoord.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Maar zo'n vraagstelling verdient eigenlijk geen antwoord.]

 

Ik ben van plan om in 6 kamers tv's e.d te plaatsen. Als ik voor elke kamer al die troep moet kopen ben ik een godsvermogen kwijt. Maar wat is er mis met de vraagstelling?

 

Tegenwoordig worden veel nieuwe huizen van beton gebouwd. zo ook mijn huis. draadloze video toepassingen werken hierdoor niet. daarom zat ik te kijken naar bedrade semi proffesionele apparatuur; dit is alleen erg prijzig.

 

misschien dat een mede sat4aller een oplossing heeft die ook nog te betalen is, en ook nog van redelijke/goede kwaliteit is.

 

Mocht ik de juiste oplossing nog vinden, zal ik het uiteraard met jullie delen!! bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een modern huis met eeb betonnen vloer. Waarom zou dat niet werken? Heb zo'n apparaat uit Eindhoven en doet het prima.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...