Ga naar inhoud


TESTUITZENDING DVB-T


Gast

Aanbevolen berichten

Van af 13 december gaat de NOZEMA test uitzendingen geven van 8.00 tot 17.00 uur met Digital Video Broadcasting Terrestrial.

Dit houd in dat U storing op de kabel kunt verwachten door in straling op de coax, en wel in de buurt van de kanalen 22-24.

Ook als u via de ether ontvangt op deze kanalen.

Deze storing zal waarschijnlijk in het midden van ons land zijn want de proef word gedaan van af het media park in Hilversum.

Uw coax moet een minimale afscherming van 75dB hebben om geen problemen te hebben. shocked.gif" border="0 <p>73' Sjaak.<p>[ 09-12-2001: Bericht gewijzigd door: Sjaakk ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi!<p>Kan ik eindelijk m'n DVB-T receiver weer eens uit de kast halen. Oh en voor degene die het nog niet wisten "Kanaal9 Utrecht" (regionale tv) zendt al anderhalf jr uit tbv kabelkopstations.<p>gr,

Terrestrial

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden al een half jaar lang vanuit ijselstein test uitzendingen gedaan op verschillende kan. deze kan zitten boven in de uhf een beetje dvb-t ontvanger pikt het er zo uit.

De polarisatie is vertikaal wel handig voor de mensen die wat verder weg wonen en een breedband uhf antenne werkt perfect(b.v. een oude duitsland antenne of ned.2 en 3 wil ook nog wel)

Nu gaan ze ook testen in Hilversum en Den haag

Zover ik weet is alles nog FTA

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hummmm,<p>Leuk! Weet iemand de exacte frequenties van deze uitzendingen, alsmede de SR en FEC waarden? Dan ga ik een frequentie convertertje bouwen (bijv. 500MHz . . . 800MHz in, 950MHz . . . 1250MHz uit), zodat ik deze kanalen kan bekijken op mijn Hummie. Als alles FTA is en voldoet aan de DVB MPEG2 standaard moet dit absoluut werken!!!<p>Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

De receiver is een Zinwell en die heb ik gekocht bij m'n lokale satboer die r 1 had staan en ze wel goedkoop uit thailand kon importeren. Dus toen heb ik r maar 1 gekocht. Heeft SCART, 2x CI-slot.. tja verzin maar<p>En idd modulatie is 64QAM (DVB-T is niet hetzelfde als DVB-C of DVB-S)<p>Ben ook altijd opzoek naar freq, dus als iemand iets weet<p>Terrestrial

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook tests gedaan met de zinwell ontvanger

als je die automatisch laat zoeken dan vind hij de zenders zelf (als je voldoende signaal hebt)

Maar er staat me iets bij dat er op kan 11 wat zit en kan 68 maar ik zoek het nog even uit.

Er zijn er in iedere geval 3

PS de eerste zinwell ontvangers hebben wel het probleem dat ze alleen op de uhf ontvangen en dat geeft dus een probleem met kan 11

Ik heb me laten vertellen dat dat een software probleem is (zal ook niet)

Zodra ik de freq weet zet ik het op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas niks te vinden op bovenstaande kanalen. Heb ook ergens gelezen dat deze van toepassing zijn op het gebied rond Haarlem.<p>Vanuit Lopik is (als vanouds) op kanaal 33 wel gewoon REGIO-TV Utrecht te vinden. Het signaal is lekker hard en zonder yagi te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan kloppen dat je niet altijd signaal ontvangt om dat de test uitzendingen nog niet constant in de lucht zijn.

Ik heb me laten vertellen dat er alleen overdag uitzendingen zijn.

Nu waren er een paar mensen die reageerden op een eerder bericht hierboven

Dat het qam uitzendingen zijn en dat ze een qam ontvanger wilden aanschaffen.

Let er wel op dat het dus GEEN QAM is!!!

maar COFDM en in dat signaal staan tig draaggolven die QAM gemoduleerd zijn.

Dus met een gewone QAM ontvanger (voor op de kabel bv.)ontvang je niets.

Je moet dus een ontvanger hebben die COFDM aan kan en meestal kan je dan in een menu kiezen of dat het QAM of qpsk moet zijn.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is en dat je oplet met wat voor een ontvanger je thuis komt.

Ik weet dat zinwell een leuk ontvangertje heeft en geen problemen heeft met de test uitzendingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...