Ga naar inhoud


"keyboard error" als USB ADSL modem er in zit.


Albert_H

Aanbevolen berichten

Een collega kreeg ADSL en sloot het USB modem aan en installeerde alles prima.

Bij de volgende opstart gaf het systeem echter " keyboard error " en wilde niet door starten. Na het afkoppelen van het USB modem kon er normaal opgestart worden. Als het modem er in geprikt wordt als het systeem draait gaat alles prima.

Zowel de muis als het keyboard zijn PS2 apparaten en geen USB.

Iemand bekend met dit probleem ?

 

Fujitsu Ergo Pro P2/400MHz PC en Windows 98.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer eens "üsb-legacy" uit te zetten in de bios, dat is ondersteuning voor usb keyboards.

misschien dat ie daarop in de war loopt.

anders zul je het in de irq's moetten zoeken.

 

suc6

kamaradski

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het disabelen van de USB legacy heeft jammer genoeg geen effect. Het IRQ gebeuren geeft geen conflikten aan, en de IRQ zijn op dezelfde manier verdeeld als in een ander systeem dat wel werkt.

Toch lijkt het erop dat daar wat mis is.

 

Het probleem was eigenlijk al eerder ontdekt toen er een webcam aangesloten werd, maar deze is maar tijdelijk gebruikt en dat was veder geen probleem.

We zoeken verder, in ieder geval bedankt voor de suggesties.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank Ome Merde.

 

Het is een A merk PC dus alles van huis uit bedraad, met een "eigen" moederbord en een USB aansluiting voor en achter. Het probleem doet zich altijd voor als er een modem aangesloten is of die nu voor of achter aangesloen wordt.

We zullen je tip bekijken.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maze.

 

Met "eigen" moederbord bedoel ik dat het een speciaal bord is zoals je veel in de A merk PC's ziet, speciaal formaat en opstelling, passen dus ook niet in een standaard kast.

Ik heb de PC niet bij de hand, dus kan niet even kijken naar nummers en zo. Ik weet ook niet of het nog alleen een Fujitsu is of al een Fujitsu - Siemens.

Het actuele probleem is in zovere opgelost door het modem op een andere PC in het netwerk aan te sluiten.

Ik zal eens in de Duitse forums duiken en kijken of er over het MB meer te leren valt.

De vraag hier was meer de gok dat iemand zou roepen "Oh, had ik ook, los je zo op"

Bedankt voor het meedenken allemaal.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...