Gast Geplaatst: 10 september 2004 Geplaatst: 10 september 2004 Hallo, Ik heb vandaag mijn receiver opnieuw geinstalleerd en mij is opgevallen dat de signalen een licht groene zweem hebben t.p.v van een normaal analoog signaal via de kabel. (getest vie Dual Tuner TV) In de Settings heb ik de RGB Sync aan- en uitgeschakeld, dit heeft echter geen invloed. Heeft iemand een tip hoe ik die instellen kan. Is er ergens een geheim menu of moet ik met een schroevendraaier aan het werk. Verde wilde ik vragen of het mogelijk is ergens een S-VHS Signal van de receiver af the tappen. (moet een SCART- SVHS Adapter krijg ik geen Signaal) Wie kan mij verder helpen? mvg Gerard
adri Geplaatst: 12 september 2004 Geplaatst: 12 september 2004 Gerard, Voor zover mij bekend, ondersteundt een DVR7000 geen Svhs! Alleen composite en RGB. Zelf heb ik ook op RGB een klein kleurverschil, maar dan eerder te veel blauw, in plaats van groen. Of je de kleurblans kan bijstellen is mij niet bekend. Adri.
Gast Geplaatst: 12 september 2004 Geplaatst: 12 september 2004 Hi The RGB Signal are on separate lines (red green blue), my mine is, switch a Resistor in the green Signal line to solve this problem. Test out 1 Ohm--47 Ohm. Hallo Das RGB Signal wird auf separaten Leitungen übertragen, je eine für rot; grün und blau, wenn man einen Widerstand in die Grün-Signal Leitung einfügt, müsste das das Signal etwas abschwächen. Ich würde testweise mit 1 Ohm bis 47 Ohm probieren. http://www.beepcastle.de/kabelfaq.htm#scart http://people.freenet.de/Meteora/kabel.htm greetings Rokie
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Bedankt Ik zal eens een paar potmeters inbouwen om de kleurbalans optimimaal te maken. Of zijn om het mainboard von de DVR7000 reeds pot verbouwd voor deze funktie te korrigieren? Ik heb tussen mijn satreceiver en de TV een VCR. als beide ingeschakeld zijn loopt hebt beeld over the tv en is deels inverteerd. Is dit een bekend probleem? mvg Gerard
Gorefest Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Heb je "RGB sync" in het menu uit staan nu? Die doet inderdaad iets met het groene signaal. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen