Ga naar inhoud


Deface van sat4all.com ????????


Gast

Aanbevolen berichten

@Toxic[Q]<p>Kan het zijn dat www.sat4all.com in het begin van de avond even het onderwerp geweest is van een deface ?

Of had je echt even een momentje dat je het bijltje er bij neer wilde gooien ?

Ik zal niet in de details treden. Wellicht ken je de tekst dan wel die op de hoofdpagina stond.<p>De redirectors hadden er geen last van en het forum was gewoon benaderbaar.<p>Baai

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Er is naar mijn weten niets met de pagina gebeurt en als er iets gebeurt is, moet dat zichzelf opgelost hebben want ik heb vandaag niets aan de site gedaan.

Misschien moet je dit inderdaad maar eens verduidelijken in plaats van dit soort wazige berichten op de nieuwspagina te plaatsen.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door stop toeval keek ik vandaag op ons sinds geruim tijd gesloten internationale forum en nu denk ik dat ik begrijp waar Pong het over had.

Het internationale forum draaide op de server in Roemenia die teebee eind 2000 bij een kennis van hem uit Roemenie geregeld heeft.

De account daar heet dus teebee en dat is ook gelijk de ftp login naam.

Het is dus heel logisch dat de server een foutmelding produceerd waar de naam teebee in voorkomt omdat dat nu eenmaal de naam van de account is.

http://sat4all.mailbox.ro/cgi-bin/en_ubb/ultimatebb.cgi

de regel: Can't locate /home/teebee/www/cgi-bin/en_ubb/ubb_lib.cgi at /var/www/teebee/www/cgi-bin/en_ubb/ultimatebb.cgi line 59.<p>Als ik dat zou willen laten veranderen zou in ieder script van een absoluut pad gebruikt de naam teebee veranderd moeten worden in b.v. pietje puk en dat is natuurlijk erg veel werk.

Bovendien zou ik de server beheerder moeten vragen de naam te veranderen op de server en die zal me al snel vragen wat dat eigelijk uitmaakt.<p>@Pong, de volgende keer a.u.b. niet stampij gaan lopen maken op het board maar gewoon even een mailtje sturen met wat je geconstateerd hebt. Dan zul je zien dat dergelijke zaken zich meestal heel erg eenvoudig laten verklaren wink.gif" border="0 <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit valt maar op één mannier te zien. De account heette in 2000 ook al teebee, dus is er niets veranderd. Dat weten diverse mensen nog wel neem ik aan.

Ik heb het internationale board nooit gebruikt omdat ik het absoluut niet interessant vond en heb nauwelijks tot geen contact met de administrator van die server in Roemenie.

Daarom is het int. board ook verdwenen en de website langzaam maar zeker helemaal Nederlands geworden. Denk wat je denken wilt, maar denk vooral aan je hart wink.gif" border="0 <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic[Q]<p>Het was niet zo dat ik, zoals een van de leden suggereerde, niets meer van me wilde laten horen.

Ik wilde wel degelijk reageren op jullie zeg maar robuuste reactie.

Het topic was door Avalon gesloten.<p>En wie heeft het er nu hier over dat ik stennis probeer te maken.

Ik constateer iets, dacht bij mezelf waar kan ik dat het snelste kwijt zodat er op gereageerd kan worden en bedacht (en dat wordt nu juist door jou voorgesteld) dat een persoonlijk mailtje aan jou niet de slimste manier zou zijn. Althans niet als er mogelijk bloedspoed uit zou kunnen lopen.

Hierop heb ik besloten om het on het forum onder "nieuws" te zetten met de wetenschap dat die of a) door jou persoonlijk dan wel gelezen zou worden of B) door een moderator die jou wellicht zou kunnen bereiken in geval van afgwezigheid.

Dat is mijn motivatie en dat had ik graag willen posten.<p>Om nog even in te gaan op je allereerste reaktie.

Defacen (het verbouwen van pagina's van anderen) is een populair tijdverdrijf.

Een hoofdpagina defacen om er bv alleen een tekst op te zetten als bv "haha ik was hier" is niet zo heel erg.

In dit geval zag ik een heel verhala staan over het "bijltje er bij neergooien" (check deze tekst eens op die pagina van TeeBee) en Sat4all definitief gesloten etc.<p>Afijn, wat mij betreft was het alleen een mededeling.<p>We gaan rustig verder met ademen. Over exact 12 uur en 40 minuten weet ik of ik ontslagen wordt bij KPN. Dus er zijn ook nog andere zaken die het leven spannend houden.<p>Groeten,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, kun je me op een of andere mannier uitleggen wat je precies gezien hebt en exact waar je het gezien hebt?

Je mag er gerust vanuit gaan dat die tekst niet van ons afkomstig was en de site met 100% zekerheid niet gehackt is. Het zou kunnen dat iemand een DNS truucje uitgehaald heeft door zijn DNS "on top" te leggen of zo.

Laat het me even weten, via e-mail, PM of gewoon hier op de site want wij hebben niets te verbergen.<p>Overigens, mijn excuses voor de eerste reactie, maar bovenstaande werd mij uit jouw eerste bericht niet duidelijk. Nu weet ik wat je bedoeld en zou graag de oorzaak zien te vinden. We hebben de laatste tijd wel vaker last van attacks maar dat duurd nooit lang want de IP's van dergelijke persoonen zijn snel op de gehele server gebanned en een abuse mail naar zijn provider met de nodige logs voor het bewijs zijn zo verstuurd.

Als iemand anders gezien heeft wat Pong hier beschrijft horen wij dat graag in detail.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 14-01-2002: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron schreef:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr> We gaan rustig verder met ademen. Over exact 12 uur en 40 minuten weet ik of ik ontslagen wordt bij KPN. Dus er zijn ook nog andere zaken die het leven spannend houden.

<hr></blockquote><p>Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog erger...<p>Vandaag was ik een van de KPN'ers die zogezegd boventallig bevonden werd. En zo ben ik per direct, na 15,5 jaar KPN, mijn baan kwijt.<p>Jullie zochten een moderator met veel vrije tijd ?<p>Groets<p>Ron<p>ps @Toxic[Q],

Ik had de pagina in m'n cache staan en apart gezet voor het geval dat.

Was alleen zo pissig n.a.v. jullie reaktie dat ik verwijderd heb. Niks an te doen.<p>Om even de pagina voor me te halen...

Het begon met de eerder genoemde boodschap dat je niet meer zag zitten en dat het tijd werd dat iemand het werk ging doen.

Daarna nog een heleboel blabla eindigend met de mededeling dat het forum gesloten was.

Klopte ook want ik kon helemaal nergens in en elke button leidde naar het bericht.<p>Nou ben ik ook niet achterlijk dus ik pakte een van de mirrors "http://212.204.253.253/sat4all_public_html/index.htm" zoals deze in m'n lijst met favorieten staat en hosanna. Die "deed" het wel.

Ik weer terug naar die andere pagina (ik bereik em via www.sat4all.com) en daar stond die bewuste pagina weer. Logisch zeg want die komt uit je IE cache. En dat klopt :-)

Ben 's-avonds nog een keer terug geweest en deed dit wederom via www.sat4all.com en toen was de pagina verdwenen. Op dat moment heb ik ook het bericht gemaakt en op het forum geplaatst.<p>Tot zover deze soap.

Ik heb gisteren nog even op een paar bekende deface sites gekeken maar er is geen melding gemaakt van het defacen of attacken van het sat4all.com domein.<p>Maar, zoals gezegd, ik heb de tijd.

Ik heb 5 maanden verplicht opzegtermijn en daarna begint er 2 jaar WW met aanvulling door KPN.

Wie heeft er hier haast ??????<p>Oeps wat een lang ps'je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pong, allereerst vind ik het enorm vervelend dat je jouw baan bij het noodlijdende KPN kwijt bent.

Ik hoop dat je toch nog genoeg andere leuke dingen kunt doen met de extra vrije tijd die je nu hebt. Ik ken jouw leeftijd niet maar misschien is het wel een verdiende voorbereiding op een mogelijk vervroegd pensioen.

Mochten wij kunnen bijdragen in een stukje tijdsinvulling hebben wij zeker nog een plaatsje vrij als moderator, maar kom eerst maar eens bij van de klap.

In ieder geval hartelijk bedankt voor jouw uitleg. Neem a.u.b. mijn eerste reactie niet te zeer kwalijk. Ik begreep niet wat je bedoelde met een "deface". Vandaar dat ik dacht dat je wat anders bedoelde.

Ik ga nu ten rade bij onze host provider die ons wellicht opheldering kan geven over het door jouw geconstateerde. Vreemd vind ik het wel dat dit tot nu toe de eerste melding is. Niemand uit mijn kennissen kring heeft het gezien en geen enkele bezoeker heeft verder melding gemaakt van een vreemde pagina.

Mijn gok is dat men de site getracht heeft te Defacen en slechts via enkele IP ranges het "nieuwe face" te zien was.

Ik kom hier zeker nog op terug. <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 14-01-2002: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...