Boerenknol Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de schijf van de dreambox op gezette tijden te defragmenteren en of het mogelijk is een diskcleanup uit te voeren?
Gast Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 Defragmenteren van een HD hoef je alleen te gebruiken op besturings systemen die onder windows draaien. De dreambox gebruikt Linux, met dit berurings systeem is het niet nodig dacht ik ergens gelezen te hebben. gr, RuKo
pippen2 Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 Heb ik hier ook wel eens gelezen. Daarop kwam de reactie hoe het zit met open gaten als je bestanden verwijderd. Daar is nooit een reactie op gekomen volgens mij.
Boerenknol Geplaatst: 21 september 2004 Auteur Geplaatst: 21 september 2004 zal wel handig zijn want anders zou het Linux besturingssysteem de enige zijn die dit niet nodig heeft. Echter in de praktijk gebruikt Linux ook de defragmentatie optie. Dat heb ik ergens op Google gelezen onder Linux.
Boerenknol Geplaatst: 21 september 2004 Auteur Geplaatst: 21 september 2004 heren de volgende informatie op de volgende URL's heb ik gevonden waaruit blijkt dat er wel degelijk defrag mogelijk is binnen Linux. http://www.ibiblio.org/pub/linux/system/filesystems/defrag-0.70.lsm deze is nog beter namelijk voor de beta versie: http://www.oo-software.com/en/products/oodlinux/ Nu nog uitzoeken hoe de juiste tool op de juiste manier als tool geinstalleerd kan worden op de dream zodat we dit zelf in de hand houden.
scrolll Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 ftp://ftp.uk.linux.org/pub/linux/sct/defrag/ Daar staat het programma defrag Lees vooral de README !!!! met uitleg enz. scroll
scrolll Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 En natuurlijk: http://www.tldp.org/HOWTO/Filesystems-HOWTO.html Met een heel stuk theorie over file systems. Goed verhaal (Alles in het Engels) scroll
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 ja het heeft echt zin om een hdd te defragmenteren zelfs hebben, enkele operating systems, zo'n defragmentatie op de achtergrond draaien van huis uit, is het toch zinvol maar of je op dat dreamboxje er veel van merkt ... weet ik niet... daar je opnames hele grote segmenten volschrijven met filmdata die ook in een keer helemaal eraf gaan bij wissen middels ftp/dcc cheers South Et Le Sud Nino Ferrer & Radiah
tCC Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 Citaat: Heb ik hier ook wel eens gelezen. Daarop kwam de reactie hoe het zit met open gaten als je bestanden verwijderd. Daar is nooit een reactie op gekomen volgens mij. ja, af en toe heb ik wel goede vragen. ik ben nog steeds van mening dat er gaten ontstaan en dat de disc een t*ring herrie maakt op het einde, lekker vooraan op de schijf is ie het stilst. ben nog steeds benieuwd hoe dat nou zit met linux, een hdd is een hdd en data is data lijkt me domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 hang maar eens een tweede schijf in een PC waarop alleen de bestanden opgeslagen worden, die middels programma's gemaakt zijn. of een tweede partitie d:\ die zijn altijd vele malen minder gedefragmenteerd dan de schijf waar je systeem op staat.. en op een linux dreambox hdd staat meestal geen systeem (dat zit in de flash) welke files en bestanden muteren in grootte op een opname medium bijna geen enkel dus Fragmenteren die bestanden ook niet. cheers South Et Le Sud Nino Ferrer & Radiah
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen