Ga naar inhoud


welke ontvanger NL pakket & Kroatische zenders HB?


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij wil graag het nederlande pakket en enkele kroatische zendender op hotbird ontvangen. Daarnaast wat FTA programma's. Hij heeft contacten in kroatie, dus een smartcard kan hij wel krijgen. Deze zenders zijn gecodeerd in viaccess 2.x Dus eigenlijk is hij opzoek naar een decoder voor SECA2 en Viaccess 2.x Wat is hiervoor een goedkope oplossing die zonder problemen werkt (dus zonder eens in de zoveel tijd de firmware te hoeven updaten).

 

[color:"red"] Welke decoder ? is als titel echt niet voldoende. Volgende keer graag een titel die de lading dekt, dat levert ook gerichtere antwoorden op. [/color]

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien de Xsat 410 die heeft twee card slots, dan hoef je niet met CI modulen te werken. Alleen moet je enkel malig de firmware er in zetten voor seca en viaccess als die er niet inzit. Want standaard zit er volgens mij alleen seca 2 in. Er zullen trouwens ook wel andere decoders zijn met 2 cardslots.

gr. D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijkheid is ook een MM, met penta of tetracrypt erin. Deze kan in een CI slot, en ondersteunt dan SECA, VIACCES plus nog wat meer. Ook eenmalig de penta- of tetracrypt erin zetten.

Maar CI-ontvangers zijn over het algemeen wat goedkoper, en universeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die contacten in Kroatie zijn wel leuk maar zolang hij daar geen adres heeft en geen luister en kijkgeld daar betaald heeft hij er niets aan want dan gaat de kaart op zwart .

Ik heb mijn kaart via een Kroatische dealer in Rotterdam ,kost 1000 kuna = €140,- voor een jaar.

Qua ontvanger ja wat is hij bereid om uit te geven , want je kan het zo goedkoop / duur maken als je maar wil met viaccess en seca embedded maar ja ik zou in zijn geval gaan voor een receiver met embedded viacces en een aston/mr of mm module met kaart want dan kan je altijd nog uit de voeten met een ander module en dat is weer goedkoper dan een extra receiver .

Zie pm voor de link ivm de Kroatische kaart .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor alle reacties. En prutsie, volgende keer zal ik mijn onderwerp beter formuleren. Hij is zelf kroatisch en zijn familie woont daar ik geloof zelfs dat ie zelf daar een huisje heeft, dus ik denk dat het wel moet lukken om een kaart te krijgen. Budget is niet al te groot en noodzaak ook niet. Ik heb de antwoorden doorgespeeld en hij gaat nu kijken wat ie precies wil of dat ie liever kabel ofzo neemt (ondanks alle nadelen daarvan)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...