Ga naar inhoud


Sweex isdn modem probleem


Gast steven

Aanbevolen berichten

Volgende project kweetniet.gif

 

PCI isdn modem ingebouwd, versie 4.60.00, maar deze reageerd verder nergens op.

Volgens de hardware is alles goed aangesloten, dus geen driverprobleem.

Draaiend onder XP, met inbellen foutcode 651.

Loopbacktest doet hij ook niet, dan vermeld hij dat er iets met de isdnlijn zou zijn. Wat niet mogelijk is!!

Zijn er mensen met ervaring op dit gebied??

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik voor zulke problemen zou staan, zou ik het volgende doen:

 

1-Zorgen dat ik de nieuwste driver heb voor deze kaart.

2-Alles eens deinstalleren en terug opnieuw monteren, en alle bedrading kontroleren.

3-Settings nagaan van mijn provider.

4-Eens een andere poort kiezen voor de modem.

5-Als je er niet uitkomt de FAQ van deze modemfabrikant napluizen

6-Misschien de helpdesk van je provider bellen, en vragen of er soortgeliijke problemen zich hebben voorgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Steven.

 

Als de loopback niet werkt heb je zeer waarschijnlijk toch een probleem met de instellingen. Heb je de kaart rechtstreeks op de NT1 aangesloten, of zit er nog wat tussen?.

Let speciaal even op de 0 voor het kengetal. in de ene applicatie moet hij wel ingegeven worden, en in de andere soms niet. Ik heb hier in mijn pre ADSL tijd ook verschillende keren problemen mee gehad. Als het mogelijk is schakel dan de functie "kiesregels gebruiken" uit en geef zelf het volledige nummer in, probeer het eventueel met en zonder de voorgaande 0.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Albert,

 

Nu heb ik de pc hier op mijn werk, aangesloten op de telefoonaansluiteng waar normaalgesproken een telefoon opstaat. Dus eerst een nul (0) draaien om buiten te komen.

Waar de PC officieel komt te staan, gaat tie rechtstreeks in de NT1, dus zonder nul (0).

De modem maakt al geen geluid (normaal met je hem toch horen kiezen??)

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De modem maakt al geen geluid (normaal met je hem toch horen kiezen??)

 

volgens mij maken isdn (modems) geen geluid. misschien dat er bij de nieuwe modellen

dat wel zo is. mijn isdn adaptor uit de vorige eeuw, is binnen 10 sec. ingelogd.

en dan heb ik het over girotel. en alles zonder geluid

 

bdw heb je je eigen telefoonnummer al ingevoert? hij moet natuurlijk wel weten

met welk telefoonnummer (ik heb er 4) hij moet bellen

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steven.

 

Het gaat niet om de 0 van een huistelefooncentrale, maar de 0 van 02550 of 023. Sommige ISDN applicaties willen dat je die 0 ingeeft en andere zetten die er zelf altijd voor. Als je vanachter een huistelefooncentrale werkt, dus eerst een 0 moet draaien kunnen er nog andere problemen bij komen. Ten eerste heeft de huistelefooncentrale intern wel een ISDN (S0) bus? Dan is het de vraag of die interne ISDN bus hetzelfde werkt als een externe. Veel telefooncentrale's kunnen per ISDN verbinding maar één toestel aangesloten heben terwijl een NT1 aansluiting er acht kwijt kan. Vaak moet je dan op de aangesloten tostellen kiezen of je de A of B verbinding van de ISDN aansluiting wilt gebruiken en daar moet dat eventueel je PC ook op ingesteld worden. Vast A of B kanaal kiezen. Dan loop je nog het risico dat de interne ISDN bus van de telefooncentrale een beperkt protocol gebruikt, wat voldoende is voor het aansluiten van een telefoontoestel, maar b.v. geen goede data verbinding op kan bouwen.

Ik zou mij in eerste instantie daarom beperken tot het aansluiten rechtstreeks op de NT1, daar heb je het volledige protocol ter beschikking, en kun je ook zonder problemen van de A naar de B verbinding bellen. Dat is wat de testverbinding van de PC meestal doet. Soms gaat dit echter fout als er een andere deelnemer op de aansluiting zit die sneller opneemt dan de PC, zet daarom voor de test de PC even alleen op de NT1 en koppel even de quatrovox, duovox, monovox of ISDN toestel af.

Als je problemen blijft houden pm mij dan maar, we wonen niet te ver bij elkaar vandaan.

Normaal gesproken hoor je een ISDN modem niet, het kan zijn dat de Sweex wel een piepertje heeft of het eventueel via je geluidskaart doet, maar ik denk het niet. Het opbouwen van de verbinding gaat normaal zo snel dat je nauwelijks wat hoort.

 

Albert.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Albert,

 

Idd rechtstreeks in NT-1,, alles opnieuw geinstalleerd, moest alleen ff het goede telefoonnummer zoeken (we hebben er hier 4) en via looptest ging alles werken!!!!

Nu probeer ik een inbelverbinding te maken naar Planet, want daar heeft de PC eigenaar een abo, met zijn gebruikersnaam en wachtwoord bel ik naar 0676002505

en zegt de pc fout 691 toegang geweigerd omdat gebrnm en/of ww ongeldig is op dit domein.

 

Denk jij dat de gebruikersnaam en wachtwoord aan het telefoonnr "hangen" van de planetklant?? Daar ik nu op mijn werk ben, en niet thuis bij de eigenaar/planet klant??

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steven.

Nee, voor zover ik weet kun je met de juiste gegevens overal in loggen bij de provider. Kijk nog eens goed naar de username, daar gaat het vaak fout, kijk ook even op de site van de provider, daar kun je vaak de inbelgegevens opvragen. Omdate de email adressen en de login namen vaak erg veel op elkaar lijken, maar de login naam dan zonder de punten achter de initialen b.v. gaat het daar vaak fout.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Albert,

 

Je geloofd het of niet, maar het is wel isdn maar toch ook geen isdn.

Ik kom net bij de PC eigenaar vandaan, en heb ook de pc weer mee.

Ik had toch maar even een normale telefoon op de line aangesloten, en kon zo zonder 0 bellen.........

Met de ISDN-kaart was met geen mogelijkheid verbinding te krijgen.....

Dus maar een gewone 56k modem geinstalleerd........

Nu kan ik via hyperterminale wel bellen, maar als ik een verbinding voor internet wil maken, via wizard nieuweverbinding doet de modem het niet....hij zegt dan dat de modem niet ingeschakeld is etc..foutcode 692 dacht ik.

Morgen op mijn werk ga ik wel weer rommelen.

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Steven.

 

Zat er bij de PC eigenaar wel een NT1, en brandde het line OK lampje?

Heeft hij daarnaast een Quatrovox, Duovox of zoiets waarop je een normale telefoon aan kunt sluiten?

Als je op de lijn die naar de NT1 gaat nog met een gewone telefoon kunt bellen dan heeft de provider de lijn nog niet naar ISDN omgeschakeld. Dan moet je toch eerst terug naar de provider om de omschakeling te laten maken.

Je kunt achter de ***VOX altijd een gewone telefoon aansluiten en daarmee bellen.

 

Succes met knutselen verder. Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verder niet eens meer in de kast gekeken omdat de mensen er van overtuigd waren dat `t ISDN is....

Ik ga nu proberen met een gewone modem alles te laten draaien, en dan later de hele ISDN eruit gooien, een lijn overhouden met een telefoonnummer, en dan ADSL erop!!!

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ook een gewone 56k modem kan geen verbinding maken met internet, terwijl je wel kan bellen via de hyper teminale.....

Via de inbelverbinding is het niet mogelijk het modem te bereiken.

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...