Ga naar inhoud


USB to serial convertor


Gast Phantom

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een kabeltje gekocht voor USB naar Serial te doen (belkin) maar dit blijkt niet te werken met Pionero, heefd iemand hier ervaring mee ?

 

Kabeltje is van Belkin (USB1.1 to Serial)

PC waar het zou moeten op werken is een:

Acer Ferrari 3200+ met 4 USB2 poorten en WinXP Pro SP2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens welke compoort er door de driver aangemaakt wordt. Dit is te zien in apparaatbeheer onder Poorten ( com en LPT ).

Ik heb dit ook al eens bij de hand gehad, de driver maakte COM 5 aan en de applicatie gaf alleen de mogelijkheid tot com 4. Soms wil het dan helepen om interne compoort gebruikers, zoals een intern modem dat toch niet gebruikt wordt in de bios uit te schakelen. Het kan zijn dat de driver dan een andere com poort kiest. Dan wel even de driver verwijderen en opnieuw laten installeren.

 

Succes Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met het specifieke kabeltje wat je noemt.

Ik weet wel dat veel fabrikanten van zulke kabels compatibiteit claimen en er in de praktijk toch heel veel problemen mee zijn.

 

Ik werk in de industriele automatisering, en we hebben het probleem dat op laptops tegenwoordig nog nauwelijks seriele poorten zitten, terwijl PLC's nog bijna allemaal serieel zijn.

 

Bij ons hebben we de beste ervaringen nog met Pcmcia kaartjes met seriele poorten ipv USB => serieel omzetters.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...