Ga naar inhoud


Wavefrontier 90 geschikt voor arabsat en nilesat??


Gast essaidi

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een wavefrontier 90T te kopen. Is hij groot genoeg om arabsat en nilesat te ontvangen???

Ik woon in tilburg.

Heeft iemand z'on schotel en kan hij mij er meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou jammer zijn omdat wave frontier geen grotere schotels heeft. En volgens mij is wave frontier de enige schotel waarop je een groot aantal LNB's kunt plaatsen. (meer dan 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor deze satellieten is de T90 inderdaad te klein, maar daar in tegen is de kwaliteit en het rendement van de T90 perfect ik heb nu een Visiosat BiSatelliet voor Astra 19,2 / Hotbird 13,0 / Eutelsat W3, en de frontier voor het bereik van 5 oost t/m 43 west kortom alles wat je wilt zien m.u.v. Arabsat en Nilesat kun je ontvangen. Waarvoor wil je Arabsat? Als het om het Orbit Network pakket gaat kun je ook op de Thor 1 west terecht, deze is prima te doen met een T90, voor Nilesat zal je een aparte 100/120cm schotel moeten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kan het wel.

 

staar je niet blind op het formaat van de schotel. door de speciale constructie heeft hij hetzelde rendement als een iets grotere offset-schotel.

 

gisteren had ik niet geantwoord in de hoop dat iemand anders die die lnb's wel op zijn wavefrontier heeft zitten zou antwoorden dat het wel kan.

 

ik heb niet eens een wavefrontier maar heb er inmiddels diverse geplaatst. mods, ben geen handelaar maar meer een nieuwsgierige padvinder met rugklachten.

 

misschien heb ik van de week tijd om het op de wavefrontier bij alanS op zijn dak uit te proberen. hij heeft in breda nog een paar lnb's gekocht onder het mom van: als er 16 op kunnen dan moeten er ook 16 op.

 

wel heb ik met gemak andere satellieten op de wavefrontier ontvangen die ook een schoteldoorsnede vragen van 100-120 cm.

 

 

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag net getest op nilesat en arbasat.

Mijn bevindingen zijn niet geweldig,het lukt wel om de nilesat open te krijgen.

Maar het is heel zwak kwaliteit licht rond de 20% en dat is heel weinig.

De arbasat doet het wat beter 30% meer kon ik er niet uithalen.

Mijn lnb,s zijn van het type interstar 0,3db.Ik plaats een kantekening of zij de

aangegeven waarde waarmaken want een ander lnb met 0,5db geeft zelfs iets meer.

Ik ga eens proberen met een lnb wat misschien meer rendement levert,dan moet het volgens mij net kunnen,al blijven ze natuurlijk wel zwak.Zijn er mensen die ervaring hebben met heeeel goede lnb?

M.V.G.TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een wave frontier T90 afgesteld voor een vriend van mij.

De waardes varieeren Zoals b.v.Astra2 de snr 81% en de agc 54%.

De astra en hotbird is gemiddeld snr95% en de agc 75%.

Alleen de zwakke satellieten laten het een beetje afweten maar zoals ik al zei, wil ik dit wel eens met zeer goede lnb dit uitproberen.

M.V.G.TerrnoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...