Ga naar inhoud


Welke AGP kaart ?


gsm

Aanbevolen berichten

Hallo

Wie kan mij helpen een keuze te maken.

Op de HCC dagen wil ik een nieuwe grafische kaart kopen maar ik weet niet welke ik in mijn moederbord kan plaatsen.

Ik heb de 7IFI moederbord en daarop zit een 4x AGP slot.

In dat slot zit nu een Riva TNT2 64 kaart met 32MB

Ik wil , als het kan, een 128MB kaart voor in het AGP slot kopen maar 256 mag natuurlijk ook.

Wat ik ook zou willen is een kaart met TV-in zodat ik mijn capturekaart er uit kan halen want die is niet van al te beste kwaliteit.

Alle adviezen stel ik zeeer op prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is ie "downwards" compatible. Je kan em erin stoppen, maar hij draait dan niet volledig op snelheid, maar dat kan weer opgelost worden als je ooit een nieuwe mobo koopt, je zet em dan simpelweg over.

Verder moet je even in de gaten houden dat de voltages moeten kloppen.

Dus kijk even welke voltages je Mobo aan kan qua AGP. Zelfde geld ook weer voor je AGP kaart, ze moeten hetzelfde voltage ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hier een Club3d ATI Radeon 9800 Pro 128 MB AGP8x op een moederboordje van MSI met AGP4x en het loopt als een trein. Het verschil tussen de AGP snelheden is in praktijk ook bijna niet te zien (wel te meten). Maak je dus geen zorgen, het komt allemaal best goed... xyxthumbs.gif

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ATI all-in-wonder is zeker een goede keus. Echter let op een paar zaken:

 

1. Originele ATI kaarten worden in Europa niet (meer) geleverd. Je moet dus zoeken naar een merk dat ATI chipsets gebruikt, zoals Club3D, HIS, Asus, MSI etc. Niet al die merken hebben echter ook de all-in-wonder uitvoeringen!

 

2. All-in-wonder is feitelijk een verzamel naam voor kaarten met opgebouwde TV (en soms radio) tuner, video ingangen etc. De diverse types die er zijn kunnen onderling verschillen qua aansluit mogelijkheden enz. De verschillen bestaan niet alleen uit de gebruikte Radeon chip o.i.d. . Bekijk de varianten dus nauwkeurig voor je een keus maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...