Ga naar inhoud


Aansturing schotel


EasySat

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijd(je) bezig om te ontdekken hoe de schotelaansturing werkt. Nu werk ik nog steeds met een positioner, maar het moet ook rechtsstreeks kunnen. De heb een Jeager met een aparte 4-aderige kabel voor de spanning en aansturing. <BR>Is een directe aansturing van de Humax mogelijk of moet ik een andere (disecq)-motor hebben?<P>EasySat<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


ha deze is te beantwoorden. wat betreft de aansturing vanuit de humax rechtstreek.<BR>het (kan) werkt met veel moeite op een stab rotor . mits de kabel niet langer is als 10 meter. de spanning die vanuit de humax geleverd wordt is echt niet genoeg om verdere kabel lengte te overbruggen.<BR>hij draait wel maar raakt totaal de weg kwijt. heb er zo`n 36 uur als het niet langer was mee geklooit en het daarna opgegeven. en over gegaan op de externe bediening . DUS gewoon het oude besturings systeem van de schotel handhaven . en me niet druk maken over deze mogelijkheid<BR>van aansturen.<P>gr djazzie <P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...