Ga naar inhoud


Ethernet multi-pc modem instellen voor Tiscali


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Ik heb een Zyxel Prestige 650H modem gekocht, dat is een ethernet multipc modem, ter vervanging van een Sagem USB modem.

 

Mu krijg ik inmiddels contact met dit modem, en het DSL lampje brand ook.

 

Alleen het lijkt erop dat ik geen IP adres toegewezen krijg. Dien ik nog ergens ijn Tiscali login en password in te voeren?

 

In het Zyxel modem kun je bij internet access setup scherm zaken als routing mode, encapsulation, etc.

 

Wat kan ik hier invoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Bigfoot

 

wat je wil doen is de Zyxel opnieuw configureren, voor een babyxl (Tiscali) lijn, dus als je via de webinterface de wizardsetup uitvoerd dan wijzig je alleen de vpi/vci waardes.

vpi 0

vci 34

 

Mocht ie het dan nog niet doen, pas dan de encapsulation aan naar: rfc1483 routed en een vinkje bij auto ip.

 

 

Oja check ook hier even Zyxel

 

 

Succes Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt Tiscali op MAC-adres, dus zul je de MAC-adres van je modem/router aan Tiscali moeten doorgeven, zodat ze dat MAC-adres kunnen activeren.

 

Misschien zit er wel een optie in dat je de MAC-adres van je vorige modem/router in de nieuwe kunt ingeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bigfoot

 

wie is je isp en maak je een verbinding via wi-fi of cat5?

Misscehien heb je hier wat aan link Dit is een 1 op 1 kopie van de Zyxel R series welk gelijk is aan de H series. Onder nemu 4 wijzig je in jou geval alleen de vci naar 34 en als je de rest van de instellingen in de volgende menu's identiek hebt dan moet je online komen

1

3.4

4

11.1

 

Succes Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee dat hoeft niet, want de instellingen hangen af van of je via het kpn of tiscali netwerk tiscali hebt.


Daar heb je gelijk in, merendeel van de (tiscali) babyxl klanten gaat over een static ip verbinding, dus met een mac adres die door de dhcp server word herkend als een klant. Ik ben ervan uitgegaan van een babyxl verbinding en niet die van kpn. Vandaar ook mijn vraag, Wie is je isp?

Met groet Badre
Link naar reactie
Delen op andere sites

VPI = 0

VCI = 34

Multiplexing = LLC

HDLC framing = never

Protocol = ENET ENCAP/LLC

 

Dat moet het volgens tiscali zijn.

 

Je hebt geen wachtwoord etc nodig omdat het geen ppp verbinding is, maar mac adres weet ik dus niet. Volgens mij is het trouwens ook niet in te stellen op je modem (ff snel door je gebruiksaanwijzing gezocht)

 

Wel heb ik ergens anders gelezen dat je modem een paar uur ingeplugd& goed geconfigureerd moet hebben voordat het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bigfoot

 

wat je ook kan doen is de helpdesk van Tiscali bellen en vragen of ze jou macadres kunnen toevoegen aan de dhcp configfile. Macadres vind je onder de Zyxel (oo:ao:c5:etc)

Maar je setting moeten wel kloppen om een verbinding te krijgen.

 

Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...