Ga naar inhoud


Ubuntu Linux installeren !


Gast BIG JOHN

Aanbevolen berichten

geeft de volgende melding:

Using authority file home/perdi/.Xauthority

Writing authority file /home/perdi.Xauthority

 

X: user not authorized to run X server, aborting.

Kon geen bestandsbeschrijver opvragen die verwijst naar de console

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Normaal zou vanaf de installatie Ubuntu moeten opstarten in de grafische modus. Doet deze het niet, dan kan je eventueel eens gaan kijken naar het bestand /etc/inittab...

daar staat ergens een regelke waar nu init 3 als default staat... als ge dat op 5 gaat zetten gaat ie direct naar X na de startup...

 

id:3:initdefault:

moet

id:5:initdefault:

worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik doen; bij mij staat ie nu op 2. Het leuke is wel dat ik nu gedwongen wordt om via het terminal venster deze verandering aan te brengen want via de grafische omgeving heb ik geen wijzigingsrechten. Hopelijk steek ik er wat van op.

Je hoort van me als ik het voor elkaar heb.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
volgende probleem: als ik dus thunderbird wil installen en geef het commando in dan vraagt ie om een password als ik dat probeer in te typen gebeurd er niets.?

Het paswoord zie je niet, er wordt om veiligheidsredenen niets (zelfs geen sterretjes) ingevuld, maar hij registreerd het wel.
Dus wachtwoord ingeven en op enter drukken moet het doen !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Big John,

 

Inittab veranderd naar 5; geeft geen verschil. Misschien installeer ik binnenkort Ubuntu opnieuw, ik zal daarbij proberen te ontdekken hoe e.e.a. misschien anders geconfigureerd kan worden. Voorlopig stop ik maar even met m'n pogingen. Bedankt nog voor je suggesties.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Ubuntu Linux 4.10 "The Warty Warthog Release" is een kersverse distro die is uitgekomen en gebaseerd is op Debian-linux...met dit verschil dat alle softwarepakketten die in Ubuntu zijn opgenomen volledig open-source zijn,en het nieuwste van 't nieuwste zijn.

Dit snap ik niet helemaal, Dat de software in Debian wat ouder is dat weet iedereen (hoewel SID ook redelijk recente software heeft), maar ik dacht dat alle software in Debian GNU/Linux Volledig Open Source was. Ik heb zelfs gelezen dat bepaalde Puristen van Debian-Legal plannen hebben om Mozilla uit de basis installatie te halen omdat de "Mozilla Open License" niet compatible is met de GPL en volgens Debian-Legal dan ook in het Non-Free gedeelte van het O/S thuis hoort en niet in Main.

Voor zover ik ingelicht ben in Debian nog 1 van de weinge echte 100% GPL distros, of ben ik verkeerd ingelicht ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb Ubuntu nu een weekje draaien en voor een windhoos gebruiker met wat jaren ervaring (vanaf de msdos 5.0 tijd) is dit een heerlijke distro.

bijna alles is via de grafische schil te regelen ook updates en instalatie van alle reeds genoemde pakketen en meer.

dit alles via het synaptic pakket beheer..

 

te vinden onder computer--> systemcon figuration--> synaptic pakket beheer.

Onder instellingen--> pakket sources kun je de al in het begin genoemde multiverse en debian sources instellen daarna de lijst verversen en daarna pakketten met nieuwe versie laten bijwerken.

 

daarna toevoegen en klaar is klara (na de nodige wachttijd).

 

in een woord prachtig en geen commandobox aangeraakt en geen letter hoeven typen.

 

Groeten,

 

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg ik tijdens de installatie ook de keus het booten van Ubuntu op diskette te zetten?? ipv in de bootsector van de hd.

 

Hen nl slechte ervaringen met de bootsector en diskette bevalt me beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...