Jump to content

[DBOX-II] HOE KRIJG IK de Kanalenlijst VIA NETWERK?

Guest bert sat

Recommended Posts

Hoi Pekka,

Ip-adres van mijn PC is 10.0.0.39(adslroutermodem, met 4 aansluitingen voor netwerkkabels), normaal waren er 4 PC's op aangesloten, maar ik heb er 3 uitgetrokken. Alleen mijn PC en de dbox zijn nog op het netwerk aangesloten. Ik heb bij mijn dbox als ip-adres 10.0.0.39 staan, als netmask 255.255.255.0, als broadcast 10.0.0.255, als gateway 10.0.0.138 en als nameserver 10.0.0.39. En ik zet de DHCP aan doe dan test netwerk, maar krijg dan als melding:

10.0.0.39: ist erreichbar(ping)

standard gateway:10.0.0138 ist erreichbar(ping)

nameserver:10.0.0.39 ist erreichbar(ping)

dboxupdate.berlios.de: ist erreichbar(ping)

En krijg dan op mijn pc als systeemfout: Ip-adres conflict gevonden met een ander systeem op het netwerk en dan is mijn internet verbinding op mijn pc ook de hele tijd verbroken, na deze fout. Ik gebruik windows 2000 professional.

Als je niet weet wat ik nu moet doen, kan je me dan misschien zeggen, hoe(of waar) ik kan pingen via de dbox.

Alvast bedankt

Greeetttzzz

Hey,

Ik heb de kanalenlijst er terug op staan, maar ik krijg geen signaal. Als ik de schotel op een andere receiver aansluit, dan heb ik wel een signaal. Ik heb een schotel staan met 2 LNB's: 1 met Astra en 1 met Hotbird. Gisteren had ik op de Astra wel ontvangst, maar toen ik een servicescan had uitgevoerd niet meer. Nu heb ik met zapiteditor de kanalenlijst terug er op staan, maar dus geen signaal. Weet je misschien wat ik nu moet doen. Ik heb ook een draaibare schotel die heb ik op de Astra gezet en daar had ik ook geen signaal en als ik ze aansluit op een arnion 6410UCCI dan heb ik 89% signaal. Moet ik nog iets instellen ofzo, want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt

Greeeeeettttzzzz

Heb je de disecq instellen in de dbox gecontroleerd ?

Ben zelf ooit bezig geweest om een motor aan het draaien te krijgen onder neutrino is me nooit gelukt.

Ik gebruik nu enigma image en daar is het draaien met een motor een fluitje van een cent.

Bert heb je nu drie maal zeer vriendelijk geschreven en je nogmaals de regels laten lezen!

Wederom post je vragen onder door anderen geopende topics.

Schrijf je vriendelijk om een apart topic te openen en vooral te letten op het onderwerp dat duidelijk behoort te zijn.

Ik geef je hierbij een week vakantie.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.