Gast Geplaatst: 2 december 2004 Geplaatst: 2 december 2004 Hoi,ik heb een probleem met mijn asscom reference. waneer ik hem afsluit en weer aanzet moet ik alle zenders weer instaleren, ook de knoppen van mijn afstandsbediening werken nu niet meer korect. ik ben dus alle sofware uit mijn geheugen kwijt. kan mij imand helpen ,hoe ik het geheugen weer in mijn reference kan krijgen. hoe moet ik hem op mijn computer aansluiten,welke kabels heb ik nodig,en waar vind ik dan de sofware voor de asscom. alvast bedangkt
gerrit B Geplaatst: 2 december 2004 Geplaatst: 2 december 2004 je kunt in dit forum denk ik alle antwoorden vinden en zeker voor het probleem zoals jij dat omschrijft. vul bij zoeken in dit forum (onderaan de pagina) Asscom in ga er dan maar goed voor zitten, want er is heel wat informatie. Kom je er dan nog niet uit stuur dan even een berichtje ik help je dan graag verder. suc6 Gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 vooraf bedangkt voor je reactie. ik heb veel in het forum gelezen,maar het probleem hierbij is dat ik er de weg kwijt raak door zo veel informatie, het springkt van de hak op de tak. een paar lijnen heb ik er wel uit gehaald, ik heb dus voor mijn asscom reference een kabeltje van asscom nodig naar mijn computer nodig om de sofware weer te instaleren. maar waar en hoe ik dit moet aansluiten is mij niet duuidelijk geworden. mijn decoderversie is V1OA_MC , fabrikant: fatamorgana , type:2 , patch run:1A. ik dengk dus dat deze sofware de rede is dat ik mijn decoder niet meer kan uitzeten . mijn decoder slaat dus niks meer in zijn geheugen op , waneer ik alle kanaalen weer heb laten zoeken. mischien dat u mij kunt vertellen hoe ik mijn decoder op mijn computer kan aansluiten , en wat voor kabels ik er voor nodig heb, en waar ik deze sofware kan vinden. B.V.D
gerrit B Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 De naam fatamorgana moet je dan ook bekend voorkomen. Dit is zgn all-cam software welke alleen niet als all-cam werkte, maar wel gebruikt kon worden met een gold of fun kaart. En het klopt dat je dan deze problemen hebt en wellicht ook al wel veel langer hebt gehad. Je hebt dus een speciaal kabeltje nodig, deze kun je zelf maken, lukt dat niet dan wil ik hem wel voor je maken. Aan het ene eind van de kabel zit een 9 pins connector aan de andere kant een 10 polige header. Het aansluitschema heb ik al eerder gepost. Verder heb je een nulmodem kabel nodig en een stukje software staat ook als download op dit forum Maak dan de asscom open . Je ziet op de print 10 pennetjes naast elkaar hierop moet de 10 polige header let op dat je niet per ongeluk tegen de koelplaat komt, hier staat een flinke spanning op en dat jeukt. Sluit alle overbodige programma's af om er zo voor te zorgen dat com 1 niet door andere software gebruikt wordt. (ik werk zelf onder win 98) start de software op en volg de instructies op het scherm. wees niet ongeduldig het kan best zijn dat 30 sec wachten 60 sec blijkt te zijn, gewoon geduldig wachten en overal (dus ook van de muis) afblijven, wachten op de volgende instructie totdat de software aangeeft dat alles klaar is. En dan moet hij het weer doen. suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 4 december 2004 Geplaatst: 4 december 2004 Hallo, Ik heb het zelfde probleem, als ik de ontvanfewr uitzet dan ben ik ook alles kwijt, ik heb van alles geprobeerd, all-cam firmware erin, maar deze werkt niet goed. wat wel goed werkt dat is de org.bin maar nu kan ik maar tot 999 kanalen. weet iemand of er iets anders is wat wel werkt. Alvast hartelijk dank
Gast Geplaatst: 4 december 2004 Geplaatst: 4 december 2004 ja dat klopt ik heb je bijlage ergens gezien en geopent maar het probleem was dat het niet goet opende, gaf dus een fout aan, mischien kan je hem even doormailen peter.v.g@wanadoo.nl ik zal mijn dealer even vragen of hij deze kabels in de handel heeft, met de bemerking dat deze sofware niet goet werkt. ik heb op internet bij satelietsofware_beginthier.nl sofware voor de asscom gevonden maar dat is niet versie V1OA_MC maar V2OB_MC ik weet niet of ik deze kan gebruiken. een kabel maken is voor mij denk ik niet weggelecht ben daar niet zo handig in.
gerrit B Geplaatst: 4 december 2004 Geplaatst: 4 december 2004 nee, Helaas er iets niets anders, er is even een 2000 kanalen software geweest, maar ik denk dat deze door toedoen van C+ weer van de markt is gehaald, ook alle nieuwe asscoms zijn voor zover ik weet standaard voorzien van maximaal 999 kanalen. De all-cam software van de site van M-Z werkt bij sommigen goed, maar bij anderen slaat de gehele ontvanger compleet vast en is ook niet weer aan de praat te krijgen en bij anderen (onder andere bij mij zelf) werkt het wel, maar gaat het beeld regelmatig stil staan. Maar je hebt hierbij geen originele C+ kaart nodig (tenminste tot maart 2005) En het klopt, het is een enorm pokke werk om toch zoveel mogelijk zenders waarna je kunt kijken in je ontvanger te krijgen, want je zult ze handmatig moeten verwijderen. Dat is geen manko in de Asscom, maar heeft te maken met de bemoeizucht van C+. Deze bepaald dat de 1e 501 zenders niet gewijzigd mogen worden en dat er allerlei gaten in de zenderlijst staan en niet gebruikte kanalen niet (tenminste niet gewoon) opgevuld kunnen worden met andere kanalen. Ze stellen dat je ook gewoon een willekeurige volgorde in kunt lezen, maar voordat je de 1e 100 goed hebt staan heb je wel blauwe vingers van het drukken. Mocht je kabel niet werken dan zie je dat heel snel hij doet het nl. helemaal niet. Stuur me dan even een PM dan zal ik je buiten het forum om verder helpen. Het schema op de site van M-Z klopt wel, maar is alleen verkeerd getekend waardoor het enigzins verwarrend werkt. In dit forum heb ik het juiste schema al eens eerder gepost. Mocht je dat niet kunnen vinden laat het weten dan zal ik hem nogmaals posten. suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen