Ga naar inhoud

gerrit B

Leden
  • Aantal items

    4149
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

6 Volgers

Over gerrit B

  • Titel
    Sat4all Core Member
  • Verjaardag 09/18/1964

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    het wijze Oosten
  • Interesses
    alles wat met techniek te maken heeft

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Een kiwi geeft pas vruchten als deze een jaar of 5 oud is. Daarnaast snoei je een kiwi in november als het nog niet vriest en de plant richting winterslaap gaat en in de zomer snoei je de te grote uitlopers bij. Verder krijg je de vruchten meestal op 1 en 2 jarig hout, snoei je dat er elk jaar af dan krijg je dus ook geen vruchten. Zelf heb ik een kiwiplant die zelf bestuivend is , bloeit deze in de zomer dan is het dagenlang 1 gezoem van hommels en bijen die al het werk voor ons doen. Dit jaar zal dat wel niet het geval zijn want hij was zo groot geworden dat hij geheel over de schuur was gegroeid (7m lang) en je bijna met een kapmes een weg moest banen om de tuin in te komen dus nu geheel terug gesnoeid naar 3m hoog. (alle takken door de hakselaar gehaald en heb nu bijna 1 kuub afval) Vijgen vallen er na de 1e nachtvorst meestal wel af (of worden na een poosje zwart), wordt het wat warmer dan zie je direct op de toppen al weer uitlopers komen. Hier is het altijd maar afwachten of je vijgen krijgt, meestal nekt een nachtvorst het geheel wel waardoor alles bevriest en de nieuwe vruchten vervolgens te laat komen om te kunnen rijpen. Ik heb al 3 verschillende soorten gehad en nog steeds niet de juiste gevonden die op het juiste moment zijn vruchten krijgt die ook rijp worden. Maar ach ja het blad is ook mooi en de boom geeft flink wat schaduw zodat de konijnen er graag onder liggen.
  2. In Duitsland is de diesel in 1 week tijd 11 cent duurder geworden. 27 dec nog getankt voor 119,9 op 3 jan 130,9 5 cent door belasting en 6 cent door ???? Nog net voor de prijsverhoging 300Liter opgehaald, dus hoop dat de prijs over 5100Km weer wat gezakt is.
  3. Niet alle automaten zijn probleemloos hoor. Volkswagen heeft flinke problemen (of problemen gehad) met hun automaat die o.a in de golf en veel busjes is toegepast en het regelmatig voor de 100.000 al opgaf. Probleem daarbij was dat VW er dan ook nog eens geen of nauwelijks garantie op wilde geven.
  4. Van deze auto zien we toch maar af, hij zou hier vlak aan de grens staan maar blijkt nu bijna tegen de Poolse grens aan te staan. Verder blijkt de verkoper zelf niet aanwezig te zijn en kun je de auto dus ook niet vooraf bekijken. De auto zou ingepakt op een trailer staan en willen ze bij je aan huis bezorgen (die 50 km extra namen ze zelf dan wel voor hun rekening). Maar wel vooraf betalen op een site waarbij het geld in depot wordt gehouden en als je als koper akkoord gaat wordt het naar de verkoper overgemaakt. (klik maar even op de link 🥴) Voor mij een reden om dan direct af te haken en maar naar een andere op zoek te gaan.
  5. Duurder in onderhoud weet ik niet maar kijk wat een handgeschakelde aan Co2 uitstoot heeft en wat een automaat als Co2 uitstoot heeft. Het beoogde model heeft 92 gram als handgeschakeld en 116 gram als automaat. Mij hebben ze altijd verteld dat als de Co2 uitstoot hoger is, het brandstof verbruik dan ook evenredig hoger is.
  6. Nou dus niet helemaal en zeker niet verzonnen. Het is juist heel goed een lange termijnvoorspelling te maken als deze gebaseerd zijn op constanten die al duizenden/ honderdduizenden of zelfs al miljoenen jaren zo zijn geweest Of het koud wordt en regen naar beneden komt als regen of als sneeuw heeft dus de maken met de temperatuur. De laatste dagen gemerkt dat het kouder was? En de laatste dagen ook eens naar buiten gekeken en toen wat waar genomen? De meesten zullen zeggen "ja het was donker duhhh.... " Nou niet helemaal, als je wat beter opgelet had dan had je ook gezien dat het ook volle maan was. Ondanks alles wat beweerd wordt over opwarming ed. zou ik zeggen leg de temperatuur eens lang het fenomeen verduisterde maan, halve maan en volle maan. Je zal zien dat de stand van de maan tov. de aarde en zon een grote invloed heeft op de temperatuur. Dat is dus ook waar mijn glazenbol voorspelling op gebaseerd is, volle maan tijdens de kerstdagen. Natuurlijk kan het dat er een koufront oid. deze kant op geblazen wordt en dat er ook op andere momenten sneeuw valt maar de kans is het grootst met volle maan omdat het dan vaak veel kouder is en de kans dat regen sneeuw wordt ook vele malen groter wordt. Maar of er ook daadwerkelijk sneeuw komt hangt dus wel samen met dat er ook wolken zijn. Van de 28 kerstdagen dat het sinds 1900 sneeuw was waren dat er dus 13 met half volle of volle maan, 8 keer met opkomende of juist afgaande maan en slechts 7 keer dat er geen maan was.
  7. nog steeds geen uitleg waarom het onzin is. Als jij uitlegt waarom het onzin is dan zal ik uitleggen waarom mijn glazenbol juist zo betrouwbaar is en altijd al is geweest.
  8. Hoe weet de Duitse fiscus dan dat hij geen auto meer heeft? Zijn die nog zo goedgelovig dat als je een email stuurt met "ik heb de auto verkocht" dat ze dat dan meteen geloven en je geen belasting oid. meer hoeft te betalen?
  9. hoor graag waar je dat op baseert. Niet nodig, mijn glazenbol is al duizenden jaren vooruit geprogrammeerd en ook als je teruggaat in het verleden blijkt dat hij keer op keer gelijk heeft gehad. Als er in die periode ook neerslag is geweest, dat is nl. de enige onzekere factor, dan is dat ook vrijwel altijd in de vorm van sneeuw geweest. Voordeel is dat je geen meteoroloog hoeft te zijn om met deze glazenbol te kunnen werken.
  10. Hierboven noemen jullie nu juist de problemen waar ik tegenaan loop. 1000 euro betalen om de 2e hands auto die we op het oog hebben in te laten voeren door iemand anders is niet zinvol als het gaat om een 2e auto gaat die bij voorkeur in de laagste belastingscategorie moet vallen. (nieuwprijs 16.000) Om een kenteken register te kunnen raadplegen moet je wel eerst een kenteken hebben want een Duits kenteken invoeren helpt niet. Daarnaast stuurt de huidige eigenaar ook niet even een kopietje van zijn kenteken bewijs zodat ik kan zien wat er op staat maar hij zegt dat er 954 Kg in staat dus daar zal ik dan vanuit moeten gaan. Kijk je wat de Duitse importeur als gewicht op geeft dan is dat 920 Kg en Adac heeft e.e.a gemeten en komt op 910 Kg (leergewicht). Zou je 100 Kg van het gewicht in het Duitse kentekenbewijs aftrekken dan zit je nog op 855KG en dat is dus net 6 Kg boven de grens van 850 Kg waardoor je dus net in het hoger tarief valt tot 950 Kg. Kijk je echter wat exact dezelfde auto maar dan met een andere omschrijving (wordt hier advanced genoemd en in Dld Top) met exact dezelfde opties hier weegt dan is dat 820 Kg. (dus de 920 minus 100 Kg) Wat de auto bijzonder maakt is de prijs, de uitrusting (full options welke hier alleen te verkrijgen is al je voor een automaat kiest) en ook de kleur want die is hier in Nederland niet te koop voor dit model. Maar als ik een auto ambulance huur (kost iets van 60 euro per dag) dan heb ik toch geen overige papieren nodig? Gewoon daar samen met de eigenaar de auto op mijn naam zetten en klaar. Dan kan ik toch gewoon naar huis rijden en daar de auto niet op de weg maar op het oprit zetten omdat hij geen platen heeft? Daarna kan ik dan toch gewoon hier een RDW keuring aanvragen, de verzekering regelen en een 1 dags kenteken regelen om bij de RDW te komen? Zo voorkom ik toch een bult regelwerk in een taal die je wel machtig bent maar toch ook niet weer zo goed om dit soort specifieke zaken te regelen? Blijft alleen het probleem met het gewicht. Kijkt de RDW naar het type plaatje (wat hier in Nederland dus niet bestaat), zetten ze hem zelf op de weegschaal of wordt er een andere manier aangehouden om het gewicht te bepalen? Ik heb de verkoper al gevraagd of er ergens een specifiek typenr. staat, om het gewicht zo te achterhalen, maar daar nog geen reactie op gekregen
  11. Als ik in mijn glazenbol kijk dan komt er geen witte kerst dit jaar. De kans dat we op een witte kerst krijgen is er pas in 2023 en daarna pas weer in 2026 en in 2026 is de kans nog groter dan in 2023 en ik kan nu alvast voorspellen dat het dan ook vrijwel zeker is dat het dan 's nachts onder het vriespunt zal zijn en als er dan sneeuw valt zal het 's morgens ook nog zichtbaar zijn en niet al gesmolten zijn als de meesten op 1e kerstdag voor de 1e keer naar buiten kijken. 2028 maakt ook een kans maar in 2029 is die weer groter.🧐
  12. De auto die we op het oog hebben heeft ook alle opties vanaf de fabriek dus dat zal weinig uitmaken als je die er afhaalt. Daarnaast kon de demontage dan nog wel eens duurder worden dan het voordeel zelf. (af fabriek is dat 1865 euro duurder) Waar het mij om gaat is of ze de gegevens aanhouden zoals die hier voor dat type auto gelden of dat ze het gewicht overnemen van het kenteken. Doen ze dat dan is de auto plots geen 59 euro per 3 maanden maar 100 euro per 3 maanden. Rij je er 4 jaar mee dan is toch ruim 650 euro duurder in alleen al de wegenbelasting.
  13. gerrit B

    100 km/h

    Een verhoging van de CO2 heeft in het verleden ook altijd een ijstijd als gevolg gehad. Dus willen we ipv. wat wolven ook ijsberen op de Veluwe dan moet die CO2 nog wat omhoog.
  14. gerrit B

    100 km/h

    Gewoon al die vulkanen opheffen en landen verplichten bosbranden binnen 48 uur te blussen. 🤠 Probleem opgelost.
  15. Op zoek naar een 2e auto kom ik regelmatig ook auto's op de Duitse sites tegen die vaak stukken luxer zijn uitgevoerd en ook nog een stuk goedkoper in aanschaf zijn. Natuurlijk komt er dan BPM bij maar dat is vooraf te berekenen. Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting. Hoe kan dit? Maar belangrijker hoe gaat de belastingdienst hier mee om? Hanteert die gewoon het gewicht wat op het Duitse kenteken staat of wordt het gewicht aangehouden waarvoor een dergelijke auto hier in Nederland op papier staat?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid