Spring naar bijdragen

gerrit B

Leden
  • Aantal bijdragen

    4099
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

6 Volgers

Over gerrit B

  • Rang
    Sat4all Core Member
  • Verjaardag 09/18/1964

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    het wijze Oosten
  • Interesses
    alles wat met techniek te maken heeft

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. D'r zit nu al een scheur aan de zijkant, kan nooit goed zijn voor het milieu 🙁
  2. Veel slechter kan het toch bijna niet? Kijk eens naar de kapitaal vernietiging met het laten wegvallen van ISDN2 Voor een aansluiting betaalde men toch snel zo'n 35 euro per maand, maar nu KPN in al haar wijsheid heeft besloten dit te laten vervallen stapt men massaal over naar het bellen via het internet en dat biedt KPN zelf aan voor 1 euro per maand bij hun bestaande internetaansluiting. Een rekensom is dan snel gemaakt als de Autoriteit Consument & Markt aangeeft dat er nog zo'n 139.000 ISDN2 aansluitingen actief zijn 139.000 x 35 x 12 =58380000,00 of wel 58,3 miljoen per jaar Zou iedereen naar KPN gaan met het 1 euro abonnement dan hebben we het over 139.000 x 1 x 12 = 1668.000 ofwel 1,66 miljoen een omzetderving van een ruim 56 miljoen per jaar (even de gesprekskosten nog niet meegerekend) En dan zijn er ook nog veel zgn. slapende aansluitingen (worden niet gebruikt maar men betaald er wel voor en die komen nu geheel te vervallen) en zijn er ook velen die overstappen naar een andere provider.
  3. op zich prachtig, maar als je kijkt wat er de laatste jaren aan zuinige apparaten is gekomen en verbeterd dan is dat best aanzienlijk. Echter wat is de praktijk? Juist ja de verbruikte hoeveelheid energie is met al die zuinige apparaten alleen maar gestegen.
  4. Kan wat inzitten. Maar voor je gevoel is toch zo'n dikke zwarte walm toch minder prettig. Kijk eens naar truckraces of tractor pulling waar ze dikke zwarte rookpluimen uitstoten dat lijkt me toch minder prettig om in te ademen. Het vreemde is dat je met enige regelmaat auto's met zo'n dikke rookpluim en geheel zwarte achterkant op de snelweg ziet, maar ik heb nog nooit gezien dat zo'n auto aan de kant werd gezet, wel dat de politie er gewoon achter reed en niet in actie kwam.
  5. dan zal je pakketje via Ali toch maar net in de container onderaan liggen 🥴
  6. Welke auto nu echt milieu belastend is is eigenlijk vrij simpel, bij voorbaat zal een auto die meer brandstof verbruikt per gereden km ook het milieu meer gaan belasten. En dan maakt het niet uit welke brandstof deze gebruikt want of het nu elektrisch, gas, benzine, diesel of kerosine is. Maar,............... mits de functie van het voertuig dan ook gelijk is, een vrachtauto die 1 op 3 rijdt op diesel maar wel 40 ton aan vracht vervoerd kan hierdoor schoner zijn dan jouw superzuinige accu aangedreven vibrator op wielen waarin zelfs een kratje bier vervoeren een grote kunst wordt. Dus wil je vergelijken dan moet ten eerste het gebruik en de functie van de voertuig ook hetzelfde zijn. Daarnaast moet elk voertuig ook geproduceerd worden en ook daarbij komt het milieu om de hoek kijken en daarbij kunnen ook flinke verschillen ontstaan. Ga je dan zo'n auto in een lage lonen land produceren dan kan er ook een flinke belasting bij komen voor het milieu voor zowel de aanvoer van onderdelen als het transport van het complete product. Dus pas als je al dat soort zaken bij elkaar optelt en weet te vergelijken dan pas kun je bepalen welke auto/voertuig het meest milieu vervuilend is. Vandaar dat ik het maar simpel hou, komt er een dikke zwarte walm uit de uitlaat dan is er onvolledige verbranding en ben je bij voorbaat slecht bezig voor het milieu en wordt het tijd voor een bezoekje aan de garage of voor een andere auto.
  7. Tel er bij op dat in de Nederlandse aardbodem duizenden km aan gasleidingen zitten die met wat aanpassingen prima geschikt zijn om er waterstof door te pompen. Dus zet bij zo'n windmolenpark meteen een waterstof opwekstation, sluit het aan op de gasleidingen en klaar je kunt vrijwel verliesloos energie van de ene kant van Nederland naar de andere kant pompen. Probleem is alleen dat wat knappe koppen hebben bedacht dat je in de toekomst geen gasleidingen meer nodig hebt.
  8. Ik denk alleen dat als in jouw auto mee moet: - een opvouwbare ladder van 5m - een trap met 6 treden - een trap met 4 treden - 2 accu boormachines - 1 pneumatische boormachine - 1 haakseslijper - 1 multifunctionele tool (bibberzaag) - 1 assortimentsdoos voor CCTV - 1 assortimentsdoos voor schroeven en pluggen - 1 assortimentsdoos voor boutjes en moeren - 1 assortimentsdoos voor data - 1 assortimentsdoos voor bevestigingsspullen (clickzadels, functiebehoudbeugels, buisklemmen enz.) - 1 assortimentsdoos voor elektrische sluitplaten - 1 assortimentsbox (bestaat uit 5 dozen) voor weerstandjes, steuntjes connectoren, schakelaartjes en al het andere klein spul - 1 grote L-box met camera's - 1 middelgrote L-box met beveiligingsspullen - 1 middelgrote L-box met brandalarmspullen - 1 middelgrote L-box met data wcd's, patchsnoeren, ed. - 1 middelgrote L-box met allerhande beveiligingsspullen - 1 grote gereedschapsbox met diverse soorten detectoren - 1 grote gereedschapbox met diverse deurcontacten, sirene's, flitsers - en dan ook nog de nodige boren van 30 cm tot 1m, haspels, verlengsnoeren, buigveren, trekveren enz. - een doos met 8 accu's - haspel met 500m alarmkabel - haspel met 305m datakabel - rolletje brandkabel 2aderige, 4 aderig en functiebehoud - dakdragers en uitvouwbuis voor als er lange buizen en goten mee moeten op het dak zonder dat ze doorzakken. - divers gereedschap als zagen, gatzagen, dopsleutelset, steeksleutelset, imbusset, torxset, borensets - en natuurlijk niet te vergeten een koffiezet apparaat met koffie ed., bouw radio, waadpak, regenpak, laarzen, extra set schone schoenen enz. Dat het dan wel een probleem wordt om er zelf nog bij in te kunnen. In mijn Mondeo station past nl. alleen maar het kofferspul en dan zit hij helemaal vol t/m de bijrijdersstoel en al het andere krijg je er niet bij in, maar in mijn Alhambra past dat dus allemaal probleemloos en dan is er ook nog ruimte om spullen voor nieuwe projecten ed. mee te nemen (zijn er wel hulpveren nodig )
  9. ik vond dit wel opmerkelijk "Voor Wellnitz is de dieselmotor nog steeds de schoonste en milieuvriendelijkste aandrijving" Maar als ik kijk naar mijn volgende auto (een 2 liter diesel van bijna 1800 kg met een uitstoot van 132g co2 per km) en vergelijk ik dat met een volkwagen up of renault twingo (waarvan er bijna 3 in mijn auto passen en die rond de 100 g Co2 zitten) dan is dat inderdaad geen hoge co2 uitstoot.
  10. Dit artikel dan al gelezen? Een professor aan de Technische Universiteit van Ingolstadt stelt de hype rond elektromobiliteit aan de kaak als een gigantische oplichterij die maar één doel dient: autofabrikanten willen hun wagenparkwaarden kunstmatig “schoon” rekenen om boetes van miljarden euro’s aan de EU te vermijden. Jörg Wellnitz is hoogleraar aan de Technische Universiteit van Ingolstadt en heeft een hoogleraarschap in Melbourne. Hij rijdt zelf in een elektrische auto. Wellnitz heeft minutieus alle aspecten van e-mobiliteit behandeld. Zijn conclusie: het zal nooit komen zoals de industrie en de politiek voorspeld hebben. Voor hem is de hele zaak een alibi-oorlog, niets anders. De klant is daarbij een nevenkwestie. Soms is het de moeite waard om urenlang op het net te surfen. Dan komt men een reeds enkele maanden oude bijdrage van prof. Jörg Wellnitz tegen, waarover verslag wordt uitgebracht door het nieuwsportaal ‘Ingoldstadt-Today.de’, een tot dusver onbekende digitale uitloper van de ‘Donaukurier’. “In de ogen van het volk is e-mobiliteit een groot goed”, zegt de welbespraakte professor, “maar het heeft geen enkele zin als je naar alle aspecten van het onderwerp kijkt”. In feite is er geen enkel aspect waarvoor Wellnitz geen ontnuchterende cijfers ter beschikking heeft, verbazingwekkende onderzoekstudies zou kunnen citeren of simpelweg met gezond mensenverstand één plus één bij elkaar optelt. Autoverkeer slechts verantwoordelijk voor 16 procent van de CO2-uitstoot Uiteraard staan de milieuvoordelen die de e-auto-enthousiastelingen proclameren centraal in de analyse. Professor Wellnitz somt een ontnuchterende rekening op: Het autoverkeer is slechts verantwoordelijk voor 16 procent van de vermeende klimaatschadelijke uitstoot van kooldioxide. “De zwaarste aspecten zijn de massale veeteelt en de monostructuur van de landbouw – om nog maar te zwijgen van de grote containerschepen, cruiseschepen op de wereldzeeën en het luchtverkeer. Voor één accupakket kan men met dezelfde milieuvervuiling acht jaar met een verbrandingsmotor rijden. Maar zelfs zonder rekening te houden met deze CO2-katapult is Wellnitz van mening dat de e-auto totaal waardeloos zou zijn voor het verbeteren van de milieubalans. “Totdat de accu voor bijvoorbeeld Tesla compleet gebouwd is, kan men acht jaar lang een auto met een verbrandingsmotor rijden om dezelfde milieuvervuiling te bereiken”, zegt Wellnitz. Hij noemt het verhaal van de nuluitstoot van de elektrische auto een absurditeit en maakt in één ademzucht een einde aan het sprookje van goedkoop rijden met elektriciteit. Na acht jaar heeft de elektrische auto alleen nog maar schrootwaarde Volgens Wellnitz is het slechts een kwestie van tijd voordat de elektriciteit die wordt gebruikt om de accu’s op te laden – die bovendien allesbehalve schoon is geproduceerd – op dezelfde manier wordt belast als benzine of diesel. En dan zouden de kosten van een elektrische auto ongeveer 800 euro per maand bedragen. En door de oplaadcycli van een accu zal deze in acht jaar slechts een schrootwaarde hebben. En de auto-industrie weet dat niet allemaal? “Iedereen weet het”, zegt Jörg Wellnitz, “maar het gaat niet om het milieu of de klanten. De reden waarom fabrikanten zoals Audi, BMW, VW en andere fabrikanten momenteel miljarden in de nieuwe technologie investeren, ligt elders. Wellnitz: “Aan de ene kant kunnen miljarden EU-subsidies worden geïnd. Aan de andere kant besparen e-auto’s de grote fabrikanten boetes voor het niet halen van de Europese klimaatdoelstellingen, omdat het wagenpark met zogenaamde emissieloze modellen het naar beneden drukken. Natuurlijk gaat het ook om merkimago, een groene mantel en technologische controle. Men bouwt de e-auto’s in de wetenschap dat ze allesbehalve de auto van de toekomst zijn”. “Het doen is goedkoper dan het niet doen”, vertelde een automanager hem, “het is zinloos, maar het kost minder”. Fabrikanten zijn alleen geïnteresseerd in meer verkopen En – tussen haakjes – het gaat allemaal om de verkoop van nog meer auto’s. Vandaag de dag zijn er wereldwijd al 1,6 miljard voertuigen. 80 miljoen voertuigen worden jaarlijks geproduceerd. Dat zijn er evenveel als er nieuwe kinderen over de hele wereld geboren worden. Voor fabrikanten zijn e-auto’s geen vervanging voor verbrandingsmotoren, maar een extra bedrijvigheid om nog meer auto’s als tweede of derde voertuig te verkopen. De kinderen van Afrika sturen hun groeten Maar deze extra bedrijvigheid , volgens Wellnitz, bereikt zijn grens als het gaat om de grondstoffen die nodig zijn voor de bouw van de accu’s, waarvan de mijnbouw in Chili (lithium) en Centraal-Afrika (kobalt) zeer milieuonvriendelijk is en in grote delen geassocieerd wordt met onaanvaardbare kinderarbeid. Wellnitz: “Als Audi op grote schaal de A4 puur op elektriciteit zou bouwen, zou Audi de helft van de wereldmarkt voor kobalt moeten leegkopen. VW had een dergelijke berekening al uit voorzorg opgesteld en was tot de conclusie gekomen dat het concern ongeveer 130.000 ton kobalt nodig zou hebben voor zijn productie van elektrische auto’s. De wereldproductie bedraagt momenteel echter 123.000 ton. De kinderen van Afrika sturen op dit punt hun hartelijke groeten naar VW-klanten! 7,5 kilo minder totaal gewicht, beter klimaat Voor Wellnitz is de dieselmotor nog steeds de schoonste en milieuvriendelijkste aandrijving. De hoogleraar maakt ook nog een andere opmerkelijke berekening. Afgezien van het feit dat een autoaccu ongeveer 100 Watturen vermogen per kilogram gewicht levert (benzine 12.000 Watturen en waterstof, voor Wellnitz de brandstof van de toekomst, 33.000 Watturen), kunnen de klimaatdoelstellingen nu al gemakkelijk worden bereikt. En wel op deze manier: Als elke automobilist het zonder onnodig meegedragen ballast van gemiddeld 7,5 kilogram zou stellen, “zouden we de Europese klimaatdoelstellingen al in het zicht hebben”. De toekomst is waterstof En als men een eerlijke ecologische balans zou opstellen op basis van prijs, installatieruimte en prestaties, dan zou “de diesel met daarachter de viertaktmotor eruit komen”, zegt Jörg Wellnitz, die overigens vertrouwt op een totaal andere toekomstige technologie die de Duitse autofabrikanten zich nu door de politieke E-specificaties verslapen: “De waterstofauto zal zeker komen”. Bron: Professor der TH Ingolstadt entlarvt den Schwindel um die Elektromobilität Deutschland Kurier
  11. gerrit B

    WWF reclame

    klopt, ik had moeten schrijven 5 miljard.
  12. gerrit B

    Moppen deel 4

    Komt een vrouw in een dierenwinkel en als de verkoper vraagt of hij haar kan helpen geeft ze aan dat ze graag een pratende papegaai wil. "Nou" zegt de verkoper "laat ik nu net een heel mooie hebben" Dus de verkoper loopt naar achteren en komt terug met een prachtige witte kakatoe met een grote gele kuif. De vrouw slaat verrukt de handen in elkaar en roept "hij is prachtig", "wat moet hij kosten"? "Nou" zegt de verkoper "voordat u hem koopt moet ik wel eerst even wat uitleggen" hij vervolgt met "deze prachtige kaketoe heeft jarenlang in een bordeel gewoond en heeft helaas ook wat minder fraaie woorden geleerd" "Maar dat hoeft geen probleem te zijn, als je hem een maand lang in het donker laat zitten en niet tegen hem praat dan is hij al die woorden vergeten en heb je er gewoon een leuke papegaai aan die lekker mee kan kletsen" "En" voegt hij er aan toe, "mocht het toch niet goed zijn dan krijg je gewoon je geld terug" Ze worden het eens over de prijs en opgetogen neemt de vrouw de papegaai mee naar huis, gooit er daar een doek overheen en naast zijn eten en drinken wordt er geen woord tegen de papegaai gezegd. Na een maand is het eindelijk zover en mag hij in de kamer komen te staan en gaat de doek er af. Het eerste wat de papegaai doet is om zich heen kijken en roept dan verrukt "zo heee jullie hebben hier wel flink verbouwd zeg" Als hij dan de eigenaresse ziet roept hij "jou ken ik nog niet, maar de laatste tijd heb ik al wel lekker dingen van jou gekregen dus ik mag je wel" Even later komen de dochters binnen en de papegaai roept "zo hee jullie hebben ook al nieuwe meisjes, leuk zeg" Dan zit hij wel een uur lang achter elkaar te krijsen van "Alles is nieuw hier, alles is nieuw hier, alles is nieuw hier" en is er geen onvertogen woord van hem te horen. Als 's avond na werk de man binnen binnenkomt kijkt de papegaai aandachtig naar de man en houdt hem nauwlettend in de gaten. Als de vrouw na het eten de papegaai dan eindelijk voorstelt aan haar man roept de papegaai enthousiast "he, he, eindelijk weer eens een bekend gezicht" en vervolgt "het is op dit moment nog vrij rustig hier en je bent de eerste klant", "ik heb Lola met de dikke nog niet voor je gezien maar al wel een paar nieuwe meisjes"
  13. Mijn ervaring is dat gewoon benzine als huis tuin en keuken middel nog het beste werkt, het stinkt wel flink maar ik moest grote aluminium platen schoon maken en daar was geen siliconen verwijderaar voor aan te slepen en toen werkte benzine nog het beste.
  14. gerrit B

    WWF reclame

    De gehele discussie is simpelweg terug te herleiden, immers; - wie gebruikt er plastic? - wie gebruikt er energie? - wie rijdt er met auto's? - wie maakt gebruik van vliegtuigen? - wie eet er vlees uit de intensieve veeteelt? - wie maakt er gebruik van intensieve landbouw? - wie laat zijn spullen voor een habbekrats de halve wereld over vliegen/varen/rijden? - wie laat flinke hoeveelheden bossen kappen? - wie strooit er kwistig rond met allerlei chemicaliën? - wie vliegt voor zijn 2 weken vakantie de halve wereld rond? Dit alles is toch alleen maar terug te verwijzen naar 1 wezen nl. de mens? (en ik denk persoonlijk dat de jeugd, die nu loopt te roepen, nog wel eens één van de grootste gebruikers van alles zou kunnen zijn). Maar dan is de oplossing toch ook niet zo moeilijk? Simpel de bevolkingskrimp niet meer zien als een ramp maar als een zegen en daar waar er nog wel groei is inzetten op een beperking en overbevolkte gebieden zien te voorkomen en niet meer extra bouwen om de economie maar in de plus te kunnen houden. Gewoon weer terug naar 10 miljard mensen op de aarde en het probleem van opwarming is vrijwel meteen opgelost. (of niet als als die geleerden het toch fout bleken te hebben en dat de opwarming toch ergens anders door veroorzaakt werd)
  15. Hoeft niet een top automerk te zijn hoor, mijn Seat Alhambra is ook zonder schade open gemaakt in Mannheim. Met de asb de auto op slot gedaan, nog even de sleutel terugbrengen en laten zien er niets beschadigd was en bij terugkomt en het openen van de auto viel op dat de binnenverlichting bleef branden. Op dat moment nog niets door tot mijn dochter instapt en vraagt waar haar tas is. Naast iets van 80 euro aan geld alleen maar eten, mijn multifocale bril, haar bril op sterkte ed. aanwezig in haar tas maar in totaal toch bijna 1200 euro schade terwijl de spullen van waarde, de brillen, waarschijnlijk zo de kliko in zijn gegaan. Hooguit 3 minuten binnen geweest voor het afgeven van de sleutel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid