Ga naar inhoud


Dreambox & SPIDF


Gast

Aanbevolen berichten

Na nu eindelijk alles goed te hebben gezet en perfect werkende stoot ik nu nog op een probleem, mijn dreambox is optisch aangeloten aan mijn homecinema maar er komt niks van geluid uit, het systeem werkt wel want als ik mijn pc soundcard of psx2 aanlsluit werkt het wel. Er is ook geen geluid op de zenders die in ac3 uitzenden. Zou het aan mijn homecinema liggen die ergens niet compatible is ? Het is een Philips MX5700

 

Graag advies

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je je pc of psx2 aansluit, doe je dat dan op dezelfde aansluiting als waarop je nu je dreambox hebt aangesloten? Zo niet, dan kan het zijn dat je eerst de optische ingang moet instellen.

 

Bij mijn setje kan ik bijvoorbeeld zelf ingangen koppelen aan bronnen. Dus optische ingang 'A' koppel ik aan input 'D-TV', en coax ingang 'B' aan input 'DVD'.

 

- Ruud

 

PS. Misschien even de handleiding van je home-cinema set doornemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat doe ik aan dezelfde ingang, daar er maar 1 ingang is en die coaxiaal en daar heb ik een converter voor naar optisch te gaan en die werkt perfect met de pc en de psx2 dus zou niet weten waarom hij niet werkt met de dreambox, heb ook nog hetzelfde een keer gehad met een echostar 5000 en die was rechtstreeks coaxiaal aangesloten toen datcht ik dat het aan de receiver lag maar nu ik hetzelfde voor heb weet ik het niet meer. Zou het ergens een formaat zijn die mijn homecinema niet ondersteund ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even in de handleiding gekeken en je kan alleen die uitgang instellen die ingang niet er staat dat je compatible is met: acc IEC 60958 & IEC 61937 maar wat deze beteken hen ik geen idee van, mischien jullie wel???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, das een lastige, zeg. Ik heb geen idee waarom het niet werkt. Hier heb ik ooit een kabeltje aangesloten, en het werkte meteen, zowel op zenders die AC3 uitzenden, als op gewone zenders met 2-kanaals audio...

 

 

Als ik nog iets kan bedenken, laat ik het je weten....

 

- Ruud

 

PS. Die IEC nummers verwijzen naar de verschillende standaarden. In 60598 wordt de fysieke interface beschreven, en in 61937 wordt beschreven hoe elk type digitale audio over deze interface moet worden gestuurd. Elk (consumer electronics) apparaat met digitale in en uitgangen volgt deze standaarden. Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn dreambox hoef ik 'ac3 out' niet aan te vinken om de optische uitgang in te schakelen, die werkt gewoon altijd.

 

Die optie 'Default AC3 out' is bedoeld om automatisch een AC3 spoor te selecteren ipv het normale audiospoor.Probeer maar eens op een Duitser, zet die optie uit, en selecteer een normaal audiospoor. Zap even weg en weer terug, en je zult zien dat het audiospoor nog staat ingesteld op wat je net had gekozen. Zap weer weg, zet 'Default AC3 out' aan, en zap nu weer terug. Je zult zien dat nu automatisch het AC3 spoor is geselecteerd.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog steeds niet, ook niet op kanalen met een stereo spoor. Ik begrijp het niet, de pc en de psx2 doen het wel perfect, maar met andere ontvangers net hetzelfde probleem, is er iets anders aan het digitaal signaal dat een satellietontvanger uitstuurt dan een ander apparaat, ik heb nu een mailke hierover naar Philips gestuurd mischien weten die hierover iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien een probleem met de bitrate? Als de bitrate hoog genoeg ligt, kan je optisch->coaxiaal converter het misschien niet meer aan.

- Ruud


SPDIF bitrate is altijd gelijk, namelijk 32/44.1/48/96 khz, 16/24/32 bits per sample (tenzij je er ac3 in gaat stoppen, maar dat is weer niet helemaal SPDIF compliant). Zover ik weet stuurt de dreambox "gewoon" 48 Khz/16 bits/sample, dus daar zou iedere versterker raad mee moeten weten.

Geeft de versterker niet aan of het de pll "locked" is?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...