Ga naar inhoud

Omzetten .ts files naar DVD's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte Dreamboxers,

Wil met Dreambox opgenomen .ts files uiteindelijk omzetten naar DVD's die ik dan via een separate DVD speler afspeel op de TV. Ik wil dus uitsluitend eenvoudige video edit handelingen verrichtend zoals reclameblokken ertussenuit en menuutje ervoor. Hier is al veel over geschreven maar voor mijn geconstateerde en hieronder beschreven probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb eeb DB 7000S met Samsung 80Gb Harddisk en Hydra Zeus geinstalleerd plus officieel C+ Abbo. Alles werkt prima.

Opnemen (en afspelen via DB op Tv) gaat goed. Ik haal de .ts files over met DreamTSMan en via de optie laat ik de .ts combineren tot een grote .ts file op de PC. Ik converteer de .ts file naar MPED dmv PVAStrumento. So far so good. Ik importeer de Mpeg in Pinnacle Studio om reclameblokken eruit te filteren en er een menuutje voor te zetten. Het editen werkt als een speer. In Pinnacle heb ik dan de optie om er direct een DVD van te branden en hier gaat het -SOMS- mis. Ik vermoet dat het aan het type (of format of variant) video/audio stream ligt die bij bepaalde zenders anders zijn want:

- Bij .TS files opgenomen van Duitstalige FTA zenders geeft Pinnacle een foutmelding : "The source video is not valid", let wel tijdens het editen gaat alles prima, maar tijdens het maken van een DVD gaat het mis. Dit is geconstateerd met opgenomen films van Kabel-1 en SAT-1

- Bij .TS files opgenomen van de NL kanalen (lees NED1 etc) gaat alles prima, en een prima afspeelbare DVD is het resultaat incl. menu;s etc.

- Bij .TS files opgenomen van C+ Rood (let wel ik heb een officieel abbo) is de hele opname niet goed gegegaan. Ik heb op de DB wel een aantal grote .TS files van in totaal ca. 3.5 Gb, maar afspelen via de DB geeft uitsluitend een zwart beeld. PVAStrumento kan hier dan ook verder niets mee.

Ik vermoed dat het te maken heeft met verschillende "dialecten" van de .ts file (lees de audio/video stream) die de verschillende providers gebruiken waar PVAStrumento dan kennelijk niet helemaal mee uit de voeten kunnen.

Wie zet mij op het goede spoor ...

groet,

Michel.

Geplaatst:

welke versie van pvastrumento gebruik je?

ik heb wel eens een video formaat ertussen (een resolutie) die ook fouten geeft vooraf kun je met menu/info/streaminfo zien welk video formaat uitgezonden wordt... (dat als bijzaak)

je kunt met een freeware programma dvdpatch.exe het video formaat aanpassen (om wel bewerkbare bestanden te genereren)

dat ziet tijdens het bewerken niet mooi uit en je denkt al snel dat het niks wordt maar zodra je die bewerkte film dan in dvdauthor of pinnacle eens bekijkt (tbv snijwerk) dan is die prima.

ook moet je alternatief eens de Xproject downloaden (natuurlijk altijd de laatste versies zoeken) die heft ook heel wat formaat probleempjes op.

hetgeen ten goede komt aan verdere verwerking van de ts bestanden tot dvd-deugdelijk spul.

cheers

Love Like Blood

Killing Joke

Geplaatst:

Ik ben er nog steeds niet uit. Heb DVD patcher geprobeerd en ProjectX (sources zelf gecompileerd) maar allemaal met hetzelfde resultaat.

Ik heb nu het vermoeden dat de problemen veroorzaakt worden door het feit dat op de Duitstalige zenders 2 audio sporen worden meegezonden, een standaard audio en een AC3 spoor.

Wie heeft verdere suggesties?

Michel.

Geplaatst:

Ik gebruik zelf HJSplit om alle aparte *.TS bestanden samen te voegen tot één groot TS-bestand. Daarna gebruik ik PVAStrumento om het bestand de splitsen in een MPV en MPA bestand. Het MPV bestand wordt dan geopend in MPEG2Schnitt, waarmee ik de ongewenste videobeelden eruit haal. Het geheel weer opslaan onder nieuwe MPV en MPA bestanden en met IFOEdit converteren naar VOB-bestanden, tenslotte branden met nero oid. Ik heb (nog) nergens problemen mee gehad.

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Hallo Viper256,

Die problemen heb ik ook gehed lag bij aan TSman en het combineren van de files.

Gebruik eens Dreambox Control Centre 2.1 final om de files over te zetten en te combineren tot 1 file.

daarna met ProjectX demuxen en ac3 met dvdlab verder verwerken tot een dvd.

succes,

Kees

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb nu het vermoeden dat de problemen veroorzaakt worden door het feit dat op de Duitstalige zenders 2 audio sporen worden meegezonden,

Niet op de satelliet hoor.

Geplaatst:

Heren,

Even een update. Heb alle suggesties doorgevoerd. Helaas niet succesvol. Ik denk dat het toch ligt aan Pinnacle Studio. Ik gebruik nu voor editing, authoring en branden DVD-Pro en dat lijkt allemaal goed te werken.

Als iemand toch nog tips heeft hou ik mij aanbevolen.

Michel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen