Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Enkele weken geleden hebben we een Dreambox gekocht en thuis aangekomen simpelweg de coaxkabel erin, de kaart erin en TV kijken maar! Totdat we één avond de DVD recorder laten doorlopen (zal er wel niets mee te maken hebben maar toch) en aan de opname kunnen we zien dat we tot 2 uur snachts beeld hebben gehad echter sochtends om 9 uur zetten we de TV aan en helemaal niets... een zwart beeld......... We hebben de Canal+ kaart laten heractiveren (diverse malen) maar geen geluk... De kaart en decoder zijn terug geweest naar de winkel, daar bleek er inderdaad iets met de kaart te zijn, de verkoper heeft gebeld met Canal+ en daarna was er beeld. De Dreambox is ook nagekeken en er zou ´nieuwe software op gezet zijn` en volgens de verkoper deed ie het helemaal top... Thuis gekomen hebben we de boel weer, net als de eerste keer, aangesloten en weer niets, nada, noppes....... Het beeld is zwart alsof ik een zender heb gekozen die niet in het pakket zit maar ik kies gewoon Ned 1... De schotel staat goed - we hebben een andere decoder neer gezet en daar kunnen we tenminste TV mee kijken. Het nadeel van dit alles is dat het hele gebeuren in het buitenland staat (Frankrijk) dus als alles weer terug moet naar de winkel in (NL) dat dat niet zo handig is... Weet iemand wat het probleem kan zijn............. en belangerijker, wat de oplossing is? Moet daarbij wel aangeven dat ik een beginnende Dreambox gebruiker ben en veel dingen die hier beschreven staan in het Message Board komen me ingewikkeld over.....
pietpiet50 Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Wat voor dreambox heb je, wat voor image zit erop ? Kan je wel de menu's aanroepen van de dreambox ? Start de dreambox wel op ? Heb je ook in de winkel gekeken of alles werkte, card en dreambox ? VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 even een paar vragen voor je - doet BVN het wel (deze zender is onversleuteld) - werk je met een CI-cam (linker sleuf) of met een EMUlator-cam (rechtse 2 sleuven) - indien via Emulator; heb je de kaart "met de contacten naar onder en achterin", (meestal) de onderste kaartlezer - die laatste vraag van Piet is ook een goeie.
Gast Geplaatst: 12 januari 2005 Geplaatst: 12 januari 2005 De twee vragen maar even in één berichtje; Wat voor dreambox heb je, wat voor image zit erop ? Dreambox; DM-7000S Image; ? Weet niet waar ik dat na kan kijken.. Kan je wel de menu's aanroepen van de dreambox ? Ja Start de dreambox wel op ? Ja Heb je ook in de winkel gekeken of alles werkte, card en dreambox ? Was er helaas niet zelf bij in de winkel maar men zegt mij alles na gekeken te hebben en dat de kaart, de dreambox en de combi samen het deden... doet BVN het wel (deze zender is onversleuteld) Ja werk je met een CI-cam (linker sleuf) of met een EMUlator-cam (rechtse 2 sleuven) Rechtersleuf, dus EMUlator indien via Emulator; heb je de kaart "met de contacten naar onder en achterin", (meestal) de onderste kaartlezer Hij werkte bij ons de eerste twee weken met de kaart in de bovenste sleuf en de chip naar beneden. Zo heeft ie altijd gezeten en gewerkt maar nu dus niet meer.... In de winkel vertelde ze me dat ik een kaartlezer moet gaan kopen en die dan in de linkersleuf moet gebruiken. Dan zou hij het ZEKER (?) moeten doen.. Ben nu op zoek naar een Dreamboxdealer in Frankrijk.. Misha
Erik Slagter Geplaatst: 12 januari 2005 Geplaatst: 12 januari 2005 Lijkt me duidelijk. Nee, je hoeft geen CI te kopen (mag wel). De dreambox ondersteund standaard geen irdeto of seca (nodig voor de nederlandse zenders) zonder CI (dat staat ook in de specificaties, alleen DreamCrypt wordt ondersteund). Dus ofwel CI kopen of een emulator installeren die seca2 kan lezen, bijvoorbeeld newcamd. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen