Ga naar inhoud


samenvoegen kabel en sat signaal


locutus

Aanbevolen berichten

Ben al een paar dagen op zoek naar zo een kastje die dit kan regelen. Ik dacht al eens zoiets gezien te hebben, maar vind het niet terug op diverse webshops. De zoekfunctie helpt ook niet echt, als je niet weet wat je zoekt.

Is er iemand die weet hoe dit bakje heet?

Een merk en type en bevindingen over de kwaliteit ervan zijn welkom.

 

Is het zo dat je de rf uitgang van een ontvanger enerzijds, het kabelsignaal anderzijds, hier aan koppelt, en dan een uitgang krijgt waar je beide signalen op terugvind?

 

Thanx

DM920UHD

ET9000

 

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb wel een RF in.

Probleem is dat ik er niet toe geraak met de bestaande kabel.

De sat ontvanger staat in een andere kamer dan de tv met kabel aansluiting.

Ik woon in een bungalow waarvan het dak binnen een paar jaar vernieuwd moet worden, dan kan ik ook de bekabeling netjes wegwerken. Momenteel zoek ik dus een tijdelijke oplossing, dit met slechts 1 kabel.

Een zender/ontvanger oplossing heb ik overwogen, maar de kwaliteit van deze opossing heeft me ervan doen afzien.

 

Grtz

DM920UHD

ET9000

 

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het samenvoegen/splitten van kabel en satsignaal kan je op professionele manier oplossen door gebruik te maken van en zogeheten diplexer (steeds in een paar te gebruiken). Alhoewel zij door meerdere leveranciers worden aangeboden, gebruik ik er zelf twee van het merk SP**N. Ze zijn wel niet zo makkelijk te vinden, maar met een beetje zoeken kom je er wel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze signalen samengevoegd, maar zonder stroomvoorziening of dure Spaun oplossing. Bij sommige bouwmarkten zijn wel eens sat spulletjes verkrijgbaar. Zo heb ik deze splitter (twee weg) gevonden voor nog geen tientje (zie foto). Bij de televisie kan je dan via sat wandcontactdoos de signalen weer splitsen.

post-1-1318258152,5766_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verduidelijking:

Het is de bedoeling om het signaal die UIT de RF-OUT komt van de satreceiver, samen te voegen met het signaal van de kabel die van de straat komt. Na de "samenvoegingsdoos" (amaai) bekom ik 1 kabel die naar de TV leidt.

Op de TV kan ik dan zappen tss de normale zenders, of ga ik naar de bvb UHF kanaal 36, en zie ik wat uit de satreceiver komt.

 

ANZO, De foto is niet 100% scherp, is dit de boven beschreven situatie?

DM920UHD

ET9000

 

Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit is niet jouw gewenste situatie. Bij mij komt de coax van de schotels uit in de meterkast. Daar komt ook het signaal van de kabelboer binnen. middels deze de coaxkabels worden beide signalen samengevoegd via deze twee-weg splitter naar één coax signaal.

 

Voor jouw oplossing zullen weinig mensen kiezen. Zodra je het ontvangen satsignaal via een RF out op een UHF signaal gaat bekijken, zal je merken dat het stereo signaal niet meegeleverd wordt en zal de beeldweergave minder zijn. De meeste satters hier zullen hun satellietbeelden via scart bekijken. Dan pas kan je de beeld- en geluidskwaliteit vergelijken met die van bijvoorbeeld een DVD.

 

Mocht je toch voor je eigen oplossing kiezen heb je een soort van verdeler nodig die twee analoge signalen samenvoegt. Ik zou dan even te rade gaan bij een electronica winkel. Ik wens je veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Anzo terecht aangeeft is de beste oplossing de splitter (in dit geval samenvoegen van twee signalen) te plaatsen daar waar je kabeltelevisie in je huis binnenkomt (logischerwijze vertrekt er van deze plaats een aftakking voor de televisie in de huiskamer). Je moet er dan uiteraard wel voor zorgen dat de coaxkabel van je sat schotel hier ook toekomt.

Aan de televisie-aansluiting (in de huiskamer) plaats je de tweede diplexer, deze maal om de signalen opnieuw te ontdubbelen. Diplexers hebben geen spanning nodig en zijn eerder klein van uitvoering (je kan ze dus gemakkelijk kwijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gebruikte ik vroeger op het dak om mijn sat en mijn hark antenne samen te voegen. Beneden 40 mtr. verder had ik nog zo'n switch zitten. Ik weet alleen niet of dit ook werkt voor sat en kabelsignalen. ( zie bijlage )

gr. D.Quijote

post-8005-1318258152,6124_thumb.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb deze signalen samengevoegd, maar zonder stroomvoorziening of dure Spaun oplossing. Bij sommige bouwmarkten zijn wel eens sat spulletjes verkrijgbaar. Zo heb ik deze splitter (twee weg) gevonden voor nog geen tientje (zie foto). Bij de televisie kan je dan via sat wandcontactdoos de signalen weer splitsen.


Interessant hoor..

En dat levert geen kabel of sat - kwalititeitsverlies op??

Ik heb genoeg van zulke splittertjes...ook die ene uit het plaatje...die kunnen dus twee kanten opwerken zonder probleem?

Die kabeldozen met een sat/tv aansluiting heb ik wel zien hangen ja...vroeg me eigenlijk af wie dááár iets aan zou hebben zonder heel dure bijproducten (er hangen wel vaker audio/video gerelateere (wan)producten in bouwmarkten waarvan ik geen zak snap waar ze nou voor bedoelen of bij horen...

Je brengt me echt wel op ideeen :-))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...