Gast Geplaatst: 20 januari 2005 Geplaatst: 20 januari 2005 Ik bedoelede er ook niks mee te zeggen maar je hebt hebt hem zoals je zelf al schreef net een beetje werkend en dan beginnen ze over patches en pidscans en dergelijke daarom zei ik dat niet om jou te kwetsen meer te beschermen omdat je je net bezig houd met deze materie.
Gast Geplaatst: 20 januari 2005 Geplaatst: 20 januari 2005 Cobus heeft ergens wel gelijk, - probeer eerst de basis onder de knie te krijgen en ga dan verder. - veel lezen en op tijd een vraag stellen, zo kom je er. tot over een paar maand had ik ook niet zoveel verstand van dat patchen, maar dank zij Cobus, Rebel, brother en strong-kenners en natuurlijk door VEEL te LEZEN en te PROBEREN, ben ik al een hele eind verder geraakt
Gast Geplaatst: 20 januari 2005 Geplaatst: 20 januari 2005 Citaat: Cobus heeft ergens wel gelijk, - probeer eerst de basis onder de knie te krijgen en ga dan verder. - veel lezen en op tijd een vraag stellen, zo kom je er. tot over een paar maand had ik ook niet zoveel verstand van dat patchen, maar dank zij Cobus, Rebel, brother en andere strong-kenners en natuurlijk door VEEL te LEZEN en te PROBEREN, ben ik al een hele eind verder geraakt
Con Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Geplaatst: 20 januari 2005 Citaat: Ik bedoelede er ook niks mee te zeggen maar je hebt hebt hem zoals je zelf al schreef net een beetje werkend en dan beginnen ze over patches en pidscans en dergelijke daarom zei ik dat niet om jou te kwetsen meer te beschermen omdat je je net bezig houd met deze materie. Je hebt mij totaal niet gekwetst maar wel nieuwsgierig gemaakt. Maar wel zinnig om te vertellen is; -Als ik op dit board zoek naar bv "Pidscan" dan lees je alleen maar "je even een pidscan doen" en niet 1 keer uigelegd wat het is en hoe je het moet doen. En vaak als er een antwoord komt wat duidelijkhied moet scheppen wordt dat al heeeeel snel in een PMmetje gestopt en dan denk ik "en nu?" Ofwel ik ben uiterst leergierig maar wordt vaak tegengehouden door "geen antwoorden" en dergelijke. Dit ligt niet aan dit board, je komt het overal tegen. Dus de moraal zou kunnen zijn "ik ben totaal niet gekwetst (en dat is waar) maar wil wel (bijna) alles zééééééér graag weten" en daar doe ik ook moeite voor om te blijven zeuren? HG PS 01 ik ben een trage leerling want ik weet al zo veel andere dingen, moet mijn ram is flushen. PS 02 en laten ze maar praten over patches en pidscans, graag zelf, moeten ze het wel even uitleggen in steenkolen . . . . voor mij begrijpelijk. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 20 januari 2005 Geplaatst: 20 januari 2005 Een pidscan is dus niks anders dan de codering te veranderen in bv seca irdeto enz, en dat doe je met eerst de + in te drukken en dan de b en dan 1 en dan kun je kiezen uit 1/2/3/4/5 enz daarom heb ik dut lijstje gemaakt. ca sys. 0100 is Seca 0602 is Irdeto 0622 is Irdeto 2 1702 is Beta sat 1722 is Beta kabel 1762 is Beta orf 0500 is Viacces 1800 is Nagra ps kijk ook eens hier. http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...true#Post788362
Gast Geplaatst: 20 januari 2005 Geplaatst: 20 januari 2005 een PID scan doe je via de afstandbediening van je receiver ga op een kanaal staan bv: "Taquilla 2" en druk dan +, B, 1, 0 (CA Sys = 0100) (ECM PID = 1809) (ID Prov = 0064). dan terug op "B" om te saven
Con Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Geplaatst: 20 januari 2005 Citaat: Een pidscan is dus niks anders dan de codering te veranderen in bv seca irdeto enz, en dat doe je met eerst de + in te drukken en dan de b en dan 1 en dan kun je kiezen uit 1/2/3/4/5 enz daarom heb ik dut lijstje gemaakt. ca sys. 0100 is Seca 0602 is Irdeto 0622 is Irdeto 2 1702 is Beta sat 1722 is Beta kabel 1762 is Beta orf 0500 is Viacces 1800 is Nagra ps kijk ook eens hier.http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...true#Post788362 Kijk dat zijn berichten. Ik ga in ieder geval stoeien en kijken wat het resultaat hiervan is, bedankt. HG CC Ik ben echt de beroerdste niet anders lag ik wel op bed. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Geplaatst: 20 januari 2005 Citaat: een PID scan doe je via de afstandbediening van je receiver ga op een kanaal staan bv: "Taquilla 2" en druk dan +, B, 1, 0 (CA Sys = 0100) (ECM PID = 1809) (ID Prov = 0064). dan terug op "B" om te saven Duidelijk, dank je wel. HG CC Er komen gelijk weer nieuwe vragen naar boven maar eerst proberen en dan vragen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 21 januari 2005 Auteur Geplaatst: 21 januari 2005 Daar gaat ie weer. Ik heb voor alle zekerheid eerst de originele firmware geupload om schoon te beginnen. Vervolgens “srt 8000 cobus r 1.4 beta dutch+settings.rar” geupload. Daarna de key’s gedownload zoals beschreven (elders) in dit forum en vervolgens geintegreerd in de kanalenlijst (met Edstrong 5.6 (nu met XP)) "astra&hotbird cobus r.bin". Deze gemodificeerde kanaallijst geupload naar decoder. Vervolgens de patch 0064 geupload naar decoder. Resultaat; geen “Taquilla”. Ook niet na + B 0 of 1. Ik doe waarschijnlijk te weinig (ligt een beetje in mijn karakter) Een helpende hand in de buurt? HG CC PS de “how to” die bij rebel staat is niet meer van toepassing op de huidige software, misschien dat rebel deze how to aan kan passen, op deze site staat een uitleg die up to date is. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
arcticbreeze Geplaatst: 21 januari 2005 Geplaatst: 21 januari 2005 Je kan de ke* van 064 ook via je afstandbed. invoeren net zo snel en makkelijk. Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
Smurf Geplaatst: 21 januari 2005 Geplaatst: 21 januari 2005 hoezo is de howto niet meer up 2 date?? alleen de serie nummers zijn iets hoger geworden? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Con Geplaatst: 21 januari 2005 Auteur Geplaatst: 21 januari 2005 Citaat: hoezo is de howto niet meer up 2 date?? alleen de serie nummers zijn iets hoger geworden? Oops. Boos? proef ik hier iets? Dan was het in ieder geval niet zo bedoeld. Ik werd even geleden verwezen naar deze how-to's en kwam er vervolgens niet uit. De oorzaak was heel simpel; er worden een aantal zaken in genoemd die in de nieuwe software niet meer van toepassing zijn (andere lay-out en zo). En dan weet ik het niet meer. En dan lees ik op deze site de ultieme uitleg (voor mij) en geef dat vervolgens door aan een ieder omdat iedereen recht heeft op eerlijke en volledige informatie, scheelt andere ook weer werk. Dus niet rot bedoeld, kwam misschien alleen een beetje rottig mijn strot uit. Zie ook bijlage. HG CC Bij onraad gak ik (gak, gak) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 21 januari 2005 Geplaatst: 21 januari 2005 Je moet dus label 87 of als je nou dit bestand even in de INI map van downloader zet dan de taal op dutch lang zetten dan staat er emu voor strong ipv label 87 zie bijlage. wel eerst uitpakken he.
Con Geplaatst: 21 januari 2005 Auteur Geplaatst: 21 januari 2005 Citaat: Je moet dus label 87 of als je nou dit bestand even in de INI map van downloader zet dan de taal op dutch lang zetten dan staat er emu voor strong ipv label 87 zie bijlage. wel eerst uitpakken he. In ieder geval bedankt maar wat betreft die loader was ik er al uit bericht 673354 van Smurf was heel duidelijk, dus dat is goed gegaan. Leek me alleen handig dit algemeen bekend te maken voordat andere stranden. Overigens heb ik nog geen idee wat ik nu te weinig of niet goed heb gedaan met betrekking tot "Tequilla"zie mijn bericht van 12:58. Een oplossing, raad of hint? HG CC PS ik weet niet hoe ik naar een bricht moet linken (maar was wel duidelijk denk ik) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 probeer eens de juiste keys erin te zetten, via de AB (afstandbediening) menu 9 seca, ID 0064 zi PM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen