Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Paar dagen geleden een vriendje geholpen met een nieuwe dreambox DM7000. Alles loopt prima, maar gisteren belt 'ie opeens dat de tijd 2 uur voor loopt. Ik kijken, blijkt de klok 22 uur achter te lopen!

Ik even gezocht op sat4all, vind iets over het leegmaken van de timeOffsetMap en daarna een harde reset. Gedaan, en de tijd loopt weer goed. Kijk ik een paar uur later weer, loopt de tijd weer flink achter. Ik heb even een osdshot gemaakt van mijn en zijn dreambox op vrijwel hetzelfde tijdstip. Dit is de mijne, die staat goed:

klok_goed.jpg

En die is de dreambox met de verkeerde tijd:

klok_fout.jpg

Hoe kan het nou dat de transpondertijd zo verschillend is? Die komt toch van de satelliet en kan toch nooit anders zijn op verschillende ontvangers? Beide ontvangers stonden op SBS6, en de timezone instellingen zijn identiek.

Help?!

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

• Moderator
Geplaatst:

en je hebt de time zone goed staan? amsterdam?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Citaat:
en je hebt de time zone goed staan? amsterdam?

Yep.

Maar misschien hebben we de oorzaak al. De DB stond bovenop zo'n sky boxje, en die dingen worden vreselijk heet. Hij staat nu ergens anders en het gaat al een paar uur goed. Hopelijk....

Groet, Yo!

Geplaatst:

>maar misschien hebben we de oorzaak al. De DB stond bovenop >zo'n sky boxje, en die dingen worden vreselijk heet.

Nou nou lijkt me niet uitmaken

Zorg er voor dat de eerste zender die hij ziet na een reset

een NLD zender is BNV of zo

Verder probeer een resente image.

Heb wel eens gelezen in een what's new file dat er iets aan de klok code gedaan was ivm bepaalde transponders die rommel uitzonden.

Egon

Geplaatst:
Citaat:
>maar misschien hebben we de oorzaak al. De DB stond bovenop >zo'n sky boxje, en die dingen worden vreselijk heet.

Nou nou lijkt me niet uitmaken

Leek mij ook niet, maar het is zelfs eenvoudig te reproduceren. Ik ben inmiddels al een oude rot in de IT wereld, neem van me aan dat ik alles consequent en 1 voor 1 heb uitgesloten. Het enige wat overblijft in deze is de plaatsing boven een erg hete sky box.

Wat ik niet kan uitsluiten is dat die box wellicht op een andere manier de DB stoort. Misschien moet ik de DB nog even op het fornuis zetten om zeker te weten dat het van de warmte komt? ;-)

O, en de images waar ik mee getest heb zijn allemaal van de laatste paar weken. Die er nu opstaat is zelfs van gisteren.

Groet, Yo!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen