Ga naar inhoud


USB harddisk op Dreambox


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Alvorens ik deze vraag stelde heb ik hier rondgesnuffeld en gezocht of het mogelijk is om mijn USB-160 mb Harddisk (met eigen voeding) aan te sluiten en te gebruiken als harddisk voor mijn Dreambox 7000S. Ik kon echter niets hierover vinden. Misschien was mijn zoekactie niet scherp genoeg?

Wie weet of dit kan en heeft hier ervaring mee?

groeten Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Beste mensen,
Alvorens ik deze vraag stelde heb ik hier rondgesnuffeld en gezocht of het mogelijk is om mijn USB-160 mb Harddisk (met eigen voeding) aan te sluiten en te gebruiken als harddisk voor mijn Dreambox 7000S. Ik kon echter niets hierover vinden. Misschien was mijn zoekactie niet scherp genoeg?
Wie weet of dit kan en heeft hier ervaring mee?
groeten Paul


Dit zou moeten werken, echter... de doorvoer snelheid van USB 1.1 (de 7000s heeft USB 1.1) is niet hoog genoeg om goede opnames te kunnen maken.

Een ongeveer zelfde soort USB oplosssing, maar dan vele malen sneller, kun je hier vinden:
Dreambox en NAS

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
de doorvoer snelheid van USB 1.1 (de 7000s heeft USB 1.1) is niet hoog genoeg


Volgens mij is USB 1.1 maximaal 12 Mbps, lijkt me ruim voldoende.


Heb je het al eens getest dan!!! Diverse mensen wel, ik ook. Met name time shiften gaat echt fout!

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Citaat:
de doorvoer snelheid van USB 1.1 (de 7000s heeft USB 1.1) is niet hoog genoeg

 

Volgens mij is USB 1.1 maximaal 12 Mbps, lijkt me ruim voldoende.

 

Heb je het al eens getest dan!!! Diverse mensen wel, ik ook. Met name time shiften gaat echt fout!

 

Ik reageerde alleen op je stelling dat USB 1.1 niet snel genoeg zou zijn. Hiermee heb ik op andere toepassingen wel snelheden gehaald van boven de 10 Mbps. Helaas heb ik geen USB HD (meer), en kan ik hier dus ook niet mee testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Franstalig net staat vol van deze diskusies in verban d met de usb 1.1 van de @skybox (nu Neotion) voor het opnemen op de PC met videolink.

De ene beweerd dat het wel gaat de anderer niet maar bij bepaalde zendres met hoog debiet was het onmogelijk om goede opnames te maken.

Dit lijkt mij zeer hetzelfde verhaal, vergeet niet dat wij altijd over maximale snelheden spreken.

Als ik mijn externe schijf met een USB 1 op mijn PC aansluit loopt hij ook niet lekker. Meestal vertikt hij het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...