Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM500 met SF 1.06 9jan2005 image erop. NewCamd 5.28 erop. Ik probeer op te nemen op mijn PC. Via NGrab gaat het al, maar ik will het via NFS doen want dan kan ik TimeShifting gebruiken. Ik heb een mount aangemaakt op mijn WinXP pc(NTFS) rechten op de folder op Everyone fullcontrol gezet. De mount aangemaakt via het menu en het gaat OK. Maar op het moment dat ik de opdracht geef om op te nemen zegt ie "Record failed due to inaccessable storage" en neemt dus niet op. Dit doet ie bij zowel TimeShifting en ook als ik via de webinterface op record klik. Iemand nog een idee wat ik moet doen???

SMonte

-----------

Dreambox DM7025s

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een DM500 met SF 1.06 9jan2005 image erop. NewCamd 5.28 erop. Ik probeer op te nemen op mijn PC. Via NGrab gaat het al, maar ik will het via NFS doen want dan kan ik TimeShifting gebruiken. Ik heb een mount aangemaakt op mijn WinXP pc(NTFS) rechten op de folder op Everyone fullcontrol gezet. De mount aangemaakt via het menu en het gaat OK. Maar op het moment dat ik de opdracht geef om op te nemen zegt ie "Record failed due to inaccessable storage" en neemt dus niet op. Dit doet ie bij zowel TimeShifting en ook als ik via de webinterface op record klik. Iemand nog een idee wat ik moet doen???

- log eens mbv telnet in op de dreambox
- voer uit commando df -k (laat de output eens zien, zoiets als hieronder?)
Code:
 ~ > df -kFilesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on/dev/root                 4672      4672         0 100% //dev/mtdblock/1           1792      1320       472  74% /var//bla                195842048  60100608 135741440  31% /hdd~ > 

//bla is bij mij een cifs mount naar een 200Gb disk die is gemount aan /hdd
een ls -l /hdd laat bij mij als output zien:

Code:
 ~ > ls -l /hdddrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 26 20:00 DVD imagesdrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 25 23:05 Fotosdrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 26 20:37 moviedrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 25 23:22 mpegdrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 25 23:12 musicdrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 25 23:22 toolsdrwxrwxrwx    1 root     root            0 Jan 26 00:58 www.ESchouten.nl~ > 

Als de movie dir er is maak daar een file aan:
> /hdd/movie/test-bestand

Controleer of de file is ook is:
ls -l /hdd/movie
Code:
 -rw-r--r--    1 root     root            0 Jan 26 20:47 testbestand/hdd/movie > 

Gaat dit nog? waar krijg je fouten?

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Staat er misschien ergens een Firewall aan?

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen