Ga naar inhoud


Krijg router niet aan de praat


Chelsea

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb me een router aangeschaft namelijk een Edimax BR-6104K. Ik heb telenet duo internet (2 aansluitingen).

Vanaf de telenet modem loopt de kabel naar een hub die de 2 accounts verdeeld over 2 computers (pc1 en pc2)wat perfect werkt.

 

Nu heb ik een router gekocht omdat pc2 in thuisnetwerk staat met pc3, en aangezien pc2 dan telkens op het internet te kunnen aansluiten dient dus pc2 constant aan te staan.

 

Nu wil ik dus de kabel die naar pc2 loopt op een router aansluiten die dan verdeeld naar pc2 en pc3.

 

Ik raak wel in de instellingen van de router maar krijg hem niet aan de praat.

 

Zo wordt onder andere gevraagd naar een mac adress (alle pc's zijn geen mac's!), waar ik dat kan vinden of hoe ik dat kan verkrijgen heb ik geen idee over.

 

Iemand die me kan verder helpen aub?

 

Mvg

 

Sorry heren, ik zie dat het mss beter bij breedband internet had gestaan, mijn excuses!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Chelsea

 

Misschien kun je wat duidelijker zijn?

 

welke provider heb je, welk soort verbinding?

 

Citaat:
gevraagd naar een mac adress (alle pc's zijn geen mac's!)

 

Neen dat hoeft ook niet, een Mac adress is wat anders

 

 

Citaat:
MAC adress filtering

Iedere wireless kaart heeft net als iedere ethernet netwerkkaart een uniek MAC adres. Door in te stellen welke MAC adressen er op het netwerk worden toegelaten kunnen vreemdelingen buiten de deur worden gehouden.

 

Voordelen:

- Relatief gemakkelijk te gebruiken.

- Iedere computer heeft zijn eigen sleutel.

 

Nadelen:

- Net als bij ESSID kan een buitenstaander het signaal opvangen en - als dit niet versleuteld is - na enige analyse er uit afleiden wat het MAC adress zou moeten zijn.

- MAC adressen zijn niet zo uniek als wel wenselijk zou zijn. Vaak is met een programma in te stellen welk MAC adres de wireless kaart zou moeten gebruiken.

- De beheerder moet bijhouden welke MAC adressen er op het wireless access point worden toegelaten.

- De inhoud van de datastroom wordt niet versleuteld.

 

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

 

ik heb mn probleem reeds kunnen oplossen en ben op het net geraakt met mn router, vriendelijk bedankt voor de moeite!

 

Je hebt nog niet gezegd hoe jij je probleem hebt opgelost.

oplossingen weergeven op dit board, is voor ieder ter lering en ter vermaak, toch?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...