Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Ik heb een italiaanse versie van de strong loader gevonden ziet er leuk uit heeft verder geen meerwaarde.zie bijlage
Con Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Citaat: Ik heb een italiaanse versie van de strong loader gevonden ziet er leuk uit heeft verder geen meerwaarde.zie bijlage Inderdaad, geen grote toegevoegde waarde. Wel extra is een ietsepietsie uitleg, let wel, ietsepietsie. En je kan hier de juiste printer selekteren, heeft ook wel wat. 2 dingen zijn jammer te noemen; 1 ze zeggen dat je menu en > moet indrukken en dan de deco aanzetten Dit is niet geheel juist. De eerste keer hoef je alleen die 2 toetsen in te drukken. Als een upload netjes is afgesloten dan geldt dat ook voor de volgende upload. 2 Jammer dat er geen mogelijkheid is om na een upload de deco software- matig te resetten. Wel een Windows achtige interface en dat zal sommigen aanspreken. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
M_Z Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Leuke versie inderdaad, ik heb hem meteen maar weer eens toegevoegd op mijn site. Nu wel in zip formaat voor newbies altijd nog iets simpeler, toch? M_Z
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Citaat: ze zeggen dat je menu en > moet indrukken en dan de deco aanzetten Dit is niet geheel juist. De eerste keer hoef je alleen die 2 toetsen in te drukken. Als een upload netjes is afgesloten dan geldt dat ook voor de volgende upload. Wat geldt er nou precies voor de volgende upload? Ik snap niet helemaal wat er nou niet klopt aan die eerste zin..
Con Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Citaat: Citaat: ze zeggen dat je menu en > moet indrukken en dan de deco aanzetten Dit is niet geheel juist. De eerste keer hoef je alleen die 2 toetsen in te drukken. Als een upload netjes is afgesloten dan geldt dat ook voor de volgende upload. Wat geldt er nou precies voor de volgende upload? Ik snap niet helemaal wat er nou niet klopt aan die eerste zin.. Daar kom ik morgen zéér uitgebreid op terug, ik vind dat belangrijk genoeg te bescherming van de Strong, maar nu even niet, sorry. Wacht het verhaal a.u.b. af, het is best belangrijk. HG CC. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Ben benieuwd.. Wil m'n Strong nog wel ff mee laten gaan als het kan.
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Wat hij bedoelt is dus als eerste de rest komt hij nog terug dat je de decoder in de cha stand krijg vanuit standby hoef je dan niet de decoder uit en weer aan te zetten.
VREESWIJK Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 welke snelhijd gebruikt hij, of regeld hij dit automaties. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Con Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Citaat: Ben benieuwd.. Wil m'n Strong nog wel ff mee laten gaan als het kan. Hier dan mijn relaas; Er is best wel grote verwarring over het in de services-mode zetten van de Strong, althans verwarring, er zijn verschillende verhalen. Ik heb, even geleden, een stukje geschreven "hoe dode Strong voorkomen". Ik was en ben van mening dat het installeren van sowtware in de eprom je de Strong niet stuk kan maken. Wel de hoge stromen en spanningen die ontstaan bij het telkens maar weer in- en uitschakelen. Dus dit moet je dus zien te voorkomen. Eerst even mijn defenities. Patches, firmware en kanalenlijsten noem ik voor het gemak in dit verhaal "software" en deze "software" in de eprom zetten noem ik "uploaden" (ook patchen, downen en flashen genoemd) (om verwarring in dit verhaal te voorkomen) Als je de juiste software gebruikt kan je de Strong altijd weer softwarematig in de standby mode krijgen, vervelend hierbij is dat er verschillende uitgangsposities zijn. Met het programma loader Als je begint met de eerste software uploaden zet je de Strong in de servicestand met de toetsen (gelijktijdig) menu en >. Vervolgens upload je de benodigde software zoals te doen gebruikelijk. Nu kan afhankelijk van de software (na het uploaden) jouw Strong; A terugkomen in de stand-by stand of B op de CHA (service) mode blijven staan of C op een kanaal komen te staan A Om het volgende te uploaden hoef je alleen maar de menu en > in te toetsen en de decoder komt weer in de service-stand, klaar om de volgende software te uploaden. B Toets in het Loaderprogramma 5 x op CTR C en vervolgens op g dan staat de decoder weer in de stand-by stand en toets vervolgens menu en > om het volgende te uploaden. C Zet simpelweg met je afstandsbediening de decoder in de stand-by stand en vervolgens weer menu en > om hem in de service stand te krijgen. Op deze manier hoef je jouw Strong nooit meer met de schakelaar uit- en aan te zetten. Dat scheelt dus, zoals eerder vermeld, hoge inschakelstromen enzovoort maar ook mechanische slijtage uiteraard van de aan uit schakelaar. En dan geldt: lang leve de Strong. In EDStrong wordt het allemaal iets eenvoudiger want hiermee kun je de decoder eenvoudig resetten (met de button "reset" (dit werkt hetzelfde als 5 x CTR C)) en vervolgens op de stand-by stand zetten (met de button "Display On" (dit werkt hetzelfde als "g")) Begrijp goed dat jarenlang heel veel mensen geupload hebben zonder problemen maar gegeven het feit dat er nogal wat berichten zo her en der voorkomen waarbij de Strong "echt dood" is zou ik zeggen; neem het zekere voor het onzekere. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Ah, op die manier.. Het gaat dus alleen om het voorkomen van hoge spanningen direct nadat je hebt gepatched en de tuner nog in "patch-mode" staat.(spanningen veroorzaakt door de power button)?
Con Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Citaat: Ah, op die manier.. Het gaat dus alleen om het voorkomen van hoge spanningen direct nadat je hebt gepatched en de tuner nog in "patch-mode" staat.(spanningen veroorzaakt door de power button)? Inderdaad, hoge inschakelspanningen en -stromen veroorzaakt door het aan- en uitzetten middels de powerbutton van de decoder. Menig ander apparaat sneuvelt hier ook door waar een trafo, spoel en C's in voorkomen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen