Ga naar inhoud


Magic cam / funkaart


nolletje

Aanbevolen berichten

In verband met een lichte verbouwing in de kamer, heb ik mijn Hyundai 1000ir een poosje afgeschakeld gehad.

Bij het opnieuw installeren valt het mij op, dat als ik de nederlandse zenders wil bekijken, ik de Magic Cam moet verwijderen.

Nou maak ik me sterk dat dat in het verleden niet zo was???

Iemand bekend???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben inderdaad wel erg summier geweest met mijn gegevens.

Betreft dus een Hyundai 1000ir

met Matrix Cam Reloaded.

 

Bij poort 1 staat:

Versie DVB_CI_V1.00

Provider: MR 1.071

 

Bij Cas informatie staat:

Versie: DVB_CI_V1.00

Irdeto Access

De funkaart in de matrix : Geen beeld, of af en toe een blokkerig momentje

Funkaart in de interne reader: alleen beeld als ik de matrix verwijder.

Matrix alleen : geen nederlandse zenders, wel bijv. Disn**.kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nolletje,

 

De hyundai 1000 IR kan alleen maar met een cam overweg met orginele firmware ( 1.07ce of 1.08 ce). Uit jouw verhaal begrijp ik dat je een funkaart in de interne reader steekt. Met andere woorden je hebt er een gepatchde firmware erop zitten.

Advies: Andere orginele firmware erop zetten.

De matrix reloaded cam in de bovenste ci slot steken. In de onderste werkt het slecht. Nog een advies: i.v.m. de be-eindiging van irdeto codering nederlandse zenders, de matrix reloaded cam om proggen naar magic module met pentacrypt 1.20. Nu is jouw cam volledig geschikt voor een seca2 kaart canal digital. En een funkaart werkt dan ook nog.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een matrix reloaded is wel om te proggen naar magic cam. Vraag alleen niet met welke software dat gaat. Een kennis van mij heeft dat gedaan met een cas interface. ( deze heb ik zelf niet in bezit). Op deze matrix reloaded zit nu pentacrypt 1.20.

Maar ik vind het niet geweldig lopen in de hyundai i.c.m. firmware 1.08 ce ( orgineel). Met een funkaart regelmatig een hickup ( even zwart, dan weer beeld). Met een seca2 kaart canal digitaal loopt het beter.

Voor de hyundai heb ik nu een irdeto 2 kaart besteld ( een geregistreerde mutichoice kaart had ik hier nog liggen). Deze irdeto 2 kaart doe ik dan in de interne reader. Voor de hobby prog ik de matrix reloaded weer naar MR....

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een matrix reloaded is wel om te proggen naar magic cam. Vraag alleen niet met welke software dat gaat. Een kennis van mij heeft dat gedaan met een cas interface. ( deze heb ik zelf niet in bezit). Op deze matrix reloaded zit nu pentacrypt 1.20.
Maar ik vind het niet geweldig lopen in de hyundai i.c.m. firmware 1.08 ce ( orgineel). Met een funkaart regelmatig een hickup ( even zwart, dan weer beeld). Met een seca2 kaart canal digitaal loopt het beter.
Voor de hyundai heb ik nu een irdeto 2 kaart besteld ( een geregistreerde mutichoice kaart had ik hier nog liggen). Deze irdeto 2 kaart doe ik dan in de interne reader. Voor de hobby prog ik de matrix reloaded weer naar MR....

Met vriendelijke groeten, paardengek


Paardengek,

Meld je even als je de Irdeto2 kaart binnen hebt en werkend hebt op de Hyundai 1000ir?

Gr. Pch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Paardengek:

Bedankt voor je info.

Nou hoor ik net op dit bord dat een Matrix niet om te proggen is naar een Magic.Hoe zit dat nou Paardengek??

En wat voor soort programmer heb ik dan nodig??

Vast bedankt!

 

 

Een Matrix is inderdaad om te proggen, maar een orginele Matrix Reloaded kun je penta op zetten maar als je deze uit de ontvanger haald ben je alles kwijt!

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wimoost,

 

Volgens mij is de 830 CI geen irdeto apparaat. De 830 heeft volgens mij ook geen interne reader. Dus met andere woorden, heb je er ook een ci module ( CAM) er in zitten en zoja welke ? En wat voor software staat deze cam ?

Voor alle duidelijkheid, gaat het om dit model ?

 

Hyundai HSS-830 CI

Receiver System: CI

 

 

Year of Model - Modeljahr: 2001

 

Specification

DVB/MPEG-2 Compliant

Common Interface

2CI Slots for Irdeto/Viaccess/Conax/Cryptoworks/Nagravision and more Multi-Function Extended EPG (Electronic Program Guide) Supports Teletext and Subtitle

Letter Box for 4:3 Ratio TV Set Multi Language

Excellent Performance Fast Channel Change

Max 4000 Channels Flexibility

Software Download via ASTRA (TBD)

Software Upgrade through RS-232C (Set to Set, PC to Set) Friendly User Interface

256 Color GUI (Graphic User Interface)

PIG (Picture In Graphic)

Menu Icon Easy Installation

Automatic Channel Search

N.I.T (Network Information Table) Search

 

Met vriendelijke groet, paardengek

post-15016-1318258171,6819_thumb.jpg

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...