Ga naar inhoud

Hydra7000 Poseidon 1.08.2 geen CIFS aanwezig?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan in de netwerkconfiguratie nergens CIFS ontdekken, heeft iemand dit al in de poseidon gebruikt?

Met de ZEUS versie kon ik gewoon NFS aanklikken en veranderen in CIFS.

En aangezien ik liever geen NFS server wil gebruiken maar gewoon een windows share wil benaderen gaat mijn voorkeur uit naaar CIFS.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:

De CIFS werkt bij mijn Hydra Poseidon uitstekend.

Menu->Setup->Expert setup->Communications Setup->Mounts(Blauwe knop)

Veld naast IP is een drop down box. Staat standaard op NFS.

Selecteer deze box, druk op Ok en selecteer CIFS en daarna Ok.

Save (gele knop)

Zet (eventueel) Automount aan

Als de andere velden correct zijn ingevuld, druk op Mount(Groene knop). Dan moet het bericht Mount is Ok verschijnen.

Geplaatst:

mmm dat deed ik dus, heel goed beschreven, maar bij mij geen is de dropbox alleen gevuld met NFS en krijg ik geen CIFS ????

Dit was in Zues wel het geval, vanavond even nieuwe CPanel updaten.. misschien zit het daar in.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:

Kan ook bevestigen dat hij erin zit. Heb hem nu in de flash draaien met var op usb en werkt als een speer. Daarvoor Poseidon in stick en Angharad in flash en toen

werkte het ook.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

f650gsrider had je bericht niet gezien vanmiddag, idd draai multiboot, en poseidon vanaf de stick... echter heb de orginele fw in de flash staan.

Vind het echter wel gek dat met dezelfde fw in de flash, CIFS met ZUES wel en met POSEIDON niet beschikbaar is.

Had je bericht wel gezien, maar nieuwe thread leek me handiger.. ook om later terug te vinden.

VU+DUO OpenPli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen