Gast Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Kan iemand mij vertellen hoe ik het password van de root gebruiker kan wijzigen? grz mika10
Littlesat Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Telnetten naar dreambox... en dan commando passwd... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
pietpiet50 Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Of het programma DCC downloaden (dreambox Control Center) voor de easy way. Te vinden op sjerom. suc6 VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
Gast Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Moi, Root password veranderen op Dreambox geeft in het engels aan dat het password op de normale *NIX wijze niet te veranderen is. En levert een tooltje zodat het wel kan. Wiri
Gast Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Citaat: Moi,Root password veranderen op Dreambox geeft in het engels aan dat het password op de normale *NIX wijze niet te veranderen is. En levert een tooltje zodat het wel kan. Wiri Ow? Dan zit dat tooltje zeker standaard in PLi, ruDream en Gemini? Dit doe ik namelijk als eerste na het flashen van een image, en deze images heb ik al geprobeerd. Groeten!
Gast Geplaatst: 26 februari 2005 Geplaatst: 26 februari 2005 Psycho, bedankt je hebt helemaal gelijk !!! Heb het zoeven zelf even geprobeerd op hydra poseidon en passwd werkt. Ook na een reboot blijft nieuwe password actief. Tja zie je maar weer niet zomaar wat aannemen wat je leest Wiri
Sat-Turner Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 Ook op een verse CVS image doet het passwd commando gewoon z'n werk. Geen foutmeldingen of zo, en het nieuwe password blijft bestaan na reboot. Eigenlijk zie ik nergens een probleem. Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird PLi-per de PLi-per de PLi
Gast Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 Klopt, tegenwoordig staat in de CVS ook een aangepaste versie van busybox zodat het password file niet meer in /etc staat maar in /var/etc En deze file kan dus ook gewijzigd worden. Peter
Gast Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 Citaat: Klopt, tegenwoordig staat in de CVS ook een aangepaste versie van busybox zodat het password file niet meer in /etc staat maar in /var/etc En deze file kan dus ook gewijzigd worden. Peter Ah, dus dat is het verhaal. Tja, ik heb die "oude" CVS nooit meegemaakt, dus vandaar. Misschien nog een leuke tip voor mensen met een HDD in hun DB: pas in het bestand passwd (met vi ofzow) de home-directory aan in het 6e vakje (vakken worden gescheiden door : ). Standaard is de home-dir "/". Dit heb ik aangepast naar "/hdd/home/root" (wel zelf eerst die dir aanmaken!), zodat ik met een .profile een aantal settings kan zetten en commando's uitvoeren. Met een USB-stick kan dat natuurlijk ook, maar daar weet ik het mount-point niet van... Suc6!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen