Ga naar inhoud

sharen harddisk tussen 2 DM7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van 2 DM7000 met hydra poseidon 1.09. Nu wil ik de harde schijf die in de ene zit mounten aan de andere. Ik heb Samba op de hdd DM geinstaleerd (en kan mounten via mijn PC). Alleen krijg ik nog geen mount met CIFS vanaf de andere 7000. Ik weet niet goed wat ik in het configuratie scherm van CIFS moet invullen? Wat moet er staan bij options (leeg, RW ..) en wat zijn de usernaam en password (root dreambox werkt niet). Moet op de tweede dreambox ook Samba draaien,

alvast bedankt, Jamon

[color:"black"] [/color]

Geplaatst:

Naast CIFS is het ook mogelijk via NFS.

Het vereist dan wel een NFS Server te installeren op de dreambox met HDD (die je wilt delen).

Een NFS Server is heel gemakkelijk te installeren met de PLI image.

Er is in de dreambox database een installatiehandleiding te vinden, alleen die is geschreven voor PLI en RonaldD image's. Technisch moet ie ook geschikt zijn voor bv een Hydra!

Suc6

Geplaatst:

als je deze draad eens doorleest begrijp je de beginselen van het cif mounten wellicht beter en de rechten / machtigingen die nodig zijn.

niet alleen maar voor dm 500 maar idem voor dm 7000

ik kan het niet telkens twee maal schrijven voor hetzelfde vraagstuk (deels in een andere samenhang)

cheers

Je Veux

Zaz

Geplaatst:

Deze draad had ik al doorgelezen. Maar dit gaat (als ik het goed begrijp) over mounten aan een PC. Ik zou willen mounten aan een harde schij in een andere 7000. Hoe zit het dan met user en password?

jamon

Geplaatst:
Citaat:
Deze draad had ik al doorgelezen. Maar dit gaat (als ik het goed begrijp) over mounten aan een PC. Ik zou willen mounten aan een harde schij in een andere 7000. Hoe zit het dan met user en password?

jamon

Dat is dan root en dreambox

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt dus niet. Heb inmiddels met DCC gekeken of Samba aanstaat bij beide DM's. Helaas liep mijn PC vast tijdens deze aktie. Nu kan ik niet meer via DCC contact maken, ook ftp naar de boxen doet het niet meer. Wel kan ik via \\ipdreambox een mount maken.

hoe los ik dit nu weer op?

Jamon

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen