Satfreaked Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 kan iemand me wegwijs maken met het verkrijgen van een internet aansluiting zonder router. met upc kabel (vlaardingen) modem = sb 5100 e surfboard motorola (een zwarte staande) maar ik heb geen vastip adres op deze locatie.... per maand veranderd hij volgens zeggen. moet ik soms dhcp in de modem aanzetten net als in mijn db. help Satfreaked.
pietpiet50 Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 Met UPC en Internet, moet je gebruik maken van een router. UPC werkt met een MAC adres uit je netwerkkaart. Je mag van hun maar 1 pc op het internet hangen, vandaar dat wanneer je inlogt voor het eerst je mac adres wordt opgegeven aan UPC, en daarna vast is. Je IP wisselt heel af en toe. De netwerkkaart in je dreambox heeft een ander MAC adres dan je netwerkkaart in je PC, dus dan zou je elke keer opnieuw het MAC adres moeten registreren bij UPC en dat wordt lastig. Koop gewoon een router van een paar tientje euro, die in iedergeval je MAC adres kan klonen, en je bent klaar. Suc6 VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
satwan Geplaatst: 27 februari 2005 Geplaatst: 27 februari 2005 En laat je Router aanstaan als je constant hetzelfde IP-adres wilt houden. Dan heb je altijd verbinding en veranderd je IP-adres niet. Als je langer dan +/- 15 minuten geen verbinding hebt kan je bij de volgende keer inschakelen een ander Ip-adres toegewezen krijgen. upc heeft dynamische IP-adressen, maar zolang je de verbinding niet verbreekt blijft je IP-adres hetzelfde. Grtz. satwan
kapoentje Geplaatst: 28 februari 2005 Geplaatst: 28 februari 2005 Je hebt geen router nodig, een extra netwerkaart in je PC en crossnetwerkkabel is alles. Werkt prima.
satwan Geplaatst: 28 februari 2005 Geplaatst: 28 februari 2005 Citaat: Je hebt geen router nodig, een extra netwerkaart in je PC en crossnetwerkkabel is alles. Werkt prima. Maar dan moet om een vasr IP-adres te houden wel altijd je PC aanstaan. Plus prijs router is niet veel duuder dan deze oplossing, snelterugverdient op stroomverbruik PC. Grtz. satwan
Gast Geplaatst: 28 februari 2005 Geplaatst: 28 februari 2005 al heb je een router en staat die 24 p/d aan dan verandert je ip nog regelmatig ze pingen me je ip om te zien of je geen server draait want dat mag je niet bij chello
Satfreaked Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Geplaatst: 28 februari 2005 ok router is de aangewezen oplossing bedankt. Satfreaked.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen