Gast Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Kan iemand mij vertellen hoe je waar in het menu (noonemanit) je de lnb's van een monoblock instelt? Ik krijg zenders van zowel de Astra als de Hotbird, maar bij het schakelen lijkt geen duidelijke lijn aanwezig. Mogelijk moet er nog een nadere uitrichting van de schotel plaatsvinden. Momenteel gebruik ik een settingslijst voor een draaibare schotel. De bedoeling is dat er een Astra/ Hotbird settingslijst in de box komt. Ik heb er al eentje hier van Unetwork als bijlage gevonden. Groeten, Borry
trust Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Menu-9-9 0 -Bit 0:Band 1 -Bit 1: Pol 3 -Channel Mode 6 -Diseqc Adr: 10 7 -22KHz: Band 9 -Burstsmode off als je handmatig wilt testen kun je in menu-6 , met A , wisselen van poort . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Dank je. Bij mij stond het zo al ingesteld in het menu. Is dit de instelling voor een monoblock? Bij 2 staat lnb 2. Klopt dit? Ik moet af en toe toch wat prutsen via menu en 6 en dan met A wisselen van poort om beeld te krijgen. Groeten, Borry.
trust Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Citaat: Bij 2 staat lnb 2. Klopt dit? Dat ligt eraan bij welk kanaal je dit menu oproept . Meestal staat bij een settingslijst voor draaibaar , bij Astra 1 , alle kanalen op diseqC 1 en de rest op diseqC 2 . Er zijn tegenwoordig monoblocks die met die instelling werken , maar er zijn ook nog veel type's die de HB op 1 en Astra op 2 ontvangen . Kijk ook eens HIER (had je kunnen vinden bovenaan in de knoppenbalk bij DATABASE) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 8 maart 2005 Geplaatst: 8 maart 2005 Het schakelen verloopt niet gladjes. Met dat handmatige tunermenu kan ik soms forceren dat ik beeld krijg. Verder helpt het door op tv te drukken. Misschien is de schotel toch niet optimaal afgesteld, want ik hoorde dat de Nokia het signaal als het ware naar zich toe kan trekken en minder gevoelig is dan sommige andere ontvangers. Kan dat de oorzaak zijn? Groeten, Borry.
trust Geplaatst: 8 maart 2005 Geplaatst: 8 maart 2005 Probeer eens in menu-9-9-6 bij diseqC adres iets anders in te vullen , m'n Spaun switch doet het zowel op 00 , 05 , 10 als op 15 De Atlanta , de Chess en de Emitor alle op 00 , 10 en 15 Ik test ze , door een aantal ledjes met voorschakel-weerstand in de poorten te steken en dan in menu-9-9 , div opties te veranderen . Helaas gaat dat met een monoblok niet op die manier . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen