Getyours2008 Geplaatst: 9 maart 2005 Geplaatst: 9 maart 2005 Ik thuis een netwerk met domein controller, als ik op de server prober op te nemen krijg ik de fout melding 'record failed due to inaccesabble storage' terwijl als ik op mijn notebook opneem dit vlekkeloos verloopt. Tijdens het telnetten zag ik deze melding er tussen ****** ****** ** ** ********************************************************* ** ** *** willkommen auf deiner dreambox - Kernel 2.6.9 *** ** ** *** I Have a Dreambox Board *** ** *** German ULC-Dreambox Corner *** ** ** *** Kompiliert am 13.02.2005 um 19:22:13 Uhr *** ** ** ********************************************************* ** ** ****** ****** Wednesday, 09 March 2005 dreambox login: root Password: BusyBox v1.00 (2005.02.11-15:33+0000) Built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. ~ > mount /dev/root on / type squashfs (ro) none on /dev type devfs (rw) /proc on /proc type proc (rw,nodiratime) devpts on /dev/pts type devpts (rw) none on /tmp type ramfs (rw) /dev/mtdblock/1 on /var type jffs2 (rw,noatime) //bla on /var/mnt/nfs type cifs (rw,nodiratime,unc=\192.168.2.56\dreambox,userna me=root,domain=,rsize=4100,wsize=4100) ~ > ls -al /hdd lrwxrwxrwx 1 root root 12 Feb 13 19:22 /hdd -> /var/mnt/nfs ~ > mkdir /hdd/movie ~ > mkdir /hdd/test ~ > domain staan betekent dit dat ik de dreambox lid kan maken van het domein?
Hendrik6073 Geplaatst: 9 maart 2005 Geplaatst: 9 maart 2005 volgens mij moet het als je accountgegevens kloppen (gelijk zijn aan een bekende gebruiker op de domain controller) gewoon lukken. Hem aanmelden als computer in je domain lijkt mij niet noodzakelijk
Getyours2008 Geplaatst: 9 maart 2005 Auteur Geplaatst: 9 maart 2005 Als ik dat nog niet geprobeerd had dan had ik de vraag niet gepost. Heb met de Administrator account me zelf aangemeld en met een user account krijg geen schijf rechten
Barabas Geplaatst: 9 maart 2005 Geplaatst: 9 maart 2005 Citaat: Als ik dat nog niet geprobeerd had dan had ik de vraag niet gepost. Heb met de Administrator account me zelf aangemeld en met een user account krijg geen schijf rechten Je moet wel een account met de naam root aanmaken. Het password is dan dreambox. Op de share moet je dan de netwerk gebruiker root rw rechten geven. Dat zeg ik... lezen!
Getyours2008 Geplaatst: 9 maart 2005 Auteur Geplaatst: 9 maart 2005 Ik heb de oplossing al gevonden, maar om op een domein schrijfrechten te krijgen moet je er lid van zijn. kan wel een user aanmaken met root/dreambox maar dat wordt op een domein niet geaccepteerd tenzij ik de pasword policy verander.
TopMusic Geplaatst: 10 maart 2005 Geplaatst: 10 maart 2005 je kan op je domain niet je gewone usernaam gebruiken, als je domain\username gebruikt moet het wel werken. Deze 'fout' zit erin doordat je de dreambox geen lid kan maken van het domain, en dus in feite een werkgroep naam gebruikt om aan te loggen. VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd, VTi 15.0.3 Stable. ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2 Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)
Gast Geplaatst: 10 maart 2005 Geplaatst: 10 maart 2005 Ik heb ook een domein, met een W2K3 DC. Daarop een user aangemaakt "dreamuser" met een ander password. Vervolgens kan ik zonder problemen vanaf de DB een CIFS verbinding maken met het nieuwe account. Wel heb ik op de share en NTFS expliciet change rechten gezet voor deze gebruiker. Ik weet niet of ik je heb geholpen met deze post, ik wil maar even aangeven dat het ook zonder problemen kan werken, al las ik dat je er al uit was. Ik heb de DB dus geen lid hoeven maken van het domein (wat ook onzinnig is, want de "computernaam" van de DB communiceert toch niet met de DC, da's typisch een Windows aangelegenheid).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen