Ga naar inhoud


s/pdif uitgang digitaal


Gast

Aanbevolen berichten

hoi <p>Ik heb een nieuwe tv met dolbydigitaal maar geen geluid op kanalen met db .

db staat wel aan in het menu de tv is verbonden met een scartkabel moet ik nu de s/pdif uitgang ook aansluiten ?<p>

trx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit een AC-3 aansluiting op de Tv nu moet ik die dus gebruiken maar moet ik nu die s/pdif uitgang gebruiken.<p>Ik ben even naar de local elektro winkel geweest en heb daar een Optische kabel zien liggen die er op past a f63,- maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt.<p>trx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de TV uitgerust met een coaxiale digitale ingang (tulp) dan heb je een probleem!

Optisch (spdif)op je humax kun je niet omzetten naar een coaxiaal digitaal signaal.<p>succes...<p>po wong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat ook een scartconnector waar weer een scart in gaat. Deze heeft 2 uitgaande kabels die je weer op je HiFi set aan kunt sluiten. Heb dat hier gedaan en geluid komt nu via de dolby surround processor. Alsof je in de bioscoop zit hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan ben je Dolby Digital wel kwijt.

Dolby Digital kan enkel via de glasvezel-kabel naar je versterker c.q. tv. Echter de meeste tv's hebben geen digitale ingang voor glasvezel.<p>Er is een klastje op de markt die glasvezel converteerd naar coax digitaal (is dus geen antennekabel maar is bedoeld voor optical-in).<p>Heeft gestaan in de Duitse Audio of Video of AudioVision (weet niet meer welke daar ik veel van dit soort magazines lees)<p>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij komen uit een bouwmarkt die toevallig ook kabels verkocht en was nog geen 25 gulden. Gewoon even verder zoeken, ik denk niet dat je het verschil gaat horen tussen 25 of 60 gulden aan glas vezel<p>Regards

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<p>@ po wong,<p>natuurlijk is 'n optisch digital signaal om te zetten naar coaxiaal, dmv 'n converter of iets dergelijks, kost ca. 110,= dacht ik zo, kijk anders eens op:<p>http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?s=&postid=23007#post23007<p>had iemand een soortgelijk probleem.<p>@ trx850 Succes,<p>vr.gr. Satfanatic. wink.gif" border="0smile.gif" border="0wink.gif" border="0

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...