Gast Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Sinds een tijdje hebben wij een Aston Wamba 311, gericht op de astra 1 en 2. Dit bevalt ons erg goed, alleen nou hebben we een paar probleempjes.. De teletekstfunctie werkt lang niet altijd goed bij alle zenders. De Nederlandse zenders doet de teletekst het meestal wel, alleen bij andere, zoals Travelchannel doet teletekst het niet goed. Dat is op zich jammer, want daar zijn ook veel programma's ondertiteld. Maar ook de Nederlandse zenders hebben af en toe van deze kuren dat teletekst het niet doet. (pagina 100 niet gevonden bijvoorbeeld, terwijl die er echt wel is) Ik heb hier op het forum al gelezen dat je ff moet zappen naar een ander kanaal op je tv, ter voorkoming van door elkaar heen lopen van verschillende zenders, maar dat helpt ook niet echt bij het probleem. Nou is de laatste dagen het probleem erbij gekomen dat de programmagids wel de info over t programma geeft, maar niet de naam en hoe lang die nog duurt. Ligt dit aan de software misschien? En waar kan ik zien welke versie van de software heb? En moet ik dit handmatig via de satelliet downloaden? Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen! MVG!
Icon Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Hallo, De laatste softwareversie is 1.08 Zoals hier echter te zien is, is deze op dit moment niet on-line. Om de status van jullie ontvanger te kontroleren, op de afstandbediening: druk op "MENU/OK", kies voor "informatie", druk op "MENU/OK". Dan krijg je een venster met daarin de applicatieversie. Dit is voor softwareversie 1.08 het getal 10800 Als de programmagids de tijden niet goed weergeeft, kan het zijn dat de tijdsinstelling in de Wamba niet goed staat. In het MENU, onder opties, lokale instellingen, moet de actuele tijd ingevuld worden, maar ook de "GMT Afstand". Deze moet op +01 worden gezet. Ook wil het wel eens helpen om de reciever te "resetten", door hem "uit", en weer "aan" te zetten mbv. de schakelaar op het achterpaneel. Als je dat doet, let dan wel op, dat er geen verbindingskabel naar de computer (RJ45) is aangesloten. Suc6, Lourens De Titanic was gebouwd door professionals. De Ark door amateurs!
Gast Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Als ik de Aston ga resetten, blijven mijn favorietenlijsten en de kanalenlijsten nog in tact, of moet ik deze na het resetten opnieuw invoeren? Verder heb ik even gekeken, en ik heb idd de nieuwste software, 1.08 MVG
Gast Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 nou dat is niet echt resseten, dat is gewoon een keer aan en uit zetten! alles blijft zoals het is! Je tijd/datum goed instellen wil wel eens helpen voor de epg! wat teletekst betreft daar heb ik ook vaak last van, hoe het komt, ik zou het niet weten!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen