Gast Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 Als mijn dreambox 7000 een aantal uren op standby heeft gestaan, heb ik geen signaal meer. Ik gebruik een monoblock voor Hotbird-Astra. Als ik dan de coax-kabel afkoppel (Bij LNB of Dreambox) en opnieuw aansluit, heb ik meestal weer beeld. De kabel zit correct aangesloten. Ik heb wel de indruk, dat er veel spanning op de kabel staat. Moet eigenlijk handschoenen aandoen bij de LNB, om de tintelingen te weerstaan. Wat gaat er mis? Tobo01
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 als je de dreambox stuk wilt krijgen... moet je vooral een coax aan of afkoppelen...<<<<< nooit doen altijd de dreambox shutdown / stekker eruit. het lijkt eerder dat je een verkeerde diseqc instelling hebt welke gebruik je? cheers Aisa Barna Sawarna Chandan Jaiswal, Nusrath Ali Kahn, Ali Kahn, Moin
Gast Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 Ik gebruik gewoon de standaard voor een dubbele kop. A=Hotbird, B=Astra. Ik gebruik Hydra (nog niet de beta). Ton
Barabas Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 Citaat: Als mijn dreambox 7000 een aantal uren op standby heeft gestaan, heb ik geen signaal meer. Ik gebruik een monoblock voor Hotbird-Astra. Als ik dan de coax-kabel afkoppel (Bij LNB of Dreambox) en opnieuw aansluit, heb ik meestal weer beeld. De kabel zit correct aangesloten. Ik heb wel de indruk, dat er veel spanning op de kabel staat. Moet eigenlijk handschoenen aandoen bij de LNB, om de tintelingen te weerstaan. Wat gaat er mis? Tobo01 Waarschijnlijk is de switch in het monoblock niet goed. Monoblock vervangen door een andere of beter nog twee losse LNB's met switch. (ik heb ooit de zelfde problemen meegemaakt) Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 Citaat: om de tintelingen te weerstaan. Waar komt die "spanning" vandaan ? Kzou eea met voltmeter eens goed nalopen. Want de max 18 volt uit de dreambox kun je NIET voelen. Als je iets voelt zit je royaal boven de 40 volt.
CB1 Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 Citaat: Citaat: om de tintelingen te weerstaan. Waar komt die "spanning" vandaan ? Kzou eea met voltmeter eens goed nalopen. Want de max 18 volt uit de dreambox kun je NIET voelen. Als je iets voelt zit je royaal boven de 40 volt. Heb bij menig opstelling hetzelfde gehad. Deze opstellingen werken perfect alleen schotel iets beter afstellen.(maar daar gaat het niet over hier) Het kan dus wel. Menig electronica fanaat weet dat het niet om de voltage gaat om wat te voelen. (denk maar eens aan die sticks waar je van een 9V batterij van je stokkie gaat) Komt soms voor dus. Ligt ook wel aan hoe en waar je staat of wat je vasthebt als je de kabel eruit haalt. Eigenlijk is het ook zo dat je de kabel nooit zo uit de lnb moet halen als de ontv. aanstaat. Maar goed ik heb het wel is gedaan en ben zeker niet de enige. Gr Cb1
Gast Geplaatst: 27 maart 2005 Geplaatst: 27 maart 2005 Oplossing waarschijnlijk gevonden. Na het patchen met hydra beta 4, tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Het lijkt er dus op, dat Hydra instabiel was geworden. Addons staan op Harddisk. Tobo01
Gast Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 Citaat: Heb bij menig opstelling hetzelfde gehad. Deze opstellingen werken perfect alleen schotel iets beter afstellen.(maar daar gaat het niet over hier) Wat ik hier zo hoor lijkt inderdaad eerder op een disecq die niet lekker schakelt. En dan helpt schotel afstellen niet. Citaat: Menig electronica fanaat weet dat het niet om de voltage gaat om wat te voelen. (denk maar eens aan die sticks waar je van een 9V batterij van je stokkie gaat) Het gaat wel degelijk om het voltage of je iets voelt of niet. Wat je voelt is de stroom (die voel je vanaf ca. 1 mA, vanaf 30 mA wordt het gevaarlijk), maar er is voldoende spanning nodig om die stroom door de weerstand van de huid te laten lopen. Die sticks waar je het over hebt zit een transformator-schakeling in die die 9V opvoert tot een paar duizend. Daarom kun je daar ok vonken mee trekken: doorslagspanning door droge lucht is meen ik iets van 1000V per millimeter vonk. In het geval van satontvanger/computer die je voelt 'prikken' zijn het de ontstoor-condensatoren van de schakelende voeding. Die zitten tussen beide polen van het lichtnet en massa. Dat levert een spanning van 110V op de massa, die je wel degelijk voelt als het apparaat niet geaard is. Gevaarlijk voor mensen is het niet, omdat die condensatoren de stroom begrenzen die er maximaal kan lopen. Als je het 'prikkende' punt beetpakt, zal de spanning inzakken tot een ongevaarlijke (maar nog wel voelbare!) waarde. Voor de elektronica is dit WEL gevaarlijk! Bij het eerste contact zullen die condensatoren zich namelijk in een klap ontladen als de weerstand laag is, en daarbij kunnen er kortstondig zulke grote stromen lopen, dat een ingangstrap van een aangesloten apparaat de geest geeft. Ik heb aan apparatuur insteken op computers die niet geaard waren een monitor, een externe SCSI-verwisselbare harddisk en een moederbord zien sneuvelen. Apparatuur aan/afkoppelen is dus alleen veilig als de stekkers van ALLE op elkaar aangesloten apparaten uit het stopcontact zijn (apparaat uit is NIET voldoende, behalve als de aan/uitschakelaar beide 220-draden echt onderbreekt). In het andere geval zal het 999 van de 1000 keer wel goed gaan, maar loop je dus wel een (klein) risico.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen