Ga naar inhoud


[ALL] Geschedulde fastcopy


sat_angel

Aanbevolen berichten

Dit is een optie zoals die ook voorkomt in de Bleu/Silverline tab van Happy2000;

Soms lukte het decoderen alleen als de ontvanger op de zender staat waarvan was opgenomen alvorens het opgenomen programma op te starten en de decoderen. Kwam wel eens voor met uitzendingen van Talpa(voetbal).

In het begin heb ik deze optie ook aangehad maar later weer uitgezet en nu decodeer ik ook weer terwijl de ontvanger op een FTA kanaal staat zoals BVN.

Misschien is er wat in de firmware van Topfield aangepast zodat dit niet meer nodig is!?

Dus gebruik de 2e optie

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vooralsnog lukt het in bijna alle gevallen: ik ben erg tevreden. Een 1e wens: de mogelijkheid tot 6-voudige snelheid. Of gaat dit ten koste van de kwaliteit van de kopie?

 

Andere vraag: sommige bestanden komen in de "failed" map. Waar ligt de oorzaak? Bij RecCopy of toch bij de originele opname? Moet/kan je het het kopieren opnieuw proberen, of zal in geval van "failed" nooit tot een goede kopie leiden?

 

Hoe veilig is de optie om originele bestanden niet te bewaren? Is een opname die "gelukt" is, zeker weten goed? In dat geval is het namelijk onzin om originelen te bewaren.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
Vooralsnog lukt het in bijna alle gevallen: ik ben erg tevreden. Een 1e wens: de mogelijkheid tot 6-voudige snelheid. Of gaat dit ten koste van de kwaliteit van de kopie?


Daarvoor zal je toch echt bij de maker moeten zijn....Kijk hier eens.

Citaat:
Andere vraag: sommige bestanden komen in de "failed" map. Waar ligt de oorzaak? Bij RecCopy of toch bij de originele opname? Moet/kan je het het kopieren opnieuw proberen, of zal in geval van "failed" nooit tot een goede kopie leiden?


Mijn ervaring is dat het met "gewoon" decoderen dan ook niet lukt. Meestal zit er dan een stukje in dat met geen mogelijkheid zichtbaar is te maken. Vlug afkijken dus...

Citaat:
Hoe veilig is de optie om originele bestanden niet te bewaren? Is een opname die "gelukt" is, zeker weten goed? In dat geval is het namelijk onzin om originelen te bewaren.


Ik bewaar ze niet... Ik kan me niet herinneren dat er iets tussen zat dat niet meer te bekijken was (maar geen garantie hoor!!).

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
Vooralsnog lukt het in bijna alle gevallen: ik ben erg tevreden. Een 1e wens: de mogelijkheid tot 6-voudige snelheid. Of gaat dit ten koste van de kwaliteit van de kopie?

De 6-voudige snelheid geeft geen meerwaarde. Die snelheid wordt vaak niet eens gehaald en bij eventuele fouten in de opname loopt het decodeerproces eerder vast dan bij 4-voudige snelheid.
En normaal gesproken gebeurd het 's nacht dus dan maakt het weinig uit.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik. In de meeste gevallen heb je ook niet zoveel opnames in 1 dag verzameld, dat je die snelheid ook nodig hebt. Ik had echter toen ik dat vroeg nog een stuk of 30 opnames staan en heel beperkte tijd tot decoderen. Het is in een paar nachten achter elkaar ook wel goed gelukt, trouwens.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...