Ga naar inhoud

[Hydra] werking manual addons manager

pieter532

Aanbevolen berichten

hoi, hoe maak ik gebruik van de manual addon (manager) in de Hydra firmware?

Ik ben bekend met RUdream, en daar heb een gelijkwaardige functionaliteit (denk ik). En daar heb je wel speciaal voor de RUdream addons(/plugins) nodig. Deze addon zijn <bestandnaam>.tar.gz bestanden. Hiermee is niet gezegd dat *.tar.gz bestanden altijd werken, deze addons moeten echt voor de RUdream zijn gebouwd. Dit is voor mij altijd een reden geweest om te kiezen voor RUdream. Ik maak uit dit forum op dat er veel Hydra gebruikers zijn. En wil misschien overstappen. Tot nu toe echter enkele tegenslagen.

Kortom: hoe werkt de manual addon manager van de Hydra en heb je daar speciale Hydra-addons voor nodig)?

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je "manual addon" wil gebruiken, dan moet je de .tar.gz file in /tmp zetten. In de addon manager kun je dan kiezen voor manual en komt de filenaam in 't scherm te staan.

Let er wel op dat de directories in de .tar.gz goed staan. In de meeste gevallen is dus de eerste directory "var".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blauwe knop was ik al achter en het plaatsen in de /tmp. ;o)

Naast het feit dat de inhoud van de addons in de juiste directory's moeten

komen te staan. Kortom dit betekent dat je specifieke Hydra addons nodig hebt. Moeten de toevoegingen ook opgenomen worden in de User Interface. Denk bv aan een addon <softemu> die vervolgens zichtbaar is om te selecteren om hem te koppelen aan een kanaal (sticky).

Als je de aanpak ziet bij RUdream mis ik dat op de Hydra. Doe ik het verkeert of is dit soms nog in ontwikkeling?

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Moeten de toevoegingen ook opgenomen worden in de User Interface. Denk bv aan een addon <softemu> die vervolgens zichtbaar is om te selecteren om hem te koppelen aan een kanaal (sticky).

Als je de aanpak ziet bij RUdream mis ik dat op de Hydra. Doe ik het verkeert of is dit soms nog in ontwikkeling?

Um... dit snap ik niet. "Sticky" zit al standaard in een Hydra image ingebouwd, daar is geen addon voor nodig.

Er is ook geen sprake van "ontwikkeling" overigens, want Hydra zijn al een paar weken geleden gestopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hoor, je hebt geen addon nodig voor "sticky". Wat ik bedoelde is dat je een EMU toevoegd en dan zichtbaar krijgt in de User Interface bij het koppelen (sticky maken) van een kanaal met een softEMU. Het was een voorbeeld om aan te geven dat je wel addon kan toevoegen bij Hydra maar vervolgens niet via de UI kan gebruiken.

Hydra gestopt? Dan houd ik me wel bij RUdream firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai ook al een zeer lange tijd ruDREAM, ik vind het 1 van de Beste Images.

De Addons die ik erin zet, doe ik met DCC (via Tools,istall

Package ...).

Wat ik doe , ik zet vaak de All in One van Glava erin,

( addons / Plugins ) op USB/HDD dat werkt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen