Ga naar inhoud


signaalsterkte 5000 ci


Gast

Aanbevolen berichten

een vraagje ik heb met mijn 5000ci een signaalsterkte van 76% en signaalkwaliteit van 99% is dit de maximum of kan dit nog beter?

heb een schotel va 80cm met een sharp 0.6 lnb

bvd jakx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Signaalsterkte is nietszeggend op de topfield.... je zult merken dat er weinig verschil zal zijn tussen de verschillende satelieten. Zelf heb ik ook bijna overal 76 % mijn mijn pvr versie. Er is al het nodige over geschreven, maar dat is al weer een tijdje terug.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een TF 5000CI met dubbele kop en 80cm schotel. Ik heb ook een signaal sterkte van ca. 76% op beide satellieten met een Q van 99%. Ook al zou je misschien een hogere signaalsterkte weten te halen, je zult het volgens mij niet direct merken. Je merkt het (misschien) pas als het signaal zwakker wordt door bv. weersinvloeden (=demping). Een sterker signaal is dan een voordeel. Maar hoe vaak komt dat voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik gebruik een tpfield 4000PVR en heb 2 schotels.

Als eerste een vaste Bisat op Astra en Hotbird, daar heb ik op beide een signaal van 86 %.--LNB'S 0,6 DB.

Als tweede een draaibare visiosat SMC 90 met een stabmotor HH120 en die gaat tot 91 %.-- LNB 0,3 DB.

 

MVG Gino,

Alles is nog ruw maar ik schaaf me bij !!!

Dreambox7020, 500,Visiosat bi met 4x twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaalkwaliteit 99% is het maximum haalbare, beter kan je beeld niet worden.

 

Signaalsterkte zegt meer iets over de LNB en bekabeling - Als de schotel nergens op gericht is heb je nog sterkte (maar geen kwaliteit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...