Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Ik heb de motor weer eens aangesloten en goed uitgericht op s1rius 89% ontvangst en groen en op de astra 93% ontvangst maar toch krijg ik geen ned zenders rood puntje maar als ik bv de muziek zenders probeer allemaal goed gewoon beeld bv mtv hits base enz vh1 vh1 classic/mcm pop de multi`s werken ook gewoon op de hotbird astra 2a ook gewoon beeld. wie weet wat dit kan zijn.
Smurf Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 rood puntje is weinig/slecht signaal alle aansluitingen wel goed? (f-connectors enzo) Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Ja daarom vindt ik het ook zo raar de meeste zenders heb ik gewoon beeld maar die niet als ik hem laat zoeken bv canal digitaal dan doen ze het wel maar dan heb ik geen rtl 4 rtl 5 veronica niet enz ik vindt dit erg raar.
nedsat Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Hier precies hetzelfde probleem, op het ned pakket 3 sec beeld daarna een rood puntje. Direct in het menu naar het signaal gekeken en ... gewoon 86% ontvangst. Persoonlijk denk ik dat het toch met bepaalde keys te maken heeft. Want het gekke is dat de ORF wel constant goed beeld geeft
Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 hier met een monoblock ook geen beeld behalve rtl 4 en 5, ned 1,2,3 3 sec en dan weg en dan een rood puntje. de rest werkt gewoon. signaal is goed.
Smurf Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 transponder 38 Freq 12514, Tuner 1914, LNB 10600 transID: 1105, NetworkID: 53, SR 22000, FEC 5/6, Pol H, tone 22khz: Yes, Dish 1, Spect. Inversion: ON <<< staat die bij jullie ook op on? Kanalen: NL1,NL2,NL3, Yam FM, RTL FM, FunX Amsterdam, C+ EPG Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Ben erachter hoe het kwam ik heb de condensator niet goed gesoldeerd nu heb ik hem opnieuw erop gesoldeerd en toen was er weer beeld maar waarom alleen de ned zenders is mij wel een raadsel.
Con Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Citaat: rood puntje is weinig/slecht signaal alle aansluitingen wel goed? (f-connectors enzo) Beste Smurf en uiteraard ook Cobus, Ik moet je alweer een beetje teleurstellen. Als ik overschakel van de ene naar de andere satelliet dan komt het nog al eens voor dat ook bij mij dat rode puntje (lees vierkantje) verschijnt. En tot mijn verbazing zie ik dan dat de betreffende zender spontaan F.T.A. is terwijl het normaal gesproken Nagra is. Dus geen ontvangst. Terwijl ik wel meer dan 60% ontvangst heb (normaal gesproken is dat voor mijn situatie voldoende. Bij het uit en aanschakelen werkt daarna alles weer naar behoren. Ik zeg; de firmware is niet helemaal stabiel. Let wel, meestal gaat het goed, soms gaat het fout. Deze aanvulling was alleen ten aanzien van het rode puntje. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen