Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb hier een tijdje zitten testen met de Gemini 1.7, aangezien Hydra toch niet meer ondersteund wordt, en omdat ik dit een waardige opvolger vind van de Hydra heb ik maar meteen versie 1.8 in de flash gestoken (met de var op de USB, uiteraard). Newcamd 6 heb ik ook werkend gekregen met mijn SKY card, hoewel dit even uitvissen was hoe de vork precies in de steel zat. Ik constateer echter 2 problemen :

probleem één is nogal bizar : ik merk in DCC dat er een /var en een /var_init bestaat voor de image. Alle wijzigingen (cams, keys, plugins) worden in de /var weggeschreven. Als ik de DB boot, dan blijken al mijn wijzigingen weg --> ze zitten nu in /var_init, terwijl mijn huidige /var overeenstemt met de oude /var_init, die 2 directories zijn precies verwisseld.

als ik de DB dan nog eens boot, dan wordt /var_init terug /var, en worden mijn wijzigingen terug geaktiveerd ! Bij élke boot worden die 2 directories gewoon geswitched. Ik heb me al suf gezocht naar de oorzaak hiervan - iemand enig idee ?

probleem 2 had ik ook al bij de 1.7 geconstateerd : soms wordt de /var 'read-only' : ge installeert vanalles, ge krijgt geen enkele foutmelding, maar achteraf blijkt er niets op de /var te zijn bijgezet, ook niet na 2x booten ! Als ge 'MV' opstart dan krijgt ge wel een foutmelding dat hij zijn file op /var niet heeft kunnen aanmaken, als ik dat zie dan weet ik hoe laat het is. De DB (2x) booten is dan de enige oplossing om die /var terug vrij te geven.

voor de rest een prima image, maar ik zou bovenstaande zaken toch graag opgelost zien.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen