Ga naar inhoud

DM500 flasherase .....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na enige testjes kom ik tot de volgende conclusie:

Flasherase middels dreamup wist niet de Var directory !!. Je vind gewoon bestandjes uit de oude image terug. Dit gebeurd ook met de root.cramfs methode.

Ik heb een erase image geflashed(met dreamup en root.cramfs), vervolgens een gemini image. Alle settings stonden er nog in, (voor de flasherase stond er ook gemini in).

Dit willen we natuurlijk niet (tenminste ik niet). Voor mij is er maar 1 methode en dat is via telnet, en dan hetvolgende intypen:

(kopieer eerst de image die je wil flashen met ftp naar var/tmp)

> cd var/tmp [ga naar de directory var/tmp]

> eraseall /dev/mtd/3 && cp imagenaam.img /dev/mtd/3 [wis /dev/mtd/3 en kopieer imagenaam naar /dev/mtd/3]

> reboot [start de box opnieuw]

Als ik op deze mannier flasht dan zijn alle settings weg, en begin je met een schone image.

Geplaatst:

Dat is altijd al zo geweest. Je moet als je overstapt op een andere image je flash echt wissen. Een flash Erase (ongelukkig gekozen naam) is gewoon een factory reset die wat spul uit de /var_init terug zet in /var.

Tox.

Geplaatst:

Wist ik niet, inderdaad een wat misleidende naam dan. Wat ik wel vreemd vind is dat dreamup het "var" gedeelte van de flash ook niet overschrijft. Zo kun je rare toestanden krijgen.

Geplaatst:

Hmmm, als je gaat flashen dan doet ie eerst toch ook een erase?. Ik heb volgens mij niet speciaal op erase gedrukt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen