RAGtime Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Helleu, Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Wildcard in een SRT8000? Gezien de huidige ontwikkelingen lijkt mij dit interessant om te testen/weten. Files en programmer zijn hier al aanwezig, echter de aanschafprijs van deze kaart houd mij nog tegen om te testen. Als iemand dit wil; de files staan bij Fly. Succes, Rob
Smurf Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 hij schijnt het in een aston te doen dus dan lijkt het me dat een strong 8000/8100 ook geen probleem zal zijn Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Dat dacht ik ook al maar ja een aston is nog geen strong.
jacobus Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Citaat: Gezien de huidige ontwikkelingen lijkt mij dit interessant om te testen/weten. Voor het geld dat die kaart kost kun je op n legale manier langer genieten van beeld dan met die zg wildcard, vrees ik.
RAGtime Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Geplaatst: 24 mei 2005 @ Jacobus, We kijken hier met een basis abo (als die C+ kaart eindelijk eens binnenkomt) en dat kijkt natuurlijk een stuk relaxter en is nu inderdaad goedkoper (overigens niet op de lange termijn). Maar het is natuurlijk ook een 'beat the system' spel. Rob
Con Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Inderdaad, het gaat ook een beetje om de "HEB". Ik hou mijn abo toch wel aan. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
jacobus Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Vaak is het zo dat dit soort kaarten geen enkele toegevoegde waarde voor de hobby heeft. Uitlezen gaat niet, en binnen enkele weken gaan ze op zwart.Zelf zal ik nooit meegaan met dit soort gedoe, ik wil gewoon beeld hebben op de nederlandse zenders. Mocht er een definitieve echte hack komen, heb je zo´n kaart ook niet meer nodig. Ik vind wel dat de providers hun systeem wel wat mogen aanpassen, ik heb 2 ontvangers, om op een relaxte manier tv te kunnen kijken, en wat openemen ed, en daarvoor heb ik dus 2 kaarten moeten kopen, en 2 abo´s. Een 2e abo of kaart op het zelfde adres zou best wat goedkoper mogen. Nu heb ik een keer STB en een keer basis. En dan vindt ik dit ook wel n rake opmerking: Citaat: CanalDigitaal heeft nog wel een stuk of wat "truukjes" op de plank liggen om dergelijke zogenaamde hack's tegen te gaan. En is er een ECHTE hack, dan gaat het bedrijf gewoon fijn over op Nagra. Nieuw kaartje, software update voor de eigen Mediaguard-cam en de eigen Tunertjes, en iedereen weer blij... Behalve wij satelliet-fans, want wij moeten nieuwe cams kopen, de Astons inruilen, en weer voor een nieuwe kaart betalen... Who's fooling who? Denk daar maar eens over na. Bink.
Con Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Hoewel ik een rasechte Nederlander ben, is het niet verkeerd voor de Belgen en Nederlanders in het buitenland die het niet kunnen ontvangen. Nu is dat probleem wellicht binnenkort opgelost. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
jacobus Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Dat is inderdaad n schandalig iets. Maar ja... de reden is ook duidelijk, dus eerst zal de auteursrechten regeling moeten veranderen om in het buitenland (legaal) te kunnen kijken naar nederlandse kanalen
Con Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Over die auteursrechten heb ik nooit goed begrepen. Als iedereen in het buitenland (lees; buiten Nederland) gewoon een abo kan nemen en dus betaald dan heeft CD toch ook een zak(je) met geld voor die auteursrechten? Wat maakt het tenslotte uit wie er kijkt en waar als er maar betaald wordt dan worden de auteursrechten vanzelf gedekt, toch? (hoezo 1 europa, dit was niet politiek getint bedoeld!!) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RAGtime Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Geplaatst: 25 mei 2005 @ Con en Jacobus, Ik ben een Nederlander in Wallonië en heb nu eindelijk een basis abo, maar je wilt niet weten wat een moeite dat heeft gekost. Alleen al aan 06 telefoonkosten vanuit België heeft dit mij een fortuin gekost. Over de copyrights; Ik mag toch aannemen dat dit in het abonnementsgeld is verrekend (Canal Digitaal berekend en verrekend alles), dus maakt het niet van waar je betaald en van waar je dus kijkt. Maar goed, ga één meter over de grens wonen en je zal zien dat Europe één nog heel ver weg is. @ Jacobus, Citaat: Vaak is het zo dat dit soort kaarten geen enkele toegevoegde waarde voor de hobby heeft. Uitlezen gaat niet, en binnen enkele weken gaan ze op zwart. Deze Wildcard is geen voorgeprogrammeerde kaart. Het schijnt een smartcard te zijn die gebaseerd is op de AT90SC6464C en is te programmeren met een Mastera, Phoenix mode 3.5 MHz, Wildcard loader en een drietal files (application, eeprom en key). Dus voor de hobby best interessant. Ik ga nu die files 'even' doorspitten. Groet, Rob
M€®LïÑ Geplaatst: 27 mei 2005 Geplaatst: 27 mei 2005 Lijkt mijn dat een wildkaart zonde van je geld is.. als je even wacht dan is het met de emu van de strong ook mogelijk. Duurt meestal iets langer dan philips of pioneer, maar als de files eenmaal op een EMU komen voor de dreambox (das meestal stap 2 voor die mannen) dan is het snel bekeken.. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
RAGtime Geplaatst: 27 mei 2005 Auteur Geplaatst: 27 mei 2005 Tja, het is wel een hoop centen voor iets waarvan het niet zeker is dat het blijft werken. Ik wacht wel op de emulator. In de tussentijd ga ik me eens verdiepen in die SRT8000. Die heb ik pas een paar weken. Eens kijken wat hij softwarematig allemaal kan. Groet, Rb
Con Geplaatst: 27 mei 2005 Geplaatst: 27 mei 2005 @Rob-HP Natuurlijk is de Strong 8000 een goede decoder . . . . . Een slordige 2000 kanalen en dat alleen maar softwarematig zonder dure kaartjes (wel cd) en wellicht binnenkort zonder cd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten