Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Ik heb een vraag over de gemini 1.05. Ik heb een dreambox 500s en als software/image van www.dm500.de release 1.061 gehaald. Dit bleek na navraag niet genoeg omdat deze mijn cd kaart niet las. Nu heb ik de gemini 1.05 erbij opgezet dus samen met de release. Is dit genoeg of moet er dan nog meer bij? Zou ik nu wel beeld moeten krijgen? Dat heb ik namelijk nog niet.
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Na wat zelf zoeken ben ik erachter dat de newcamd er ook bij moet. Nu heb ik deze opgehaald maar hoe krijg ik die op mijn dreambox?
caveman Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Maak het jezelf makkelijk en druk op het blauwe knopje, addons, download en install, pak de laatste cam3 installeren, kaart erin en kijken maar. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Dat heb ik gedaan maar dan doet hij het nog niet versie 3.690. Kan het dan zijn dat ik hem opnieuw moet activeren??
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Inmiddels heb ik hem ook opnieuw geactiveerd en dat helpt ook niet. Bij mij staat als autocam nu common interface klopt dit? Daar kan ik een provider en een channel toevoegen. Moet dit of niet?
caveman Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Nee je moet bij current cam wel de cam selecteren die je wil gebruiken, cam3 dus. Check dan ook bij cam settings of je slot waar je kaart in zit op on en au aangevinkt staat. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Citaat: Check dan ook bij cam settings of je slot waar je kaart in zit op on en au aangevinkt staat. Dit kan ik nergens vinden. En hij geeft dus ook nog geen beeld. Moet ik trouwens na iedere wijziging weer opnieuw activeren?
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 hallo, je moet ook eens de gemini vragen en antwoorden doorlezen. daar staat mbt de camd3 heel veel te lezen. maar om je nu niet meteen in het diepe te gooien zal ik de methode leveren: vooraleer je de methode volgt moet je de oude lijken uit de kast halen a) blauw addons delete kies die je der nu hebt instaan behalve cifs als je die al gebruikt (of andere niet cam gerelateerde plugins) c) shutdown en reboot he fris, dus nu verder 1) laad camd3 (laatste versie is 3.751) 2) laad camd3 config (versie ab 3.715) 3) laad camd3 plugin edit 2.0 4) laad desnoods de camd3 keys (datum altijd de laatste) zo nu alleen even shutdown en reboot terwijl je op een FTA zender staat bijvoorbeeld BVN 5) na opstarten de camd3 kiezen 6) zo nu nogmaals een shutdown en reboot nu start de dreambox altijd op met BVN en met camd3 actief.. en zappen maar. cheers
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 wat je met die image van www.xxxxx 1.061 bedoeld bergijp ik overigens niet. als je daarmee iets verkloot hebt kun je beter je image helemaal nieuw erop zetten. cheers
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Ik heb heel je methode uitgevoerd maar helaas hij doet het NOG niet. Kun je mij misschien vertellen hoe je reboot. Ik zet hem dan gewoon uit, adapter eruit en weer aan. Maar dan zegt hij: One moment please... Start: Common Interface. Volgens mij klopt dat niet. Ik heb trouwens alle software eraf gegooit en alleen de gemini 1.05 erin gezet.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 neen dat klopt inderdaad niet.. de stekker trekken is niet wijs. als je op menu klikt en onderaan de (wat was het) shutdown klikt.. heb je restart de box dan slaat ie alle open bestanden op en herstart regulier met juiste implementatie van bestanden die tijdelijk in het /init staan. cheers
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Bedankt nu start hij wel met de camd3. Alleen als ik ga zappen naar ned1 dan geeft hij geen beeld. Bestaat de mogelijkheid dat ik deze dan opnieuw moet activeren bij CD?
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Het klopt niet helemaal wat ik zeg. Alleen ned2 en rtl4 doe het. Lijkt op irdeto 1. Mis ik wat?
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 je moet dus nog even wachten... je kaart is dus nog helemaal niet geactiveerd geweest / geworden je moet overigens wel kijken bij cam settings cam user camd3 of de slots 1 en 2 allemaal au staan. eventueel definitef laten activeren dat doe je op een zender van "niet irdeto-1 cd_nl) bijvoorbeeld sbs6 en hopen dat die activering alsnog op kaart wordt opgenomen. ze lopen in een treintje met meerdere wagons (activering per kaart) achter elkaar en stoppen ermee na een dag of twee. ik had er afgelopen zaterdag ook problemen mee (met de oude camd3 3.723) gehad maar dat was toen snel opgelost door tijdelijk radegast erop te zetten.. en dan te heractiveren via internet. kijk het eens een half uurtje tot een uurtje aan (wellicht gewoon 'snacht aan laten) en anders doe je morgen weer een internet heractivering. hopelijk was het duidelijk.. genoeg cheers
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Oeps ik vergeet... bijna automatisme om de cam settings all cams op descriptor aan te vinken (dan reboot ie) ook alleen doen als je op FTA en common interface bent. cheers
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen